Di Syarikat Antarabangsa Rizman......
Rudy sdg menyemak dokumen untung rugi syarikat yg diberikan olh pembantunya. Sjk dilantik menjadi CEO Syarikat olh ayahnya, dia bertanggungjawab utk menguruskan hal syarikat dri dlm dn luar negara. Wlubagaimanapun, tugas itu tdk dilaksanakan olhnya langsung. Sebaliknya, dia byk serahkan tugasnya kpd timbalannya. Rudy dlm keadaan resah apabila syarikatnya mula mengalami kerugian yg amat besar. Byk pelabur yg lari ke syarikat lain memandangkan syarikatnya tdk hebat seperti dahulu.
Rudy : Sandra, mcm mana syarikat kita blh rugi smpi mcm ni sekali ?!! Mcm mana si Saiful tu buat kerja ?!! ( marah )
Sandra : Saya pun tdk tahu bos. Yg saya tahu, Saiful ckp byk pelabur yg sdh tdk yakin dgn syarikat kita. Bkn itu je, sekarang ni ada syarikat yg sdg menyaingi kita.
Rudy : Syarikat mana yg bersaing dgn kita ?
Sandra : JetKhai Sdn Bhd bos.JetKhai merupakan syarikat antarabangsa setaraf dgn syarikat Rudy bahkan lbh maju. Syarikatnya ditubuhkan olh Jet dn Khai, rakan akademi Ali, Iman, Alicia dn Rudy. Rudy seakan tdk percaya yg syarikat mereka blh menyainginya.
Rudy : Tk.....tk mungkin. Bkn kah syarikat itu syarikat paling miskin kt Malaysia dulu.
Sandra : Itu dulu bos, sekarang dh lain. Sekarang teknologi diorang jauh lbh maju dri syarikat kita.
Rudy : Jdi kau nk kata syarikat kita ni ketinggalan zamanlah !!! 😡😡😡
Sandra : Tkdelah bos cuma......
Rudy : Arghhh sdh !!! Kluar !!! Saya xde mood sekarang ni.
Sandra : Baik bos.Sandra pun kluar dri bilik Rudy. Slg beberapa saat, seseorang menelefon Rudy.
Dlm talian.......
?? : Hello Rudy 😎😎
Rudy : Siapa ni ?
?? : Siapa lagi klu bkn kawan lama kau, Jet or sekarang you can call me Dato' Jet.
Rudy : Apa kau nk dri aku ?
Jet : Tkde apa2. Cuma nk warning kau supaya hati2. Aku x nk segala penghinaan kau trhdp aku dulu makan diri kau shj.
Rudy : Hahhaha kau igt aku takut. Syarikat aku ni wlupun alami kerugian sdikit, masih blh naik lagi tau. Come on lah harta aku ni 7 keturunan x habis 😏😏. Kau ? Dh lah miskin, ade hati nk bersaing dgn syarikat aku. Bisnes ni byk liku nya Jet. Sekarang kau berada di ats lah, lain hari kau berada di bwh. Kau tngok lah nnti.
Jet : Aku yg tngok ke atau kau yg sdg tngok 😏😏. Kau igt aku x tahu, syarikat kau dh alami kerugian sbyk 3 million dollar. Bkn ringgit tau tpi dollar. Klu convert ke ringgit brp ehh kau rasa ? 🤔🤔🤔Rudy berang dn terdiam dgn kata2 Jet itu tpi dia cuba utk control....
Rudy : Rugi tu perkara biasa. Aku byk lagi lah duit dlm akaun aku. Aku akan pastikan yg syarikat aku naik semula.
Jet : Ok. Just wait and seeTalian diputuskan......
Khai : Mcm mana Jet ? Apa si Landak tu kata ?
Jet : Hmphh mcm kau x kenal dia. Dia tu ttp dgn ego dn keangkuhan dia. Kau tngok shj nnti siapa yg berada di atas dn siapa yg berada di bwh 😏😏
Khai : Betul tu. Dh lama aku sabar dgn si Rudy dgn Alicia. Kau igt tk masa kita mula2 nk tubuhkan syarikat dgn modal kecil.
