Part 4 ( berkumpul dirumah!)

21 1 0
                                    

Situasi di dapur .

Terlihat jihyo, sana, dan momo yang sibuk untuk menyiapkan makanan. " unnie ni semua untuk makan malam nanti ke?" Tanya chae. " ye" balas sana. " chae , chewy dan yeon .. tolong pergi market yang berhampiran bolehh? Tolong belikan minuman" tanya jihyo. " minuman apa ii pun" tanya chewy. " ya " jawab jihyo. Mereka pun bersiap untuk ke market. Lalu mereka pun pergi .. jalan kaki jer lagipun diorang pergi market kat depan tuh jer ...

Dimarket

Mereka membeli minuman dan meletakkan dikaunter setelah itu mereka segera pulang kerana hari sudah malam takut dimarahi unnie kerana lambat. " chae aahh.. kenapa jihyo , sana ngan momo masak banyak sangat eyhh?" Tanya yeon. " entah lah diorang tak cakap pulak" balas chae. " hokshi..... " kata chewy. " hokshi??" Tanya chae. " unnie ajak grup lain makan malam kat rumah kita kot.. ye lah sebab siap kemas ii ruang tamu lagii kannn?" Balas chewy.. mereka pun melajukan langkah untuk sampai ke rumah dan berdoa agar apa yang chewy rasakan itu tidak betul..

Sampai dirumah

" ya! Kenapa ada banyak dangat selipar ni?" Kata yeon dengan cemas. " mungkin yang chewy kata tuh betul ii terjadi.." balas chae. " andwaee iii" kata chewy. Lalu mereka pun masuk kedalam dan terlihatlah wajah ii got7, redvelvet, gfriend dan..... bts. " omaigod" kata chewy, yeon dan chae. " ohh.. korang dah pulang.. kenapa lambat sangat.. mesti korang pilih air tu lama sangat eyhhh.." kata mina. Mereka bertiga hanya senyum. Yeon dan chewy terus masuk ke bilik tanpa menghiraukan yang lain.

Dibilik

"Sampai hati unnie buat kita camni.. tak bagitahu pun" marah chewy. Yeon hanya diam. Pintu bilik mereka diketuk dan nayeon pun masuk. " yaa!! Jum lah makan yang lain tengah tunggu korang ni.." kata jihyo . " takpe lah jihyo ssi lagipun jungkook dengan v kan tak nak tengok muka kitorang.. nanti kalau kitorang ada kan diorang rasa takde selera pulakk.." balas yeon dengan nada sedih. " majjayo unnie" kata chewy. " nae.. nanti sana simpankan makanan untuk korang sikit" kata sana . sebenarnya sana sedih bila mendengar apa yang dikatakan oleh yeon tadi. Chewy dan yeon hanya mengangguk.

Diruangtamu

" mana duorang tu?" Tanya sowon. " diorang tak nak keluar" balas junyeon . " waeyo?" Tanya yerin. " sebabb... jungkook dengan v ada" balas sana sambil menundukkan kepalanya. " sebab kitorang?" Tanya jungkook. " nae.. sebab tadi kan korang cakap korang tak nak dah tengok muka diorang." Balas jihyo " kau lah ni kenapa marahkan diorang... bukan ke seventeen tu selalu ada kat rootrof walupun kita dah warning diorang?" Tanya got7. " kitorang sebenarnya... saja jerr" balas v sambil tersenyum. " bwooo!!" Balas T,G7,RV,B ( kecuali kookie ngan v) kookie dan hanya menggaru belakang tengkuknya yang sebenarnya tidak gatal. "Kenapa korang buat camtu" tanya suga. "Sebab kitorang sukakan diorang" balas kookie dan v. Yang lain terkejut." Tapi korang jangan bagitahu diorang ok" balas v. Yang lain hanya mengangguk.

Setelah kesemua member lain pulang member twice pun berkumpul diruangtamu. " chasirer.. unnie ga bercinta dengan jeonghan seventeen sebelum kita berpindah kesini lagi" ucap jungyeon . Member yang lain terkejut kecuali jihyo." jinjja ru" tanya yeon. " na bercinta dengan kang danial kelas sebelah." ucap jihyo. "Unnie bercinta dengan heechul sj" kata momo. " wae kitorang tak tahu" kata chewy. " unnie, jihyo, momo... kitorang bercinta sebelum kita pindah sini lagi." Balas jungyeon " naneun bercinta dengan lay exo " balas mina. " sejak bila?" Tanya dahyun. " baru je seminggu" jawab mina dengan tersenyum.. " nado.. bercinta dengan rapmon kitorang baru je bercinta 15 minit tadi.. and yang paling gempak kitorang kisssssssss..." kata chae sambil menggelepar. ( semua orang dah tahu yang chae nie gatal orang nya ) " wah!!!!!!" Kata member twice kecuali yeon dan chewy. " dah ii pergi tidur semua.. " suruh yeon kerana dia dah menyampah dengar hal ii cinta tu. Mereka pun tidurr..

Keesokkan di kelas

" korang macam mana ni.. aku nak lamar yeon jadi yeochin aku niee" tanya jungkook kepada semua. Ketika itu yeon dan chewy ketandas. " nadoo... otteokhae" kata v. Mereka pun mula lah berbincang.

