5.O

37 5 0
                                    

Chaesu memandang Hyera yang berada di sebelahnya. Rasa sebersalah menyelubungi dirinya apabila mengenangkan peristiwa pagi tadi. Memang benar apa yang dikatakan oleh Taewoo dia dahulu pernah menyuarakan perasaannya terhadap Taewoo sehingga menyebabkan dia dan Hyera tidak bertegur sapa buat satu tempoh yang agak lama.

"Monyet! Kau tengok aku semacam ni dah kenapa?" Tanya Hyera.

"Tak da." Chaesu berhenti mengelamun. Lantas pandangannya beralih ke papan putih.

"Iyo lah tu." Sindir Hyera.

"Iyo ler."- Chaesu.

"Chaesu!" Panggil Hyera.

"Hum?" Sahut Chaesu.

"Petang ni, parti tu pukul berapa?" Tanya Hyera.

"Parti?" Chaesu.

"Ha a lah dia ni! Buat-buat lupa pulak!" Sundir Hyera.

"Iya betul parti apa?" Chaesu semakin hairan.

"Bukan kau ke yang cakap hari ni korang ada buat parti untuk kakak tiri kau Kim MiJoon tu."- Hyera.

"Halamak! Aku lupa pulak." Kata Chaesu.

"Lupa? Jap aku tak percaya kau lupa benda-benda remeh ni."- Hyera.

"Serius aku lupa. Mesti gara-gara pagi tadi ni." Chaesu terlepas cakap.

"Pagi tadi? Apa yang jadi pagi tadi. And sejak pagi tadi, kau macam takda mood tau. Apahal ni? Mood kau down gara-gara pagi tadi kan. Jadi apa yang berlaku pagi tadi sampai kau lupa benda yang akan berlaku petang ni gara-gara pagi tadi?" Hyera merapu.

"Ehek. Takda apa-apa." Chaesu melarikan soalan.

"Iyolah tu! Mesti ada apa-apa yang berlaku pagi tadi sampai buat kau takda mood dari pagi tadi. Confirm sangat." Hyera hampir merapu

"Adoo hai😥"- author.

[Waktu rehat]

Ade dan Liza duduk di sebuah meja.

"Seriuslah Taewoo dengan Hongju buat benda tak elok?" Liza musykil.

"Humm. Tu yang buat Monyet macam takda mood tadi. Kau tahu-tahu jelah apa yang jadi 2 bulan lepas." Terang Ade

"Haish. Susah aku nak lupa. Friendship kita hampir hancur gara-gara si Mamat Taewoo tu. Dah lah nama Taewoo macam Teh O dh aku dengar." Bebel Liza.

"Eish kau ni Liz. Tak baik tahu tak mak bapak dia yang bagi nama tu ikut sedap mulut je kau kutuk nama dia." Tegah Ade. Dia tidak suka kalau rakan-rakannya menghina nama orang lain.

"Humm yelah-yelah." Gumam Liza.

"Eh tu diorang!" Sorak Ade apabila kelibat Chaesu dan Hyera muncul.

"Sorry lambat. Ado fans nak jumpa Hyera tadi. Ahhh gitew😂" Usik Chaesu.

"Eh kau ni. Bukan fans lh. Aku seligi kau baru kau tahu!" Marah Hyera.

"Tapi aku rasa dia syok kat kau lah Hyera." Teka Chaesu.

"Eih kau ni. Memandai je. Tak da makna nyalah!" Hyera tersipu.

"Tapi kalau betul pun tak salah kan?" Usik Chaesu lagi.

"Eish aku bukan tak nak. Cuma aku penat. Kau tahu pun tahukan sebab apa." Keluh Hyera. Ade dan  Chaesu semakin sebersalah. Patutkah dia memberitahu Hyera tentang Taewoo dan HongJu? Dapatkah Hyera menerima kenyataan tentang kawan baiknya sendiri?.

it's our storyWhere stories live. Discover now