Dursun görevi açıklamaya başlar "Bu çok önemli bir görev bunu sadece sen başarabilirsin. Sana güveniyorum. Şu lavaboya bi baksana" der. Hayri Dayı " Lan git bi tesisatçı çağır. Beni çok önemli bir görev var diye sabahın beşinde(Dursun 05.00'te gelmişti Hayri Dayı odadan çıktığında 19.00'du) uyandırdın" der. Dursun " Senin gibi enayiler beleşe yapacakken ben niye para veriyim" der. Hayri işi halleder odasına gidip kangalı Hıyasettin'i yanına alıp dışarda onu çocukların üstüne salar. Bir çocuk ölmüş , ikisi ağır yaralanmış , yedisi de hafif yaralarla kurtulmuş. Hasanın fakirhanesine oturmaya gittiler. Hayriye Veysi Rezmigül'ün "Hayatı Yenmeye Çalıştım Hayatımı Yedim, Ölümden Kaçmaya Çalıştım Uykum Kaçtı, Düştüm Diye Herkes Vurdu Başka Vurmak İsteyen Var Mı Bütün 23 Nisan Şiirleri" kitabını Hayri Dayı'ya getirmişti. Hayri Dayı ve Rıza Amca birer sigara yaktı Hayri Dayı bir tane de Hıyasettin'e verdi. Sohbet ederken Hasan içerden rakı getirdi. İçerken Hayri Dayı rakı içmenin bir adabı vardır derken şiseyi üstüne döktü sigarası ağzından düştü ve Hayri Dayı yanmaya başladı. Rıza Amca "Ben bir yerde okumuştum yangını söndürmek için ıslak odunla vurmamız lazım" der. Su bulamayınca oduna rakı dökerler. Rıza Dayı da yanmaya başlar. Hayri Dayı ve Rıza Amca koşarken Hıyasettin onları bahçedeki fıskiyeye itti. Hayri Dayı sönünce onlarla vedalaşıp Hıyasettin ve Veysi Rezmigül'ün "Hayatı Yenmeye Çalıştım Hayatımı Yedim, Ölümden Kaçmaya Çalıştım Uykum Kaçtı, Düştüm Diye Herkes Vurdu Başka Vurmak İsteyen Var Mı Bütün 23 Nisan Şiirleri" kitabını alıp odasına döndü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayri Dayı: Döner Bıçaklarıyla Dalalım
HumorHayri Dayı'nın Dursun Pilavcılık'taki ikinci yılında büyük maceralar yaşayacaktı. Bu maceralar sonucu can dostu Hıyasettin kaçırılmıştı. Acaba onu kurtarabilecek miydi ?