Part 2 (dimarahi)

29 3 0
                                    

Di bilik guru.

"Chewy ahh.. mana satu meja cikgu sunmi ni.."kata yeon. " mollayo.. biar chewy tanya kat cikgu yang tengah makan tu ok". Jawab chewy. Yeon mengangguk. " anyeonghasaeyo.. meja cikgu sunmi kat mana ye?" Tanya chewy kepada seorang cikgu. (Tadi diorang ambilkan buku cikgu sunmi kat kantin, sebab cikgu sunmi trtinggal cg sunmi ni memang pelupekan 😂😂 )" ahh.. awak pergi jalan lurus pastu awak akan nampak cikgu sunmi, dia tengah makan tak salah cikgu."balas cikgu tersebut. " nae". Jawab chewy. Mereka pun menurut apa yang cikgu itu cakap dan menjumpai meja cikgu sunmi. " ahjumma.." kata yeon. " ohh.. kamu dah sampai ye". Jawab cikgu sunmi. Mereka hanya tersenyum menandakan (ya). " ni ahjumma nak cakap sikit, kamu kena berhati hati sikit dengan grup gugudan dari kelas A iii tu." Kata cikgu sunmi. " kenapa cikgu?"tanya chewy. " sebab diorang tu suka sangat bergaduh lagi ii sebab korang ni cantik sangat diorang tak boleh lah kalau ada pompuan yang kebih cantik daripada dia."jelas cikgu sunmi kepada mereka. " arasseo" jawab mereka. Lalu mereka pun keluar dari bilik guru dan menuju ke rootrof.

Semasa menuju ke rootrof

"Chankamman chewy yaa.."kata yeon. " wae ii". Balas chewy. "Chewy tahu ke kat mana rootrof??"tanya yeon. Chewy menggelengkan kepala. "Aduh.. alamakk kebuluran lah kita nak tunggu diorang habis rehat.."balas chewy. Yeon hanya membuat muka monyok. Dah lah mereka tidak bawa telefon kerana ini hari pertama persekolahannya disekolah baru. " kita cuba je lah pusing ii mana lah tahu kut ii nak terjumpa diorang ke"kata yeon. Mereka pun meneruskan perjalanan. Tiba ii " aduh.." kata yeon. Dia terjatuh akibat terlanggar bahu saorang lelaki semasa mencari dimana rootrof. " ahh.. chusunghaeyo.." kata yeonn. " kwenchana".kata namja tadi. Kemudian sekumpulan namja datang kearah namja tadi. " waeyo mingyu ah.." tanya salah seorang namja tersebut. " aniyo.. gyu terlanggar yeoja ni." Balas mingyu. " aniyo! Saya yang terlanggar dia." Cepat ii yeon membetulkan keadaan. Mereka hanya mengangguk. " korang budak baru kan?" Tanya nya. Yeon dan chewy hanya mengangguk. " kitorang dari grup seventeen, korang??". Tanya nya lagi. " twice" balas chewy. Mereka pun saling memperkenalkan diri masing ii. " habis tu korang sebenarnya hendak kemana?" Tanya joshua. " kitorang sebenarnya nak ke rootrof, tapi tak tahu kat mana" balas yeon sambil membuat muka monyok. " kiyowo" balas mingyu. Yeon hanya tersenyum. " wahh.. yeppuda" kata seventeen. " kamsahamnida" balas yeon. " jum kami tolong bawa korang ke rootrof" kata s coup. Mereka hanya menurut.

