Part 3 (sakit hati)

20 2 0
                                    

Semasa hendak pulang

" kajja chibae" kata member red velvet dan gfriend. " kajja" jawab member got7. Sekarang hanya tinggal member twice dan member bts sahaja. " yeon arhh .. chewy arhh .. kajja chibae .. " kata jeongyeon . " korang pergi lah dulu .. yeon dengan chewy nak siapkan kerja yang cg bagi tadi dulu ." Balas yeon . Member twice hanya menangguk lalu keluar dari kelas . Sekarang hanya tinggal member bts yang tengah berkumpul dan berbisik bisik dipintu depan kelas .. lalu diorang kecuali v dan jungkook keluar mungkin untuk pulang kerumah .. yeon yang sedari dari tadi jungkook dan v melihat kearah mereka terus berkata " chewy arhh jum keperpustakaan .. RIMAS lah duduk kat sini .. " kata yeon sambil menekankan perkataan rimas . Lalu yeon dan chewy keluar dari kelas .

Ketika di perpustakaan

Chewy dan yeon sedang membaca buku sambil melihat kearah padang bola dimana seventeen sedang bermain melalui tingkap. " anyeong." Chewy dan yeon terdengar sebuah suara lalu mereka pun berpaling. Dan terlihat lah kookie dan v. " ishh.. dia ni lagi" kata yeon sambil membuat muka. " serabut betul" kata chewy. Lalu mereka pun beredar.

Dalam perjalanan hendak kedorm twice

" chewy, jum singgah kejap kat 7e depan sana tu." Kata yeon. " yeon nak beli apa?" Tanya chewy. " yeon nak beli ais krim..." balas yeon sambil membuat aegyo. " arasseo ii.." balas chewy sambil ketawa melihat aegyo yeon. ( ye lah sebab yeon memang terer bab ii aegyo ni.. memang tak ada yang boleh kalahkan diaa lagi ii dia ni queen of aegyo tauuuu ). Tanpa disedari mereka jungkook dan v melihat gelagat mereka berdua dan tersenyum. " wahh.. nayeon jinjja kiyowoo... owkk.. kerigu yeuppuda." Kata kookie kepada v. " chewy pun yeuppoyo" kata v. Lalu mereka pun pergi ke 7e dimana yeon dan chewy berada. ( mereka singgah saja je nak kacau duorang tu) "wahhh.. banyaknya ais krim yang sedap ii.." kata yeon dan chewy. Mereka pun mengambil ais krim dan menuju ke kaunter. Dan terlihat v dan kookie sedang membayar ais krim mereka. ( diorang dengar jungkook dan v cakap ngan pekerja tu) "tak payah nak bayar, kitorang ada duit." Kata chewy. " tak pe biar kitorang belanja." Balas v balik kepada chewy, sambil memberi senyuman killer. Tiba ii dupdapdupdap bunyi jantung chewy.. * eyhh.. kenapa aku rasa berdebar tiba ii ni.. hokshi.. na chowa v??* kata chewy dalam hati. " yaakk !! Kenapa chewy termenung jer ? " Tanya yeon. " anniyo" balas chewy. " ais krim tu biar saya yang bayar yaa??" Tanya jungkook sambil tersenyum hingga menampakkan gigi rabbitnya. Yeon dan chewy terus keluar dari 7e. *dia ada gigi rabbit sama macam aku lahh.. wahh.. kiyowo* kata yeon dalam hati. " wahh.. sampai pun rumahh.." kata chewy dengan gembira. " owkk.. chankammanyo," kata yeon dengan membuat muka penasaran. " waeyo" tanya chewy. " itu bukan ke jungkook dengan v?" Tanya yeon kepada chewy. " owkk.. bajjayo, kendae kenapa diorang ada kat sini?? Hokshi.. mereka intip kita kott!" Kata chewy panjang lebar. Yeon terus meliru kearah kookie dan v tanpa berkata apa ii kepada chewy. " yaa.. korang buat apa kat sini hah!!" Kata yeon dengan marah. " relax arhh.. dah rumah kitorang kat sini." Jawab v. " bwoo!??" Kata yeon dan chewy. ( chewy ikut sekali masa yeon meluru kearah diorang) "nae.. kitorang tinggal kat sini, dah dua tahun" kata kookie. "Korang tu buat apa kat sini" tanya v kepada mereka. " kitorang tinggal kat sini.. baru je pindah semalam." Balas chewy. " ooo.. jadi grup twice lah yang pindah semalam... korang dorm no. Berapa??" Kata v dan kookie. " kitorang dorm 12." Balas yeon. " bwoo! Jinjjaru" kata kookie dan v seolah tidak percaya. " wahhh.. kitorang dorm 11.. jadi bersebelahan lahh" balas kookie. Yeon dan chewy terkejut. " kalau camtu kitorang masuk dulu lah.." kata yeon dan chewy dengan muka yang terkejut. V dan jungkook mengangguk.

Didorm twice
" unnieeeee!!!" Pekik yeon. " waeyo.. macam kena kejar dengan anjing je" balas twice yang lain. " unnie tahu tak yang bts duduk sebelah rumah kita?!" Balas chewy. " jinjjaru?" Tanya jihyo dan mina. Yeon dan chewy mengangguk. "Ahahah.. 11,12,13.. " kata dahyun sambil tergelak. " waeyo dahyun ssi?" Tanya momo. " yaa unnie noarra? 11bts 12twice 13 got7." Balas sana. Ahli twice kecuali dahyun dan sana menepuk dahi dan menggelengkan kepala. " dah lah yeon nak mandi." Kata yeon. " chewy pun" kata chewy. " nae" jawab twice. Selepas siap mandi nayeon tertidur begitu juga chewy, jeongyeon dan momo. ( nayeon, jeonyeon,chewy, momo satu bilik. Chaeyoung, jihyo, mina satu bilik. Dahyun, sana satu bilik). " unnie masak apa tu?" Tanya chewy dan kepada sana dan jihyo. " unnie tengah masak sup kerang dan lobster pedas." Jawab sana " unnie tengah buat bibimbap dan sashimi." Jawab jihyo. " nak yeon tolong tak?" Tanya yeon. " takpe yeon dengan chewy pergi tolong minadan chaeyoung kemas ruang tamu." Suruh jihyo " nae" jawab mereka.

Di ruang tamu
" unnie, jihyo unnie suruh kitorang kemas ruang tamu ni.. nak start kat mana?" Tanya chewy. " korang vacuum karpet pastu mop lantai boleh.." balas mina sambil mengelap almari manakala chae pula sibuk mengelap gambar dan sofa. Yeon dan chewy pun memulakan kerja mereka. Selepas selesai membuat kerja chewy, yeon, chae dan mina ke dapur.





















🌸Hye gais ... camne ? Best x ? Jangan lupa komen and vote okay .... see u at next chapter ... sorry sebab lambat updatee .....

My first love - Nayeon x jungkook  -Where stories live. Discover now