9. R{ChaesuXRenjun pt.1}

31 6 0
                                    

Berdasarkan chapter HyeraXJaemin pt.1, Chaesu ada gi latihan kan? Kita mula dari situ oukeyh!- author.

Chaesu berjalan seorang diri melimpasi pondok tempat Hyera dan Jaemin(korang paham2 jelah). Dia berhenti untuk mengskodeng kawan baiknya itu.

"Chaesu?" Ucap seseorang dari belakang.

"Eo? Jeno oppa." Sahut Chaesu.

"Dear Liza, beginilah ceritanya."- author.

"Ouwh. Begitew. Vaiklah aq faham."- Liza.

Ok back to story.

"Chaesu buat apa kat sini?" Tanya Jeno.

"Cer oppa tengok tu." Arah Chaesu sambil tangannya menunjuk ke arah Hyera dan Jaemin.

"Lha. Hahaha. Finally."

"Kan."

Oleh kerana hujan terlalu lebat, Chaesu hampir tergelincir apabila dia dan Jeno baru hendak beredar. Jeno dengan pantas meraut pinggang Chaesu.

Wait a minute author, it should be Renjun not Jeno. Are you tertypo?- Liza.

"Arghh! Kau buat apa kat sini? Menyibuk jer! Tunggu turn lah weyh!"- Author.

"Alah. Jawab lah. Author typo ke nama Renjun dengan Jeno tu?"- Liza.

"Tak."- Author.

"What?! Habis tu yang author pi letak ChaesuXRenjun tu asal?!"- Liza.

"Diam ah kau! Aku author kau cuma watak. Ada paham!" Author.

Ok back to story.

Jeno dengan perlahan melepaskan pinggang Chaesu apabila Renjun datang.

POV Renjun.

Lama naw si JYP(Jeno) dengan Chaesu ni. Baik aku gi cari diorang.

5 minute later.

*berhenti berjalan.
Diaorang buat apa tu? Kenapa Jeno pegang pinggang Chaesu! Eh kejap. Kenapa aku marah ni? Arghh! Lantak lah!

End POV.

Muka Renjun serius apabila memandang Chaesu dan Jeno.

"Lama nya!" Marah Renjun sehingga menyebabkan Chaesu sedikit terkejut.

"S-sorry." Ucap Chaesu.

"Sorry sorry. Kalau sorry tu boleh buat hasil tak apa lah juga! Ni?! Haish!" Suara Renjun makin tinggi.

"Renjun, tak payah lah nak marah teruk sangat." Celah Jeno apabila muka Chaesu hampir menangis.

Renjun tersentak. Dia juga menyedari bahawa nadanya agak kasar terhadap Chaesu.

"Huh." Renjun mengeluh. Sebab apa? Hanya dia dan Author je yang tahu.

"Dahlah. Jom nanti Hyuck oppa tunggu." Kata Chaesu lalu meninggalkan Jeno dan Renjun.

"Eiiii jealous ker?" Sindir Jeno.

"Apa yang kau merepek ni?!" Rungut Renjun.

"Merepek apa? Betullah kan." Sindir Jeno.

"Eih! Malaslah aku dengan kau ni!" Renjun meninggalkan Jeno.

"Eleh dah tahu diri tu jealous, cakap jelah! Tu pun tak nak mengaku." Bebel Jeno.

"Sekali lagi kau merepek Lee Jeno aku sumbat mulut kau dengan kerepek!" Jerit Renjun sehingga didengari oleh Chaesu.

"Tiber." Gumam Chaesu.

it's our storyWhere stories live. Discover now