6.f (HyeraxJaemin pt.1)

30 6 2
                                    

[Skip keesokan hari sbb author takda idea nak tulis apa utk parti kt rumah Chaesu)

Hyera berjalan beriringan di sebelah Chaesu.

Drt drt drt. Telefon Chaesu bergetar. Dia memeriksa telefonnya

Renjun
Chaesu, kita ada latihan. Kitaorang dh tunggu dkt bilik muzik. Dtg cpt

Chaesu menyimpan telefon bimbitnya.

"Hyera, aq ada latihanlah. Kau balik sorang ok? Ke kau nak aq tangguh latihan?" Tanya Chaesu.

"Eih tak payah. Kau pergilah dulu. Takpa aku boleh balik sorang." Kata Hyera. Chaesu mengangguk lalu meninggalkan Hyera.

Author: mesti ada org tertanya-tanya mana Liza dgn Ade? Ok. Liza dia ada kelas tambahan. Ade pula sibuk dengan perhiasan pentas untuk sambutan hari guru yang akan datang.

[Luar sekolah]

Hyera merancang untuk menunggu Doyoung iaitu abang sulungnya untuk menjemputnya.

Hujan tiba-tiba turun dengan sederhana lebat. Hyera berlari anak ke pondok untuk berteduh. Semasa dia ingin sampai ke pondok dia terlanggar tubuh seseorang.

"Eo?! Mianhae sunbae" ucap Hyera sambil tertunduk.

"G-gwaenchanha." Kata Jaemin. Muka nya mula merona merah. Nasib hanya dia dan Hyera yang berada di situ. Jaemin memerhati uniform Hyera yang sudah tembus dlm nya akibat hujan. Dia membuka uniform nya. Perbuatan Jaemin membuatkan Hyera sedikit kaget.

"Nah. Tutup tu." Jaemin menghulurkan uniformnya kepada Hyera.

"T-tapi s-sunbae kan pakai baju putih kat dlm. N-nanti o-orang tengok." Kata Hyera tergagap kerana memerhati bentuk otot Jaemin yang sedikit kelihatan.

"Takpa. Saya ni lelaki awak tu perempuan. Tak elok orang lelaki tengok." Kata Jaemin. Hyera menunduk malu. Dia segera menyarungkan kemeja Jaemin ke tubuhnya.

Petir tiba-tiba menyambar dan membuatkan Hyera memeluk Jaemin kerana takut.

Muka Jaemin semakin merona merah. Dia membawa Hyera ke pondok.

"Hyera. Kita dah sampai." Kata Jaemin kepada Hyera yang masih dalam pelukkannya.

Adudu author jeles lak!- author.

Eih sabar author. Author kn pegang watak Chaesu- Hyera

Ihik😍- Author.

Hyera meleraikan pelukkannya. Muka nya juga memerah. Hyera duduk di sebelah Jaemin menahan malu.

"Kenapa Hyera tak balik lagi?" Tanya Jaemin.

"Ouwh. Hurmm Hyera tunggu DoYoung oppa." Kata Jaemin.

"Lha. Kenapa tak balik dengan Seungmin"

"Seungmin Oppa kan tak sihat. Dia duduk kat rumah"

"Ouwh."

Tiba-tiba seekor lipas muncul entah dari mana.

"Warghhh lipas!" Hyera meraut leher Jaemin.

Jaemin memijak-mijak lipas itu.

"Ok dah takda." Kata Jaemin. Hyera menyembunyi kan muka nya ke dada bidang Jaemin.

"Aiseh dada Jaemin bidang😂"- Author

Jaemin mengusap lembut rambut Hyera agar Hyera lebih tenang.

Hyera mengangkat muka.

"Thank you." Ucap Hyera lalu kembali ke pelukkan Jaemin.

"Hyera." Panggil Jaemin.

"Eum." Sahut Hyera. Jaemin secara tidak langsung mengecup kening Hyera.

Hyera tersentak.

"S-sorry." Ucap Jaemin malu.

Hyera mendekatkan mukanya dan muka Jaemin lalu memberikan sebuah kucupan manis di pipi Jaemin

"Gwaenchnha." Hyera tersenyum.

"So?"

"Apa?"

"K-kita.."

Hyera mengangguk. Jaemin tersenyum gembira. Akhirnya, setelah sekian lama memendam perasaannya terhadap Hyera akhirnya dia berjaya menambat hati Hyera!







Vote bule tak? Lepas tu kalau ada sesiapa yg rasa ado typo dlm story ni tolong comment. I would appreciate it. Tq.- Author

it's our storyWhere stories live. Discover now