Star Wars

15 2 0
                                    

Myslím, že tu rohožku chceme všichni.

Tak jo, jak už jste si asi všimli, dnešní kapitola bude o Star Wars. V médiích máte soundtrack k seriálu Mandalorian, který poslední dobou hodně poslouchám. A budou tu spoilery, takže dávejte pozor. Pro jistotu je zarovnám na opačnou stranu, abyste je mohli když tak přeskočit.

Jako první jsem viděla nejstarší trilogii a potom Rogue One, které bylo oboje super. Částečně jsem shlédla i prequely, ze sequelů jen prostřední díl. Nicméně jsem koukala na detailní rozbory na ně, takže vím moc dobře (lokižel), o co tam šlo. Potom jsem viděla i začátek filmu Solo a pár epizod animovaných seriálů, u kterých však moc nevím, o čem pojednávaly, protože dohromady to vyšlo asi na půl epizody.

V šestém filmu mi teda Ewokové nijak zvlášť nevadili a závěr s Darthem Vaderem byl naprosto skvělý. Celkově je původní trilogie skvělá, a pokud váháte, neměli byste.

Z prequelů jsem neviděla závěrečný film, ale líbily se mi, i když některé scény třeba s Padmé mi přišly trochu nudné. Ale na finální díl se chci konečně někdy podívat, protože myslím, že bude stát za to.

Budu pokračovat prvním hraným seriálem The Mandalorian, který jsem nedávno dokoukala a který mě naprosto uchvátil.

Ze scenáristického a příběhového hlediska to bylo jednoduše skvělé. Character development, character's main goal development a podobně. A hlavně moje oblíbené: show don't tell (hlavně epizoda se žábou: Mando mluví, baby Yoda vydává random zvuky, žábě nikdo nerozumí, i když mluví). Narazila jsem na recenzi, kde psali, že v Mandalorianovi chyběly emoce. Jakože pardon, ale vážně ten recenzent viděl všechny epizody?

Prostředí bylo úžasné a práce s kamerou taky. Navíc epizody, na rozdíl od Marvelu, nekončily cliffhangery. A hudba byla naprosto úžasná. Super bylo, jak se na konci u příchodu Luka ozvaly tóny připomínající původní trilogii a ne Mandaloriana.

Ještě se mi líbilo ukazování emocí, ačkoli jsme neviděli Mandovu tvář. Především "I'm not... sad." a "Don't you wanna learn some Jedi stuff?", kde jasně poznáme, jak se Mando cítí z jeho slov, tónu hlasu, řeči těla a toho, co dělá.

Narazila jsem ale i na pár chyb. Například když si Mando sundá helmu, aby mohli oskenovat jeho obličej, tak to vážně nemohl udělat Mayfeld? Vždyť se přece potom oba bavili s tím důstojníkem a Mayfelda nepoznal. Navíc to, očividně, fungovalo jen na oskenování a nešlo o to, jestli mají jeho obličej v databázi. 

Ještě mi nesedí jedna věc

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Ještě mi nesedí jedna věc. Mando porazil Gideona, takže získal darksaber, ale nezabil ho. Nemohl by teda jednoduše naoko bojovat s Bo-Katan, která by ho porazila, ale nezabila a pak by si vzala ten darksaber? Viděla jsem na to i meme, akorát ho nemám uložený. Šlo v něm prostě o to, že Bo-Katan si klidně sundá helmu, i když je to proti mandalorianskému krédu, ale nemůže si prostě vzít darksaber, jelikož v nějakých starých runách bylo...

Fandom StuffKde žijí příběhy. Začni objevovat