Dağın doruklarına doğru

551 40 20
                                    

Alaska'nın Nolan köyüne yine kar yağıyordu yavaş yavaş.17 yaşındaki Weyt'i, babası Hugh sabahın beşinde kaldırdı. Hugh,çoğu sabah hem kendileri ısınmak için hemde köydeki insanlara satmak için ormana odun kesmeye gidiyordu.Weyt'inde bugün köydeki hayvanları gütme zamanıydı.Weyt yatağından kalktığı anda bir ürperti geldi.Evin içi soğuktu.Sadece evin giriş salonunda şömine vardı o yüzden diğer odalar ısınmıyordu.Weyt giriş salonuna yemek yemeye gitti.Salona girerken dış kapının açıldığını gördü.Kapı açılınca içerisi soğuk havayla doldu,şöminedeki ateş dahada alevlendi.Babası kalınca giyinmiş, sırtındaki tüfek ve belindeki asılı olan baltayla dışarı çıktı,kapı kapandı.Çıkarkende "Çabuk ol Weyt,hayvanlar seni bekliyor" demişti.Weyt şöminenin yanındaki yemek masasına oturdu.Annesinin yaptığı yemekleri bir güzel yedi,doydu.Şimdi sıra hazırlanmaktaydı.Weyt,kalın siyah bir pantolon(zayıf olduğu için bol geliyordu),biraz yıpranmış olan kahverengi botlarını giydi.Üstünede kazağını ve çoban kıyafeti olan kepenekini giydi.Hazır olunca annesi yanına geldi.

-Al oğlum bugünkü yemeğinde hazır,afiyet olsun.

-Sağol anne.

Annesi üzeri bezle sarılmış,içi yemekle dolu bir geniş kap verdi.Weyt tüm gün dışarıda olacağı için gün içinde yemesi için bu yemekle dolu kabı veriyordu.Weyt, kabını kepenekinin iç cebine koydu.Kapının yanındaki sopasını da alıp dışarı çıktı.Hemen ileride iki tane köpek kulübesi vardı.Weyt bu kulübelerinin yanına geldi.İki tane Alaska kurdunun tasmalarını çözdü yoluna devam etti.

Sonunda tüm köy halkının hayvanlarını topladı ve dağa doğru yöneldi.Hayvanlar yüze yakındı.Karın yağması durmuştu,yerde bir köpeğin patisini örtmeye yetecek kadar kar vardı.Kar durmuştu ama rüzgar şiddetliydi,Weytin kulağında uğulduyordu.Güneş hala doğmamıştı,hava hafif alacakaranlıkdı.Bu yüzden yavaş yavaş gidiyorlardı.Zaten Güneş doğsa bile görünmezdi çünkü havada kapalı gri kar bulutları vardı.Weyt'in amacı dağın doruklarına doğru gitmekti çünkü dağın yukarılarına doğru bitkiler çoğalıyordu.

Weyt dağın eteklerine varmıştı ama hâla güneş doğmamıştı.Rüzgar,uzaklardan Weyt'in kulağına uluma sesleri getiriyordu.Ortam gergin ve karanlıktı.

30 Gün GeceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin