PART 4 - Honeymoon

2.3K 123 36
                                    

2 bln kemudian ( Airport Cyberaya ).......

Ali dn Iman berada di airport utk berbulan madu di Langkawi.

Ali : Terima kasih ayah sbb hntr Ali dgn Iman ke airport.
Ghazali : Sama2. Jaga diri kt Langkawi tu. Kamu berseronok lah selama mana yg kami nk. Kamu pun x bercuti sjk kamu kahwin ni.
Ali : Tpi mcm mana dgn ayah ?
Ghazali : Jgn risau. Uncle Bakar kan ade. Ayah blh tumpang tidur rumah dia. Lagipun dia kan nk kahwin dh 😀😀.
Ali : Hmm betul jugak. Nnti kirim salam Ali kt uncle ye.
Ghazali : InsyaAllah. Iman 😊😊
Iman : Ye ayah.
Ghazali : Tngok2 kan lah anak ayah ni. Dia ni klu dh melancong x igt dunia. Jgn lupa beli coklat utk ayah ye 😁😁
Iman : Ehh mestilah. Iman janji yg Iman jaga Ali sama mcm uncle jaga dia dulu.
Ghazali : Haa baguslah. Lega ayah dgr 😊😊

Pengumuman :

Perhatian kpd penumpang MH123, penerbangan ke Langkawi, sila ke pintu pagar A dgn kadar yg segera. Thank you

Iman : Awk, kita kena pergi sekarang.
Ali : Haaa betul tu. Ayah kitorang pergi dulu ye. Assalamualaikum
Ghazali : Waalaikumussalam. Have fun 👋👋👋

Mereka pun segera ke pintu pagar A. Dlm perjalanan ke sana, tiba2 mereka terserempak dgn Rudy dn Alicia.

Rudy : Haihh bdk miskin ni. Nk pergi melancong jugak ke ? Byk duit
Ali : Kau ni Rudy, melancong salah x melancong salah. Bkn pakai duit kau pun.
Rudy : Aku tnye je. Apapun korang dua nk pergi mana ?
Ali : Kitorang nk pergi Langkawi.

Rudy yg mndgr Ali mahu ke Langkawi terus mentertawakan dia. Alicia hnya mngelengkan kepala smbil tersenyum sinis pd Ali

Rudy : HAHHAHAHA !!! 🤣🤣🤣 Langkawi je. Xde class langsung.
Alicia : Entah Langkawi bkn ade apa2 pun. Tpi mmg sesuailah dgn org miskin mcm korang ni 😏😏. Betul tk sayang ?
Rudy : Betul2
Iman : Tk kisah lah Langkawi ke, KL ke, Tioman ke, asal tmpt tu buat kitorang happy, knp tidak ?
Alicia : Langkawi ade apa je. Korang x nk tnye kitorang nk pergi mana ?
Iman : Pergi mana ?
Alicia : Kitorang nk pergi Switzerland. Huuu bestnya dpt main salji. Korang ade ? 😏😏
Iman : X pyh nk show off sgt blh tk ? Meluat aku 😠😠.
Alicia : Knp ? Kau jeles ? Ohh ye lah org mcm korang ni mana mampu nk pergi ke tmpt class mcm tu.
Rudy : Betul tu. Lagi satu kitorang naik business class tau bkn yg biase2 mcm korang naik ni ahhahaha.
Iman : Biarlah asalkan saya dn Ali dpt pergi honeymoon. Penat kitorang kumpul duit utk pergi melancong. Korang sng2 hina dia mcm tu.
Alicia : Jap. Korang baru sekarang pergi honeymoon lps 4 bln kahwin. Kitorang dlm masa 2 bln pun dpt pergi 5 kali honeymoon.
Rudy : Ehh bkn 5 kali sayang tpi 8 kali. Kn lgi 3 bln akan dtg nk pergi lagi 3 tmpt.
Alicia : Ha ah lah. Bestnya. Nasib baik saya kahwin dgn awk. Klu nk hrpkan bdk tu silap 5 kali honeymoon, pergi dlm Malaysia je kan 😏😏
Rudy : Ha ah betul tu 😏😏

Ali yg kelihatan x blh tahan dri penghinaan itu terus mengajak Iman pergi dri situ.

Ali : Iman, jom kita dh lmbt ni
Iman : Baik.
Rudy : Hmmm baguslah klu mcm tu. Slmt berbulan madu bdk miskin oppss 🤭🤭
Alicia : Hahaha. * Padan dgn muka kai Ali. Tu lah rapat lagi dgn Iman. Sekarang terima lah hinaan dri aku * ( dlm hati )

Dlm kapal terbang......

Ali duduk di sblh Iman dgn wajahnya yg muram. Jauh di sudut hatinya, dia berasa amat sedih apabila dihina mcm tu. Iman yg perasan dgn riak wajah Ali itu segera memujuknya....

Iman : Ali, awk sabar ye. Wlu apa cara sekali pun, saya janji dgn awk yg saya akan sentiasa dgn awk ye 😊😊
Ali : Terima kasih Iman 😊😊
Iman : Sama2 😊😊

Slps itu, mereka pun berlepas ke Langkawi.







Bersambung........

What you give you get backWhere stories live. Discover now