Jet : Mestilah aku igt. Diorang show off pd kita. Si Alicia tu pun satu, bodoh. Percayakan si Rudy tu. Dia x tahu ke yg Rudy tu kaya sbb bapak angkat dia je. Klu x sbb bapak angkat dia, Rudy tu hidup pinggiran je.
Khai : Ehh Alicia x tahu ke Dato' Rizman tu ayah angkat Rudy je ? 🤔🤔
Jet : Itulah sbbnya aku kata Alicia tu bodoh. Nama je bdk cemerlang kat sekolah tpi disbbkan harta dn kekayaan dia lupa semuanya. Dia lupa jasa Ali pd nya dulu. Sekarang aku tngok Ali semakin berjaya walaupun baru shj bukak warung.
Khai : Haa sebut pasal Ali. Dh lama aku nk makan nasi lemak dia. Sjk dia dn Iman berhenti MATA aku x dpt merasa nasi lemak dia 😭😭😭. Kau tahu tk warung dia kt mana ?
Jet : Tahu je. Nnti aku kasi alamat dgn no telefon dia sekali. Blh lah kau ajak Roza sekali 😏😏.
Khai : Naisuuu 👍😎👍.Tiba2 PA Jet masuk ke dlm bilik mereka..
PA : Dato' ade org nk jumpa Dato'
Jet : Siapa ?
?? : Saya Dato'
Jet : Saiful 😀😀
Khai : Ehh ni bkn ke timbalan CEO syarikat Rudy 🤔🤔 ?
Saiful : Yup thats me 😁😁
Khai : Ada apa kau dtg sini ?
Jet : Dia dtg nk tolong kita jatuhkan syarikat Rudy.
Khai : What seriously ? Tpi mcm mana ?
Saiful : Begini 😏😏Di rumah Rudy
Rudy sdg duduk di ruang tamu smbil menonton tv. Tpi matanya tdk fokus pd rancangan di tv itu sebaliknya memikirkan masalah yg dihadapinya. Alicia yg kebetulan lalu di ruang tamu terus duduk di sblhnya.
Alicia : Sayang, awk ok ?
Rudy : Saya ok. Knp awk tnye ?
Alicia : Tkdelah sjk dua menjak di awk mcm moody je. Awk ade masalah ke ?
Rudy : Tkdelah. Biase lah penat pikirkan hal syarikat.
Alicia : Apapun bila awk nk bagi duit pd saya ?
Rudy : Duit ? Duit apa ?
Alicia : Buat2 x tahu pulak. Duit bulanan saya lah. Kan setiap bln awk akan bagi RM 100,000 pd saya sbln.
Rudy : Saya xde duitlah
Alicia : Tkde duit ? Awk kata harta awk 7 keturunan x habis 😟😟. Sekarang apa jdi ? Dh jdi 1 keturunan pulak ke.Rudy jdi berang dgn kata2 Alicia lalu memarahinya......
Rudy : ALICIA !!! Saya tgh penat ni awk sibuk pikirkan pasal duit !!! Saya ade masalah ni !!! Dripada awk sibuk pasal duit lebih baik awk pergi buat air utk saya.
Alicia : Ba.....baiklah 😔😔😔Alicia pun bangun lalu menuju ke dapur utk buat air pd Rudy. Smbil itu dia memikirkan apa yg dikatakan olh Iman dulu.......
Flashback on....
"Korang kena igt harta di dunia ni bersifat sementara saja. Bila2 shj nikmat kekayaan kamu ni blh ditarik."
"Tk semestinya bila aku ckp bnde ni, esok dh jadi. Mungkin bkn hari ni tpi hari2 yg mndtg."
Flashback off......
Alicia dlm hati berkata.....
Alicia : * Adakah hari itu akan tiba x lama lagi. Sbb sekarang pun dh ada petunjuk ke arah hari2 itu.* ( dlm hati ).
Bersambung........
Ok tk episod kali ini ?
YOU ARE READING
What you give you get back
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg dilahirkan dlm keluarga yg miskin. Dia juga merupakan seorang ejen MATA dn penjual Nasi Lemak. Wlaubagaimana pun dia sering dihina olh rakannya di akademi termasuk lah Alicia olh kerana dia lemah dn dtg dri kluarga yg miskin.