4. Y

31 6 0
                                    

Satu minggu kemudian,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Satu minggu kemudian,

'Huaa! Rindunya nak sekolah!' Sorak hati Ade. Pagi itu, dia bangun lebih awal dari biasa.

"Ade, dah bangun?" Tanya abang Ade yang bernama Park YongTae.

"Lamo dah bangun." Jawab Ade.

"Humm. Eloklah tu. Kaki tu dah ok?" Tanya YongTae.

"Ok sangat! Siap boleh melompat lagi. Ahh gitew." Seloroh Ade.

"Humm iya lah. Cepat sikit siap. Eomma dah siapkan sarapan tu." YongTae keluar dari bilik Ade.

"Iyo lerrr."- Ade.

[Di sekolah]

Ade meletakkan begnya di tempat duduk. Matanya melilau mencari kelibat Liza.

'Mana pula si Burung hantu ni.' Rungut hatinya. Setelah lama menunggu dia memgambil keputusan untuk keluar dari kelas dan menuju ke taman sekolah.

Ade berjalan sambil menatap telefon bimbitnya tiba-tiba dia terlanggar seseorang.

"Eo?! Mianhae😩." Ucap Ade.

"G-gwaenchanha." Kata lelaki itu.

"Eh?! Ade?" Lucas terkejut.

"Lucas oppa? Wait. Ni kawan abang ke?" Tanya Ade.

"Iyo. Nama dia Lee Mark." Terang Lucas.

"Ouwh."

"Jap. Ade dah ok ke ni?" Tanya Lucas.

"Ok lah sikit. Cuma jalan tu masih terhenjut-henjut sikit." Terang Ade.

"Nak abang tolong papahkan tak?" Pelawa Lucas.

"Tak Payah!" Tolak Ade.

"Baiklah kalau macam tu." Kata Lucas.

"Abang ada nampak Liza, Hyera dengan Chaesu tak?" Tanya Ade.

"Ouwh Chaesu tadi baru datang dengan Han Jisung. Hyera tadi abang tengok dekat kantin dengan abang dia." Terang Lucas.

"Ade pergi dulu heh. Bye." Ucap Ade kemudian pergi meninggalkan Mark dan Lucas.

"Tu kawan Chaesu, Hyera dengan Liza ke?" Tanya Mark.

"Ya. Dia tu classmate Liza." Terang Lucas.

it's our storyWhere stories live. Discover now