hye na pov — ✨
"Wei, Hye Na. Hari jadi kau minggu depan kan?"
"Ye sayangku Da Eun. Dah berulang kali aku jawab minggu depan hari jadi aku. Kau dah kenapa asyik tanya je ni?" soal aku pula padanya.
"Tak adalah, aku sebenarnya tak sabar nak tau pasal soulmate kau" aku memandang ke arahnya dengan pandangan malas.
"Yang kau nak sibuk sangat perihal aku ni kenapa? Lagi baiknya kalau kau jaga soulmate kau tu" ujar aku.
"Halah kau ni, aku tanya je. Baling pakai batu kang" bidasnya laju.
Aku yang sudah penat melayan perangai Da Eun tersebut, terus bangkit dari duduk lalu berjalan disekitar tasik.
"Woi Hye Na! Tunggulah aku!" laung Da Eun dari jauh sambil berlari mendekati aku.
"Tak nak!" aku balas jeritannya lalu laju berlari meninggalkan Da Eun dibelakang.
Pada waktu petang dikala matahari terbenam itu, aku berlari bagaikan tidak cukup tanah supaya tidak tertangkap oleh Da Eun.
jungkook pov —✨
"Macam mana? Kau dah dapat berinteraksi belum?" aku menggeleng. Aku mengeluh lagi. Setiap hari aku cuba berinteraksi, tapi satu jawapan pun tiada.
"Kau sabar jelah. Mana tau jodoh kau tu tak lama lagi muncul" ujarnya memberikan aku kata-kata positif yang bagi aku sekadar masuk telinga kanan keluar pula telinga kiri.
"Aku tahun depan dah masuk 25, macam mana aku nak sabar lagi?" balas aku dengan nada perlahan.
"Okay lah tu 25. Daripada 30, lagilah buat kau merana" terus aku memandang tepat ke arah wajahnya.
"Kalau kata-kata kau tu jadi doa, memang aku baling kau masuk dalam tasik" ujar aku serius sambil menuding ke arah tasik yang berhampiran.
"Okay aku tarik balik kata-kata aku tadi. Halah kau ni pun. Sabar jelah. Mana tau minggu depan, bulan depan atau tahun depan baru dia tegur. Tak menyabarlah kau ni"
"Kau dah berinteraksi tu bolehlah rilek je. Aku yang belum berinteraksi lagi ni yang menggelabah teruk" terus dia tergelak.
"Gelak pula. Aku tengah serius makin kau gelak pula. Ha gelaklah kau puas-puas. Malas aku melayan" terus aku melangkah laju meninggalkan Jaehyun yang gelak tanpa henti.
Sedang aku berjalan, boleh pula seorang gadis berambut pendek paras bahu melanggar diri aku.
"Eh! Encik, maaf. Saya minta maaf sangat-sangat" muka aku ni nampak tua sangat ke sampai digelar encik?
"Cik adik, lain kali kalau nak berlari berkejaran tu kat tempat yang lengang sikit. Kat kawasan ni sempit jadi tak sesuai nak berlari berkejaran macam kat dalam filem Bollywood" ujar aku laju.
"Oh, lagi satu. Jangan panggil saya encik sebab saya baru umur 24 tahun dan masih menunggu pasangan hidup saya. Apa-apapun, saya maaf kan awak" terus aku beredar meninggalkan gadis itu yang berdiri tegak bagaikan patung cendana.
"Yah Jeon Jungkook! Tunggulah aku!" jerit Jaehyun dari jauh.
"Cepatlah sikit! Jalan macam itik!" bidas aku pula. Pantas dirinya berlari anak mendekati aku.
"Kau terlanggar siapa tadi?" ujarnya sebaik saja dirinya sudah berada disamping aku.
"Bukan aku yang terlanggar dia. Dia yang terlanggar aku"
"Oh, aku ingatkan kau yang terlanggar dia. Tapi kan, aku tengok budak perempuan tu cantiklah. Dahlah cantik, comel pula tu" katanya secara tiba-tiba.
"Hoi, kau tu dah berpunya. Fikir pasal pasangan orang lain pula" bidas aku seraya menghentikan dirinya yang sedang angau.
"Aku fikir je" aku menayangkan wajah pasrah. Kalau bertekak dengan Jaehyun ni, sampai ke esok tak sudah.
— tbc —
maaf lah chap pertama mengarut sangat. aku buntu tak dapat nak fikir storyline jap.
anyway, don't forget to vote and comment something nice yeorobun ✨
i wuv yu ❤◝(⁰▿⁰)◜❤
YOU ARE READING
Soulmate || JJK
Fantasy『 𝒄𝒐𝒎𝒑𝒍𝒆𝒕𝒆𝒅 』 [ 𝐚 𝐟𝐚𝐧𝐭𝐚𝐬𝐲 𝐬𝐡𝐨𝐫𝐭 𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲 𝐟𝐨𝐫 @𝐫𝐞𝐞𝐧𝐬𝐡𝐢 𝐠𝐢𝐯𝐞𝐚𝐰𝐚𝐲 ] ੈ♡‧₊˚➵ disebuah dunia, dimana kau dapat berinteraksi bersama pasangan hidup kau apabila usia kau mencecah 20 tahun tepat. 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭 : 02/07/2...