PART 9 - Aku Benci Kau ( FINAL )

3.7K 136 60
                                    

Seminggu kemudian......

Kini, Ali dn Iman sdh pun membeli rumah jauh lbh mewah dri sblumnya. Ghazali juga turut tinggal bersama mereka. Ghazali sdh tdk bekerja lagi tpi ade kalanya dia akn tolong anaknya di restorannya. Iman pula sdh menjadi jurulatih wushu Malaysia. Pd hri tersebut, Ali bersiap utk ke restorannya. Slps bersiap dia pun kluar dri rumahnya utk kluar bekerja. Tpi segalanya terbantut apabila ternmpk Alicia yg sdg berdiri di luar rumahnya smbil memandang Ali dgn wajah sedih. Ali membuka pintu pagarnya dn Alicia terus masuk ke dlm perkarangan rumahnya. Melihat tindakan Alicia itu, Ali pun berkata.....

Ali : Siapa suruh kau masuk ? ( dingin )
Alicia : Ali aku......😢😢
Ali : Siapa suruh kau masuk ?! Kau nk apa lagi ?! 😠😠
Alicia : Aku.....dtg nk minta.....maaf 😢😢
Ali : Baru sekarang nk minta maaf ? Lps apa dh jdi pd kau dgn Rudy baru sekarang nk cari aku. Selama ni mana kau masa aku susah dulu ? Kau kutuk aku, kau hina aku mcm aku ni tkde perasaan kau tahu tk !!! 😠😠 Sakit hati ni aku je yg rasa !! Kau dn Rudy apa tahu. Yg korang tahu mengejar dunia shj 😠😠😠
Alicia : Ali, aku tahu aku salah dlm hal ni. Tpi aku dh insaf Ali hiskk.....hisk....Sekarang baru aku tahu yg Rudy tu jahat. Dia......
Ali : Jual dadah. Utk pengetahuan kau, aku dgn Iman dh tahu pasal bnde ni. Even sblum aku kahwin dgn Iman lagi kitorang dh tahu.

Alicia terkejut dgn pnjelasan Ali. Dia tdk menyangka hnya dia seorang shj yg baru tahu tntg perkara ini.

Alicia : Knp kau x bagitahu aku dulu ? Klu aku tahu, aku x kan kahwin dgn Rudy. Dn aku pun x kan jdi pengemis smpi sekarang 😢😢
Ali : Klu aku bagitahu kau, kau percaya ke ckp aku ? Kau ckp !! Aku x tahu mcm mana kau blh x sedar tntg kegiatan Rudy. Aku yg lemah ni pun blh dpt info dgn cpt tau. Ni mesti sbb kau x berhubung dgn rakan2 kita di akademi. Iman dh nasihatkan kau jgn terlalu sombong bila dh kaya sbb bila2 masa shj semua itu akn ditarik tpi kau degil. Kau sibuk dgn kehidupan mewah kau. Kau sibuk dgn cinta Rudy tu smpi kau pun x layan aku 😠😠
Alicia : Apa maksud kau Ali ?
Ali : Aku dh lama suka kan kau Alicia. Sjk sblum aku jdi ejen lagi aku suka kan kau. Aku sanggup slmtkan kau walaupun kau tu x suka dgn aku. Tpi hati aku hancur Alicia bila kau hina aku org miskin. Yg lbh menyakitkan hati aku, kau dgn Rudy malukan aku dpn semua org.
Alicia : Ali, kau fikir aku nk ke buat semua tu. Aku pun serba salah sebenarnya 😢😢. Tpi aku buat jugak sbb aku cemburu bila kau rapat dgn Iman. Aku suka kt kau jugak Ali tpi aku marah sgt bila......
Ali : SEKARANG BARU NK CKP !!! HAH !! DN KAU CKP APA ?!! KAU CEMBURU BILA AKU DGN IMAN ? ALICIA, IMAN PUN TAHU YG AKU SUKA KT KAU !!! 😡😡
Alicia : Huh !! Be....betul ke ? 😢😢
Ali : Ye Alicia, Iman tahu bnde tu semua. Sbb tu aku nk ambil hati kau. Tpi kau sibuk dgn ego kau. Aku kecewa sgt dgn kau Alicia. Tpi ade hikmah juga bila aku bersama Iman sbb aku dpt lihat wajah sebenar kau Alicia. Aku bersyukur yg aku x bersama dgn wanita yg mata duitan mcm kau Alicia.
Alicia : X Ali. Aku bkn mcm tu 😢😢
Ali : Arghh sdhlah !!! Aku dh x percaya kn kau lagi. Aku pun dh bahagia dgn kehidupan aku sekarang.
Alicia : Ali......bagilah aku peluang utk aku tebus kesilapan aku. Aku cintakan kau Ali.😢😢
Ali : Tebus kesilapan ? DGN APA ?!! DGN JDI BINI NO.2 AKU ? JGN HARAP ALICIA !!! HATI INI HNYA UTK IMAN SHJ !!! AKU DH LAMA BUANG KAU DRI HATI AKU !!! AKU BENCI KAU ALICIA !!!!! PERGI, AKU X NK TNGOK MUKA KAU LAGI !!! 😡😡😡

