Cahgi yaa .. kita nak pergi mana dulu nie ?" Tanya jeonghan. " ermm.. makan dulu ? Chagi lapar nie .." balas jeongyeon smbil muncung mulut (amboi jeong ... buat aegyo ker 😂) . " arrasseo " balas jeonghan . Jeongyeon lalu tersenyum ..
Dicafe ..
"Chagi nak makan apa ? Biar oppa oderkan " kata jeonghan . " oppa ii .. chagi dah lama nak makan chije kimbab ngan chije tteobokki .." balas jeongyeon . " ok.. air ?" Tanya jeonghan . " ermm .. latte .." " anyeong korang .." " owh .. anyeong momo ahh .. " balas jeongyeon dan jeonghan . " bileh kitorang join korang ?" Tanya heechul .. " keromyeon " balas jeonghan . " korang oder lah .. kitorang dah oder " kata jeongyeon .. momo dan heechul pun mengoder ..
-skip-
" wahh .. cantiknya sungai han waktu malam " kata jihyo .. daniel hanya tersenyum melihat gelagat chagi nya .. " chagi .. meh lah duduk dulu .. kita makan makanan yang kita beli tadi .." " arasseo " jawab jihyo ( mereka duduk kat atas tikar )
-skip-
"Oppa .. kita tengok wayang nak tak ?" Tanya sana .. " boleh jugak .. dah lama oppa tak tengok wayang .." balas jun . " eyh .. tu bukan chaeyoung ngan rapmon ke tu ?" " haah.. diorang tu .. jum ajak diorang tengok wayang sekali .." kata jun . Sana menangguk .. " chae .. rapmon oppa .. jum tengok wayang ngan kitorang .." " owhh . Sana ahh .. boleh ii jum .." balas chae ..
-skip-
" oppa .. chagi yeppeo nan ani ?" Tanya mina kepada lay .. " yeppeo ii " balas lay sambil cubit pipi mina .. " ahh oppa " rengek mina .. " chagi jum makan , makanan dah sampi dah ni .." pelawa lay .. " oppa suapkan lah " kata mina sambil pout .. " arrasseo ii " balas lay sambil tersenyum .
-skip-
" oppa .. " kata dahyun . " wae ?" Kata luhan . " saranghae " " nado saranghae " balas luhan .. dahyun ketawa terbahak bahak .. ( mereka pun berjalan jalan kat sungai han )
-skip-
" oppa .. boleh tak belikan makanan ? Sekali ngan minuman ?" Tanya chewy kepada v .. " nae .. tunggu kejap ok " balas v .. ( chewy,v,yeon ngan kookie duduk sekali kat situ ) " omo .. lupa nak suruh v oppa belikan snek .. jap yeon ngan jungkook oppa tunggu kat sini jap .." kata chewy .. chewy pun berlari kearah v yang tak jauh dari situ .. (chewy ngan v dah official , kookie ngan yeon pun sama ) " oppa yeon nak jalan ii kejap kat depan tu boleh ? " tanya yeon . " alaa yeon .. bahaya lah .. oppa temankan ok ?" Yeon mengangguk .. mereka pun jalan ii ..
FLASHBACK (yeon&kookie)
Sebenarnya , kookie kiss yeon dua kali .. Selepas kookie kiss yeon untuk pertama kali .. " yeon arhh .. naneun saranghaeyo .. entah lah kook puntak tahu macam mana kook boleh cintakan yeon . Tapi bila kook jumpe yeon mula ii kat dalam kelas tuh , hati kook terus berdebar tau .. and kalau yeon nak tahu .. yeon lah orang pertama yang berjaya curi hati kook .. im nayeon , you is my first love . Will you be mine ? " yeon menangis dan berkata " yeon pun cintakan kook .. yes i will " lalu mereka pun kissing .. and then tertangkap ngan geng ii yang lain ..
FLASHBACK END
-yeon and kookie-
" sejuk nyaaaa .." kata yeon . Tiba ii kookie buka hoodie yang dia pakai tuh .. " nah .. pakai hoodie nie .. " " eyhh .. tak pe ii oppa pakai lah .. nanti oppa sejuk .. yeon ok jer .. nanti oppa selesema camner .." " yeon jangan degil boleh tak ? Habis tuh , nanti kalau yeon selesema camner ? Yeon jangan risau .. oppa kuat " kata kookie sabil tersengeh .. dan hulurkan hoodie ketangan yeon .. yeon pun pakai jer .. " omo ! Fon yeon .. tertinggal kat tikar " " yeon tunggu sini jap eyhh .. biar oppa pergi ambilkan " kookie pun terus berlari .