Sampai dikelas yeon terus memanggil " twice !! " Menyebabkan semua orang terkejut. " ahh.. kamchagiya!" Kata irene. " waeyo nayeon unnie .. chewy odiga?" Tanya dahyun. " chewy ii.. add .. aaddda .. bii .. biil .. bilikk kesihatan ... " kata yeon dengan tersekat sekat kerana dia baru sahaja berlari. " waeyo" tanya semua orang. " dia terjatuh and kaki dia terseliuh" kata yeon. Mereka semua pergi menuju ke bilik kesihatan termasuk lah v ngan kookie.

Sesampai dibilik kesihatan sana dan jihyo terus pergi kearah chewy. " chewy yaa.. macam mana boleh terjatuh ni." Tanya mereka. " chewy terlanggar orang hehehe.." balas chewy. Dengan pantas yeon menjawab " bukan chewy pun yang langgar dia.. dia tu yang sengaja langgar chewy" sambil membuat muka menyampah. " siapa?? " tanya mereka. " hyeyeon gugudan". Balas yeon. " ahhh.. pompuan tu memang selalu cari pasal nak ii dia tahu yang twice berkawan dengan bts, g7, rv, and kitorang.. dah lah perasan cantik" kata member gfriend sambil menjeling. Twice hanya mengangguk. Kringggg!! Waktu rehat telah tiba.. " jum korang gi rehat.." kata semua. " chewy.. biar unnie belikan makanan ok". Kata momo. Chewy tersenyum dan mengangguk. Setelah semua keluar seseorang masuk ke bilik kesihatan. " eyh.. v, kenapa ada kat bukan ke awak nak kekantin tadi?" Tanya chewy. " saya nak teman awak kat sini.. mesti awak takut duduk sorang ii and mesti awak akan bosan." Balas v sambil memberikan senyuman manis kepada chewy. Lantas chewy memegang dadanya yang berdebar.. " kenapa ni.. awak sakit ke?" Tanya v dengan cemas. " eyh tak lah." Balas chewy. V menarik nafas lega. " saya sebenarnya nak mintak maaf pasal hari tu yang saya marahkan awak tu." Kata v lalu v memegang tangan chewy. " eyhh.. tak pa lah. Dah lama saya maafkan awak." Balas chewy sambil tersenyum. " gumawwo." Balas v. " tapi kenapa awak marah sangat, saya dan nayeon unnie dengar memang seventeen tu selalu lepak kat rootrof tu.. walaupun awak dan geng ii awak dah warning kat diorang.." tanya chewy dengan muka ingin tahu.. " memang pun.. saya marah sebab awak rapat dengan seventeen.. bila saya tengok je awak dengan diorang saya terus tak boleh kawal perasaan saya... sebab apaa.. sebab saya cintakan awak chewy." Kata v lalu mencium bibir chewy. " ap .. app .. apaa .. awak buat ni.." marah chewy. " mian" balas v. Tiba ii chewy tertawa. V membuat muka penasaran. " saya pun suka kan awak v" kata chewy lalu mencium v. Lalu mereka pun masuk kedalam dunia keasyikkan..... sementara itu yeon melihat segala ii yang berlaku didalam bilik kesihatan. ( yeon datang balik lepas beli makanan untuk chewy ) lalu dengan pantas yeon tinggalkan tempat itu dan menuju kerootrof. Tanpa disedari jungkook mengikuti yeon..

Dirootrof
Yeon duduk disofa yang disediakan sambil meminum air yang dibelinya. " hye beauty" kata mingyu. " eyh.. mingyu, apa awak buat kat sini?? Jap bau apa ni???! Awak mabuk ke?" Tanya yeon dengan ketakutan.(ish mingyu ni.. kat sekolh pn boleh mabuk .. geng seventeen ni selalu ponteng kelass untuk makluman semua biasa lah geng ii doirangkan jahat ii sikit ... ) " ye saya mabuk.. mabuk dengan cinta saya terhadap awak." Kata mingyu lalu memegang kedua dua tangan yeon. " apa ni.. saya tak cintakan awak lah.. lepas lahhh" kata yeon. Lalu mingyu marah dan ingin menciumnya. " aaaaahhhhh... lepas lah!!! Mingyuu!!" Jerit yeon. Lalu jungkook datang dan menumbuk mingyu. " yeon ahh.. awak tak apa ii?" Tanya jungkook. Yeon mengangguk. " hahahha.. putera dah datang selamatkan puterinya lahhh.." kata mingyu. " baik kau bla dari sini kalau kau tak nak aku kerjakan kau!!" Marah jungkook. Lalu mingyu beredar dari situ.. " yeon ssi jinjja kwenchana?" Tanya jungkook. " ya" balas yeon dengan terketar ii.. akibat ketakutan dan terkejut dengan kelakuan mingyu. " kajja kita pergi dari sini" kata kookie sambil memimpin yeon.


























🌸 hye gaissss ... malam nie author update satu chapter jer dulu yer 😊 .. lagipun author memang tengah buzy sekarang 😣❗️ .. tapi , demi korang .. author rela korbankan sikit masa author untuk update 😌💜 ... anyway .... korang jangan lupa untuk komen and vote tau ... vote lahhh 😫 .. baru lah author bersemangat sikit nak update 🤪💟 ... kalau ade typo , sorry tau .. lagipun author memang tengah nak cepat ii siapkan chapter nie ... okay gais .. bubye ..!!!! See you at next chapter !!!!

My first love - Nayeon x jungkook  -Where stories live. Discover now