part 7 (andwae!)

13 2 0
                                    


"korang, kitorang nak pergi tengokkan yeon nie. " kata twice kecuali nayeon. Yang lain hanya mengangguk. "camne nie hyung.. Kookie akan okey jer kan? " tanya jhope Kepada rm. " jangan risau, kookie kan kuat" kata rm dalam nada sedih. ( bts kecuali jungkook, got7, gfriend dan red velvet tengah sedih sekarang nie)

-diwad nayeon-

"nayeon unnie... Bila nayeon unnie nak sedar.. Dah lama nayeon unnie tidur" kata dahyun. "dahyun aaa.. Jangan panggil yeon dengan panggilan unnie.. Kan yeon tak suka, nanti dia mesti marah and cakap yang dia ni tak tua sangat.. Cuma beza beberapa bulan je.. " kata momo. Dahyun dan chaeyoung terus menangis mengingatkan kata ii yeon.

(flashback)

-didalam kelas ( sekolah lamanya)

"nayeon unnie....... Jom la pergi kantin..... Dahyun lapar ni. "kata dahyun sambil poutkan bibirnya. "haah nayeon unnie... Chae ngan dahyun lapar sangat dah ni.. "kata chaeyoung. "huwaaaa!! Jihyo yaaa! Tengok la chae ngan dubu ni... Why panggil yeon, nayeon unnie?!... Yeon tak tua sangat pun laaa! Ala beza sikit jer pun! Yeon tak sukaaaaa!! ". " ish korang dua nie kann.... Mintak maaf sekarang! "kata jihyo. "arraseo.. Mianhae yeon.. Kitorang janji kitorang tak kan panggil yeon cam tu lagi lepas ni". "nae.. Yeon maafkan". "yeon selalu macam tu.. Ye laa marah sampai nak pecah satu sekolah.. Tapi last ii maafkan jugakk.. Ishh ii chewy ingatkan yeon taknak maafkan diorang.. Ahahahahahhahaahahahhaha! " kata chewy. Lalu twice pun ketawa bersama sampai satu sekolah dengar.. Lepastu diorang kena denda berdiri dekat depan kelas sebab buat bising dalam kelas semasa guru takde..

(end flashback)

-kembali ke situasi sebenar-

"ermmm biar laa.. Nanti kalau yeon marah mesti dia akan bangun huwaaa! "kata dahyun. "dah laa jangan nangis nanti sedih yeon" kata sana. "yeonn. Jangan tidur lama ii sangat.. Nanti kitorang risau.. " kata jihyo. Lalu kesemua member twice kecuali yeon menangis. "korang balik la dulu.. Biar momo yang jaga yeon.. "."jihyo pun nak jaga yeon"."kalau jihyo kat sini, nanti apa yang akan jadi kat dorm kalau jihyo takda? " kata momo. "kalau macam tu biar chewy yang temankan momo boleh? ". Momo hanya angguk. "kalau macam tu, kitorang pulang dulu.. ". "ok, kalau ada ape ii unnie dan chewy call kitorang" kata chae. " ok balik tu hati ii tauu" kata chewy.

Skip-

(Got7, redvelvet, gfriend dalam balik kedorm masing ii). "saya dah masukkan jeon jungkook kedalam wad vvip seperti yang kamu minta . Tapi... ". "tapi apa doktor?? ". Tanya jin. "jeon jungkook mungkin mengalami koma..mungkin hanya sementara... Itu disbbkn dia kwhilangan bnyk drah... Saya hrap kamu semua bersabar. Saya minta diri dlu". Bts kecuali jungkook terkejut. "andwae!! Kookie arhhhhh!! " jerit jimin. Rm segera menelepon chaeyoung dan memberitahu keadaan jungkook. Manakala jhope menelepon got7, jin menelepon gfriend dan suga menelepon redvelvet.