Dirootrof

"Mana yeon dengan chewy ni.. lambat nya kediorang sesat.. jap ii diorang tahu ke rootrof kat mana?" Kata youngjae. Mereka semua menggeleng. Mark menepuk dahinya. Tiba ii terlihat geng seventeen, yeon dan chewy. " gumawo sebab tunjukan kitorang tempat ni" cakap yeon dan chewy. Mereka hanya mengangguk. " eyh.. korang dah nak pergi ke? Jum lah lepak sekali" pelawa yeon kepada seventeen. "Kitorang mana rapat dengan geng bts and got7" balas hooshi sambil smirk kat bts and got7. Lalu mereka beredar dari situ. Yeon tiba ii perasan yang bts and got7 berhenti daripada makan dan melihat dia dan chewy dengan pandangan yang marah. " eyhh..kau kenapa bawak diorang datang sini hahhh!!! Kau tak nampak ke tanda ( no seventeen) kat depan pintu tuu!! Ke kau ni buta!!" Marah jungkook kepada yeoja yang bernama jungyeon. " mian.. kitorang tak tahu pun". Balas chewy. Yeon tidak dapat bercakap apa ii kerana terkejut dengan sikap jungkook sebelum ni dia tidak pernah dimarahi sebegitu sekali.. " tu je la yang kau tahu!! perkataan mana la saya tahuu!!! Dah buta tu mengaku je laaa" marah v kepada chewy. Chewy terus mengalirkan air mata. "Kitorang betul ii tak nampak pun tanda tu laaaa... kitorang dah mintak maaf kann.." balas yeon dengan tangisan yang tak terhenti. " maaf ii tu je ke yang korang tahu hahh!! Korang pergi dari sini ak taknak tengok muka hodoh korang tu!!!" Balas jungkook dan v. Tanpa berlengah yeon dan chewy terus pergi dari situ dengan tangisan. " yeonnn!! Chewyy!!" Panggil member twice. Twice dan gfriend hendak mengejar yeon dan chewy tetapi " kalau korang pergi jangan harap korang dapat jadi kawan kitorang lepas nie and jangan tunjuk muka korang lagi" jawab jungkook and v. Twice and gfriend terpaksa akur

Chewy dan yeon berlari ketandas dengan air mata yang membasahi pipi mereka. " haaaa..haaa.. hikss" bunyi tangisan chewy dan yeon. " sampai hati dia marah kita " kata yeon. " aku dah tak sanggup lagi nak bersemuka dengan dia yeonn..!" Kata chewy.
Kringggg!!!! Bunyi loceng yang menandakan waktu rehat sudah habis. " jum lah masuk kelas" kata chewy. "Jum" balas yeon. Mereka pun keluar dari tandas tanpa menyedari bahawa seventeen melihat mereka memasuki tandas dalam keadaan menangis.

Didalam kelas
"Unnie.. macam mana nieee.. chewy dan yeon tak masuk kelas lagi niee.. mina risau laahh.." kata mina kepada nayeon dan momo.
Nayeon hanya mengangkat bahu dan mengerutkan keningnyaa. " ahhhh... otokhaee.. mana diorang ni.. kata sana. Kesemua member yeoja didalam kelas merisaukan chewy dan nayeon. (Dalam kelas tu hanya ada menber bangtwicevelvetgfgot7) Dalam masa yang sama member got7 juga rasa risau juga. Tiba ii pintu diketuk. Jelas terlihat nayeon dan chewy masuk kekelas. Kesemua member berasa lega. " yaa! Korang pergi mana hahh!!" Marah jihyo. " unnie tak payah tahu!!" balas yeon gmdengan nada yang marah. Mungkin dia marah kerana member twice langsung tidak mengahalang jungkook dan v daripada marahkan mereka. Lalu air mata chewy dan yeon menetes. Tanpa berlengah mereka mengesatnya dan menuju ke meja mereka. " otokhae.. diorang mesti kecewa dengan kitaa.." kata dahyun kepada member twice. Member twice hanya menunduk kerana berasa bersalah.. semasa kelas berjalan, yeon dan chewy langsung tidak menghiraukan member ii lain yang berada didalam kelas bahkan langsung tidak memandang mereka. Yeon dan chewy hanya fokus dengan mencatat kerja yang diberi guru. Jungkook melihat yeon dengan mengerakkan biji matanya.. sebenarnya dia juga berasa bersalah kerana memarahi yeon dengan begitu teruk.




🌸 hye gais .. amacam ?? Best tak ?? Jangan lupa komen and vote okayyy ... rajin ii vote kalau nak author sentiase update okay .. 😘

My first love - Nayeon x jungkook  -Where stories live. Discover now