Hyera tersenyum girang setelah sampai di rumah. Seungmin yang sedang duduk di ruang tamu hairan melihat Perlakuan Hyera.
"Hai my beloved abang!" Kata Hyera lalu memeluk Seungmin.
"Hah?! Hyera sihat ke tak ni?" Seungmin pelik.
"Sihat." Kata Hyera lalu bangun untuk ke bilik. Dia menaiki tangga sambil bernyanyi girang.
"Hyung! Hyera tu dah kenapa?" Tanya Seungmin kepada DoYoung.
"Entah." Jawab Doyoung pendek.
"Takkan lah hyung tak tahu. Hyung juga yang pergi ambil Hyera tadikan." Seungmin curiga.
"Betul. Tapikan, tadi hyung nampak Hyera dengan Jaemin duduk kat pondok." Doyoung membuka mulut.
"Hummm. Takpalah hyung. Min rasa Min faham." Potong Seungmin. Macam dia tak tahu Hyera tu memang suka dengan Jaemin dan Jaemin suka dekat Hyera. Ada dua perkara yang terlintas di kepalanya.
Yang pertama, Hyera dan Jaemin mula bercinta. Dan yang kedua, Jaemin mengaku yang dia suka kat Hyera.
[Sekolah keesokkan harinya]
"Hyera!" Panggil Jaemin.
"Eo?! Jaemin oppa." Sahut Hyera.
"Urmmm jom." Ajak Jaemin.
"Pergi mana?"
"Kantin."
Hyera dan Jaemin pun pergi kantin.
Meanwhile situasi kat kantin be like:
"Muahahah! Finally couple pun diaoranh!"- Ade.
"Kan! Oh ya aku lupa nak tanya mana korang tahu ni?" Tanya Liza kepada Chaesu, Haechan, Jeno dan Renjun.
"Oh! Semalam masa aku dengan Jeno oppa nak pergi bilik muzik, terlihat situasi romantik unnie kita dengan mr. Basket ball player." Terang Chaesu.
"Ouwh. Begitu."- Jisung.
"Eh kejap! Bukan sepatutnya kau sepatutnya dengan Haechan ke Chaesu. Kenapa tetiber ada Jeno lak ni?"- Liza.
"Ekhem Liz! Kita masih dekat HyeraxJaemin love story. Nanti nanti lah kita cerita pasal Chaesu keh!"- Author.
"Humm. Yalah."- Liza.
"Hamboi! Rancak naw borak!" Kata Hyera yang baru sampai di kantin.
"Hamboi! Couple tak bagitahu nampak?!" Sindir Liza, Chaesu dan Ade.
"Hamboi... Eik? M-mana k-korang tahu ni?" Hyera gagap.
"A-adalah" Chaesu mengejek.
Mereka yang berada di meja itu ketawa mengekek.
Jaemin and Hyera be like:😑.
Skip. Dalam kelas.
Chaesu memerhatikan wajah Hyera dari atas ke bawah.
"Ada apa?" Hyera menghentikan lamunan Chaesu.
"Diam diam je unnie ni."
YOU ARE READING
it's our story
RandomCast: 1. Kim Hyera 2. Seo Chaesu 3. Hwang Liza 4. Park Ade. 5. Nct 6. Heo Taewoo 7. Shin Hongju Extra: BTS Itzy Blackpink SKZ •friendship story about Hyera, C...