~CHAPTER 15~

434 67 0
                                    

Jaemin melepaskan keluhan berat.

"Yeah.. Saya kenal Jisung tu.. Dulu cousin saya bercinta dengan seorang perempuan ni.. Lepas tu.. Ada seorang lelaki yang sukakan perempuan itu secara senyap..

Dia lakukan macam- macam supaya perempuan itu menjadi miliknya.. Sampai satu hari tu.. Cousin saya terlibat dalam kemalangan dan mengababkan dia hilang ingatan..

Tapi perempuan itu tetap tabah menjaga cousin saya sehingga sembuh.. Polis dapat tangkap dalang di sebalik kemalangan dia.. Rupanya lelaki tulah penyebabnya.. Dia ade rakan subahat.. Tetapi..

Dia dah larikan diri.. Tak lama lepas tu.. Kes tu ditutup sebab cousin saya tak nak besarkan masalah.. Saya kenal dia.. Tapi dia tak kenal saya.. Sebab tu saya suruh awak jauhkan diri awak dari dia.. " terang Jaemin panjang lebar.

Hyeri memeluk Jaemin dengan erat kerana dia tak sanggup untuk berpisah dengannya.

Hyeri melepaskan pelukan dengan segera. Jaemin memandangnya dengan pelik. "Kenapa kita tak pergi sekolah?" soal Hyeri kerana baru teringat yang mereka tidak ke sekolah.

"Baru nak tanya?" balas Jaemin.

"Ish.. Jawab jelahh.." Hyeri pura-pura merajuk. "Haish.. Yelaa.. Pagi tadi saya bangun saya nampak muka awak pucat .. Bila saya rasa dahi awak, awak demam..

Sebab tu awak tak pergi sekolah.. Saya ni pulak nak jaga awak.. Abang awak tu je pergi sekolah.." terang Jaemin panjang lebar.

Hyeri membuat muka terkejut.

"Awak tidur sini?!?! Awak tidur dekat mana?!!?" soal Hyeri dalam keadaan panik.

"Aikkk.. Awak yang ajak saya tidur sini semalam.. Siap tarik saya tidur atas katil dengan awak.." balas Jaemin selamba.

Muka Hyeri semakin merah seperti tomato. "Saya tak buat apa-apa pun laa.." kata Jaemin sambil mengenyitkan sebelah matanya.

Hyeri menundukkan wajahnya supaya Jaemin tak dapat melihat wajahnya yang semakin merah.

Jaemin hanya tertawa kecil.


I MISS YOU  || ~NA JAEMIN~Where stories live. Discover now