-skip-
" eyhh .. mana yeon ngan kookie oppa ?" Kata chewy . V hanya menangkat bahu tanda tak tahu .. " mungkin diorang jalan ii kot .. kita duduk dulu lah .." kata v . " tuh pun kookie oppa .." " mana yeon ?" Tanya v . " ade kat sana .. kook ngan yeon jalan ii tadi .. pastu yeon baru teringat yang fon dia ade kat sini .. kook datang nak ambil fon " chewy ngan v hanya meng oh kan jer .. " kookie oppa pergi lah kat yeon tuh .. bawa makanan dan minuman nie sekali .. yeon duk sorang ii tuh .. bahaya lah " kata chewy .. kookie terus berlari ..
-skip-
" oi pompuan !! Sorang jer ke ? Mana jejaka pujaan hati kau tu ?!!" " sejeong ..? Awak maksudkan kookie oppa ke ?" Tanya yeon . " alahai .. nak oppa ii bagai lak minah ni " balas kang mina . " bagus lah kalau kau duk sorang jer .. senang sikit kerja kitorang " kata hyeyeon .. " kerr.. kerr.. jaa .. apa ?" Tanya yeon . " kerja ni!" Balas sejeong sambil tunjuk sebotol asid .. " awak nak buat apa ngan asid tu sejeong ?!" Kata yeon . " nak buat ape lagi .. nak simbah kat muka kau ler .. biar hodoh .. baru lah kau tak leh nak goda namja chingu aku " balas sejeong . "Tapi kookie oppa dah break dengan kau lahhh ! " marah yeon . Lalu hana, mimi, nayoung memegang yeon supaya yeon tak boleh nak lari .. manakala sohee dan sally memerhati keadaan .. " simbah jer sekarang sejeong" kata haebin . "Wait ! Sebelum tuh ak nak ajar dulu pompuan nie !!" Kata sejeong lalu menampar pipi yeon . Yeon jatuh tersungkur akibat tamparan itu .. hana dan mimi mamaksa yeon untuk bangun .. lalu yeon berjalan mengundur kebelakang ..( hana mimi dan nayoung dan lepaskan yeon) sewaktu sejeong menyimbah asid .. tiba ii .. " sejeong ahhh !!!" Jerit kookie .. " opp..oppp..oppaa !!" Kata sejeong . Nasib baik kookie sempat menahan tangan sejeong dari menyimbah asid itu . Lalu kang mina mengeluarkan pisau dan ingin menikam yeon .. tetapi kookie melindungi yeon dengan itu , kookie yang ditikam oleh kang mina .. yeon dan gugudan member terkejut . " oppa !! " jerit yeon sambil menangis dalam keadaan kookie diribanya .. ahli gugudan terus larikan diri .. yeon terus mengambil fon nya dipoket kookie dan menelefon chewy ..
-skip-
" yeon.. dah lah tu.. uljimaa" pujuk jihyo .. " anii .. kalau kookie oppa tak selamat kan yeon .. pasti oppa ok jer .." kata yeon sambil menangis .. " yeon jngan slahkan diri .." kata jimin .. " yeon takut kalau kookie oppa tinggal kan yeonnn !!!" " yeon jangan risau .. kookie tu kuat orang nya .." kata jin .. tiba ii doktor datang dan bagi tahu ................. yang kookie tengah kritikal sekarang nie .. yeon terus terkejut dan pengsan .. mujur member twice yang lain cepat ii sambut yeon .. kalau tak , memang sah ii yeon tidur atas lantai ..🌸hye guys .. long time i'm not update right ?? Ahahaha .. maklum lah busy bebenor .... haa camne ngan chapter kali ni ?? Best takk ? Please korang .......... vote please ... i dah takde semangat tau nak teruskan story ni .... (nak nangis arhh camni 😣) tolong lah vote .. jngan jadi silent readers ..... i nak korang bagi semangat kat i untuk i teruskan story ni ..... okay lahh ... see u at next chapter ( bubye .. nak pi nangis kat bawah ketiak mak )
YOU ARE READING
My first love - Nayeon x jungkook -
Random" macam lah diorang tu cantik cam bidadari ... " kata jungkook . " Eyhh ! Asal korang bawak geng tak guna cam diorang tu hahh ! Kau tak nampak ke tanda ( no seventeen ) kat situ ! Ke kau ni buta hahhh !!!! " marah jungkook . Kalau nak tahu yang sel...