~CHAPTER 9~

458 68 0
                                    

Hari ni cuti sekolah. Hyeri bangun lalu melihat jam di dinding. 12.40am. "Awal lagi.." Hyeri berkata dalam keadaan mamai.

"Hyeri!! Jaemin dah tunggu tuh!!" jerit Jeno dari bawah.

"Alamak!! Matilah aku!!" kata Hyeri dalam keadaan resah.

Hyeri melakukan semua perkara dalam keadaan segera. Selepas siap,  Hyeri turun ke bawah.

"Asyik-asyik lambat.. Sian orang nak kene tunggu kau!" marah Jeno

"Sorry.. Oppa.." kata Hyeri dengan nada perlahan. "Cakap sorry kat Jaemin.. Bukan aku.."tegas Jeno lagi.

"Bye, Oppa!!" Hyeri meneruskan langkahnya ke kereta Jaemin. Kite terpesona dengan kemewahan kereta Jaemin.

"Kenapa selama ni balik jalan kaki? Kan ada kereta?" soal Hyeri.

"Awak nak masuk tak?" tanya Jaemin yang melihat Hyeri tercegat di pintu kereta.

''sorry.." Hyeri meminta maaf kepada Jaemin. "It's okay.." Jaemin menjawab.

Sepanjang perjalanan, keadaan di dalam kereta sunyi.

"Kita nak pergi mana?" tanya Hyeri memecah kesunyian. "Ikut jelaa.. Nape? Takut saya bawa awak pergi tempat tak sepatut nya?"tanya Jaemin dengan muka nakal.

"Ish.." Hyeri membuat muka merajuk dengan tangan berlipat di dada.
"Haishh.. " kata Jaemin sambil mencubit pipi Hyeri.

Hyeri terkaku. Hyeri dapat rasakan pipinya memerah dan membahang.

"Comel.. " kata Jaemin perlahan. Tetapi masih boleh didengari Hyeri.

Hyeri memandang Jaemin dengan senyuman. Jaemin mengangkat sebelah keningnya menandakan 'apa?'.  Hyeri hanya menggeleng dan mengalihkan perhatian nya keluar tingkap.

Setiap kali kereta diberhentikan, Jaemin akan memandang Hyeri tanpa Hyeri sedar.

I MISS YOU  || ~NA JAEMIN~Where stories live. Discover now