Didorm twice-

"unniedeul!!! ".. "chae arhh.. Waegerae? " tanya mina. "jung.. Jung.. Jungkook.. Jungkook koma". "mwo?! Omo camne kalau yeon tahu?! Mesti dia sedih dan salahkan diri dia" kata sana. "okay semua.. Dah ii kita bincang pasal nie sok kt skolah skali ngn bts" kata jihyo.

Dikelas-

Mereka didalam kelas hanya sdih .. sdih dgn ape yang trjdi kt kookie . " nie smua slah gugudan !" Mrah suga . " majayyo .. " kta mereka . " jom kita pergi cari gugudan . Twice gf dan rv duk kt kelas ok " kata jb . Lalu bts dan g7 pn keluar dari kls .

Dirootrof -

"Ape korang nak hahh .." kata hana . " sebab korang jungkook koma !" Kata bts Gugudan trkjut . " yaa .. kojimmal .." kata sejeong . " kau ade nmpak ak main ii ke skarng nie .!!" Marah suga " skrang ak akn report polis psal korng dh cuba bnuh yeon dan kookie ..!" Kata jinyoung . Lalu jb mnelepon polis . 10 mnit kmudian polis smpai dn mnngkap gugudan . ( riuh satu sekolah tau ... ishh ii )

Diwad yeon -

" arhhh .. chewy yyaaa .. yeon kt mne nie ?" Tanye yeon . " yeon arhhh .. yeon dh sdar . Skrng yeon ade kt hspital . " balas tzuyu . " momo unnie ! Yeon dh sdar !" Jerit tzyu . Momo tngah mndi time tuh . " hikks. .. hikks .. kookie oppa camne ?" Tanye yeon smbil nngis . Momo keluar dari bilik air dan menuju ke yeon . " yeon arhh .. k..kkoo..kkookie ..iee .. kk..kkooo..koomaaa ..." balas momo teragak ii utk mmberitahu yeon .lalu yeon mngis sekuat kuat nya .. momo dn chewy memeluk yeon ..

-skip-

" yeon .. dah la .. ni bukan salah yeon , nie salah geng gugudan . And diorang dah pun ditangkap " kata jihyo . " betul tuh yeon , sekarang kita just doakan supaya jungkook sedar " kata jb . " tapi , kalau yeon xjalan jalan malam tuh , benda ni xkan terjadi ...... " kata yeon . " tak yeon .. kalau benda ni xterjadi malam tuh , diorang akan buat pada lain hari " kata jackson . " yeonn .. nak tengok jungkook oppa " . Lalu diorang ( tw , got7 dan rv pergi ke wad jungkook dimana bts dn gfriend berada )

Di wad jungkook-

" ya ! Jeon jungkook !! Bangun laa ! Yeon datang nie ..! Bangun laa ! " kata jihyo sambil baerkaca -kaca . " jihyo jangan marahkan jungkook .. nanti dia tak nak bangun " kata jhope . ( lalu twice kecuali nayeon , bts kecuali jungkook , got7 , gfriend dan red velvet keluar dari wad jungkook .. diorang pergi cafe .. sambil belikan makanan untuk nayeon ) " kook arhh .. yeon rindukan kook .. yeon rindu nak tengok senyuman kook .. rindu suara kook .. rindu nak kena cubit pipi ngan kook . Kook xrindu kat yeon ke ? Dah tak sayang yeon eyh ? " . Yeon bercakap dengan jungkook walaupun dia tahu jungkook takkan jawab pertanyaan dia .. tapi , dia yakin yang jungkook dengar semua tu .. lalu yeon pengang tangan jungkook .. dicium tangan jungkook berkali - kali sambil menitiskan air mata .. sungguh dia rindukan jungkook .. tiba ii ..............................!!!!!!!!







🌼🌼🌼hailurr.!! Wahh dah lama author xupdate kan?? Maaf tau kalau ade typo. Camne cite nie? Best tak? Nanti jangan lupe untuk komen tauu 👌✌ author akan update chapter seterusnya kalau vote cukup 2 untuk part 7 okayy . Hehhehe.. See you guys at next chapter..

My first love - Nayeon x jungkook  -Where stories live. Discover now