PART 3 - Perkahwinan

2.6K 129 44
                                    

Slps 2 tahun, Alicia dn Rudy pun berkahwin. Namun perkahwinan mereka berdua tidak direstui olh G. Rama dn Geng mamak maju.

Flashback sblum kahwin.......

Alicia berbincang dgn ayahnya, G. Rama tng perkahwinannya dgn Rudy. Kelihatan G. Rama menunjukkan wajah kekesalannya dn ketidakpuasan hatinya pd Alicia.

G. Rama : Alicia, papa x setuju klu kamu kahwin dgn Rudy. Kamu x kenal dia mcm mana lagi.
Alicia : X kenal apanya papa. Icha kenal dia sjk darjah 6 lagi. Dia tu baik lah papa. Kaya pulak tu.
G. Rama : Ye mmg dia kaya. Tpi kamu tahu tk apa dia buat belakang kamu ?
Alicia : Mestilah Icha tahu. Dia pergi kerja cari duit utk perkahwinan Icha dgn dia. Bkn begitu ?
G. Rama : Bkn Icha. Rudy tu......
Alicia : Dh lah papa. Icha x nk dgr lagi semua tu. Sakit telinga Icha dgr.

G. Rama yg mula hilang sabar dgn Alicia terus memarahinya......

G. Rama : Icha !!! Knp kamu dh x nk dgr ckp papa ? Sjk berkawan dgn Rudy ni makin biadap kamu dgn papa. Kamu kena sedar yg kamu tu anak angkat shj !!!
Alicia : Bkn melawan tpi papa tu suka kongkong Icha. Icha ada pilihan Icha sendiri.
G. Rama : Papa buat mcm ni sbb papa sayangkan kamu Icha. Papa x kisah klu kamu berkahwin dgn sesiapa tpi bkn dgn Rudy. Ali tu walaupun dia lemah tpi hati dia baik
Alicia : Habis ? Papa nk suruh Icha kahwin dgn Ali lah. Papa tahu tk yg Ali tu org miskin. Icha x nk kahwin dgn org miskin. Dh lah jual nasi lemak lps tu lembik pulak tu. Baru kena marah dgn ayah sikit dh give up jdi ejen.
G. Rama : Selembik2 dia pun, dia seorang yg jujur. Bkn mcm Rudy tu. Lagi satu kamu jgn asyik terlalu pndg rendah pd Ali tu Icha. Papa takut nnti makan diri je kamu nnti
Alicia : Sdhlah !!! Icha dh x nk dgr lagi. Yg Icha tahu, papa kena restu perkahwinan saya dn Rudy.
G. Rama : Klu papa x restu ?
Alicia : Icha akn kluar dri rumah ni dn Icha bkn anak papa lagi.

G. Rama terkejut dgn kata2 Alicia itu. Sungguh dia tdk percaya, hnya dsbbkan kekayaan, dia lupa segalanya termasuk keluaraga angkat yg selama ini bela dia dri kecil. Berat hatinya utk lpskan anak angkatnya tpi apakan daya Alicia sdh tdk mahu mndgr katanya lagi.

G. Rama : Baiklah, klu mcm tu papa izinkan kamu kahwin dgn Rudy tpi igt apa2 jdi pd kamu slps kamu kahwin dgn Rudy, kamu jgn cari papa lagi. Kamu merayu lah mcm mana pun, papa tk kan terima kamu balik. FHM !!!
Alicia : Tk kisah lah papa. Selama ini pun papa asyik pentingkan kerja papa je. Xde masa utk Icha. Lbh baik Icha bersama dgn Rudy. Dh lah kaya. Klu kt sini, papa bkn blh bagi kemewahan pun pd Icha.

Flashback off.......

Alicia hnya mengingati balik apa yg dia kata pd ayahnya. Dlm hatinya, dia yakin yg dia akan bahagia bersama2 Rudy walaupun tnpa restu ayahnya. Majlis perkahwinan itu diadakan secara besar - besaran. Ia dihadiri olh ramai tetamu VIP dn rakan2 terdekat. G. Rama dn geng mamak maju turut hadir dlm majlis itu tpi hnya skjp shj.

Sementara di tmpt Ali

Ali duduk di luar rumahnya smbil melihat posting majlis perkahwinannya antara Rudy dn Alicia. Hatinya hancur berkecai saat melihat cinta pertamanya berkahwin dgn musuh yg selama ini membulinya. Tpi dia terima segalanya. Dia beranggapan mungkin ade hikmah di sebalik semua ni terjadi. Sdg dia asyik melihat posting itu, tiba2 seseorang menegurnya.

?? : Awk ( lembut )

Ali toleh ke arah suara itu....

Ali : Ehh Iman. Awk x tidur lagi ke ?
Iman : Tk saya tunggu awk. Awk tngok apa ? Serius je Iman tngok.
Ali : Alicia dgn Rudy kahwin pagi tdi. Grand betul majlis diorang. Dato' Othman pun ade sekali.
Iman : Tkpelah awk. Dh jodoh diorang. Awk kan ade saya sbg isteri 😊😊
Ali : Thanks awk sbb sudi terima saya sbg suami awk. Cuma saya minta maaf sbb bawa awk tinggal di rumah buruk saya ni.
Iman : Tkpelah awk. Saya x kisah pun. Dulu2 masa saya kecil pun, saya tinggal di rumah mcm ni jugak 😊😊. Lagipun klu kita balik rumah mak ayah saya, diorang blum balik dri luar negara. X kan nk tinggalkan ayah awk sorang2. Betul tk ?
Ali : Ye lah. Dh lah jom tidur. Esok nk bangun awl ni.
Iman : Jom 😊😊






Bersambung.......

What you give you get backWhere stories live. Discover now