Ali pun masuk ke dlm keretanya lalu kluar dri perkarangan rumahnya meninggalkan Alicia yg berdiri smbil menangis. Sebenarnya, Ali agak kesian dgn Alicia tpi dia x blh buat apa2. Hati dia terlalu sakit Rudy dn Alicia buat.

5 tahun kemudian........

Kini, umur mereka menjangkau 27 tahun. Kehidupan Ali dn Iman semakin lama semakin baik. Ali sdh menjadi billionaire dn tersenarai antara 10 usahawan terkaya dn termuda di Malaysia. Dia juga tlh membuka hotelnya sendiri yg diberi nama " Hotel Nasi Lemak " sempena dgn perniagaan nasi lemaknya. Dia dn Iman juga dikurniakan sepasang anak kembar. Seorang lelaki dn seorang perempuan. Masing2 berumur 5 tahun.

Ilya : Papa2 jom lah main dgn Ilya 😊😊
Ahmad : Ahmad pun 😀😀
Iman : Anak2 mama ni. Papa kn penat. Baru shj pulang dri kerja. Bagilah papa berehat 😊😊
I / A : Alaa 😔😔
Ali : Tkpelah awk. Saya ok je. Lagipun kerja x byk sgt tdi.
Iman : Ishh awk ni 😑😑
Ali : Hehehe. Jom anak2 papa. Kita main bola ye.
I / A : Yeayyy !!! Jom !! 😀😀

Ali pun bermain dgn anak2nya dgn gembira sekali. Iman hnya memandang shj smbil tersenyum melihat gelagat suaminya. Tpi dlm kegembiraan mereka, trdpt seorang wanita cina yg berada dlm kesedihan. Ye, itu adalah Alicia. Alicia hnya memandang shj Ali dn Iman bersama2 anak2 mereka dri jauh. Dlm hatinya, timbul perasaan kesal pd dirinya sendiri.

Alicia : * Klu lah aku setia dgn Ali dn x ikutkan perasaan ego aku, mesti aku dgn Ali dh happy. Aku pun mesti ada anak yg comel mcm Ali. Tpi tkpelah, semuanya sdh terlambat. Aku pun dh x blh nk ubah masa kembali. Aku doakan kau bahagia Ali 😢😢😢. * ( dlm hati )

Alicia pun pergi dri kawasan itu. Kini, Alicia hidup berseorangan tnpa suami dn keluarga di sisinya. Dia juga hidup berseorangan di kwsn pinggiran. Kwn2nya pula semua tinggalkan dia olh kerana tdk suka dgn sikapnya yg sombong dn bongkak dahulu. Dia menampung kehidupannya dgn menjual tin2 kosong utk dikitar semula. Wlupun gajinya sikit, tpi dia redha dgn segala kehidupannya yg penuh kemiskinan.

Tamat........
Secara kesimpulannya, jgnlah kita menilai masa dpn seseorang tu dgn lihat pd apa yg dia buat semasa permulaannya. Sebaliknya, bljr dn berusaha utk membantu seseorang itu wlu susah mcm mana sekalipun.

So, tamatlah cerita " What you give you get back ". Terima kasih kpd semua pembaca yg menyokong cerita ini. Sekarang korang just tunggu next episod utk Ejen Ali : Ali Sister ( Situation 2 ). Jumpa di Ejen Ali : Ali Sister ( Situation 2 ) for next episod ye 😊😊😊😊

What you give you get backWhere stories live. Discover now