~CHAPTER 16~

430 64 0
                                    

Mereka menonton televisyen bersama-sama di ruang tamu.

Secara tiba-tiba Hyeri teringat cerita mengenai cousin Jaemin. Dia lantas memeluk Jaemin di sebelahnya.

"Dah kenapa ni? Saya tengok cerita ni tak seram pun.." soal Jaemin pelik melihat Hyeri yang tiba-tiba memeluknya.

"Saya tak nak apa-apa jadi dekat awak.. Saya sayang awak.. Saya nak stay dengan awak sampai bila-bila.." jawab Hyeri sambil membuat muka comel.

"Saya pun sayang awak jugak.. Dah jom sambung tengok TV.." Jaemin sambung menonton rancangan yang terpapar di kaca televisyen.

Time skip

"Awak..  Alang-alang kita dah tak pergi sekolah.. Jom pergi taman.." ajak Jaemin.

Hyeri mengangguk dengan laju. Lantas dia berlari ke arah biliknya untuk bersiap. Jaemin menggeleng melihat tingkah laku kekasihnya..

Tiba di taman

"Awak.. Awak jalan-jalan lah dulu.. Saya pergi beli ais krim.." Jaemin bergerak ke arah kedai yang menjual ais krim.

"Bagi dua chocolate vanilla dengan chocolate mint.." minta Jaemin kepada penjual ais krim tersebut.

Jaemin memerhati Hyeri yang sedang berjalan-jalan seorang diri. Dia melihat kebelakang Hyeri dan terlihat sebuah basikal yang laju menghampiri Hyeri.

Jaemin mengabaikan ais krim yang hendak diambilnya. Dia segera berlari ke arah Hyeri lalu menolaknya ketepi.

Tetapi kepala Jaemin terhantuk pada bonggol tepi jalan dan menyebabkan kepalanya mengeluarkan banyak darah..

Ramai orang telah berkumpul di sekelilingnya. Ada seorang lelaki uang telah menelefon ambulans.

Hyeri mengangkat kepala Jaemin lalu melatakkan di atas peha nya.

"Saranghae.." bisik Jaemin perlahan.

Lelaki yang menelefon ambulans tadi membantu nya mengangkat Jaemin.
"Jangan tinggalkan saya.." bisik Hyeri perlahan.

I MISS YOU  || ~NA JAEMIN~Where stories live. Discover now