10

14.2K 34 4
                                    

Şirketteki işlerim biraz uzun sürdüğü için babamdan sonra eve gittim, kapıyı Ayşe abla açtı ama yüzünde garip bir gerginlik vardı. Merakıma yenik düşerek "Ne oldu sana?, gergin görünüyorsun" diye sordum, kadın kısık bir sesle "Ailen sanırım durumumuzu öğrenmiş, baban eve gelir gelmez anne ile birşey konuştu, ailenin bana olan bakışları da garip, anlamadım" dedi. Onun rahatlatmaya çalışarak elini tuttum ve "Merak etme ben yanındayım" dedim, kadının biraz sakinleştiğini görünce oturma odasına gittim, gerçekten ikisinin yüzünde de garip bir gerginlik vardı, Fatma teyze söylemiş sanırım herşeyi. Babama beni görünce "Oğlum sonunda geldin" eliyle koltuğu göstererek "Geç otur" dedi, dah sonra yüksek sesle "Ayşe kızım" diyerek Ayşe ablayı çağırdı, kadın odaya girince "Efendim?" dedi, babam ona oturduğum koltukta boş kalan yeri göstererek "Geç otur" dedi. Ayşe kısa bir süreliğine benimle göz göze gelerek gergin bir şekilde yanıma oturdu, ben artık ne olacaksa olsun diyip "Baba ne oluyor size böyle?" diye sordum, babam "Oğlum biraz sabredin birazdan misafirimiz gelecek o zaman söylerim" dedi. Birkaç dakika süren sessizliğini ardından kapı çalınca Ayşe abla kalkmaya yeltendi ama annem "Otur kızım ben bakarım" diyerek yerinden kalkarak kapıyı açmaya gitti. Odaya tekrar girdiğinde yanında benim bu gün babamın yanında gördüğüm kadın vardı, işler benim için iyice karışık bir şekil almaya başlamıştı ki Ayşe ablanın kadına "Anne?" demesi beni daha da şaşırttı. Hepsi karşımızda duran koltuklara oturarak düşünceli bir şekilde bize bakıyorlardı, sonunda babam söze başlayarak "Şimdi bu dediklerim size inanılmayacak gibi gelebilir ama hepsi doğru, emin olun" dedi, Ayşe'ye bakarak "Kızım ben annenle yıllar önce sevgiliydim, birbirimizi çok seviyorduk" dedi, Ayşe kendine engel olamayarak "Nasıl ya?, anne?" diye sordu, annesi "Evet kızım doğru, şimdi iyi dinle" diyerek sözü tekrar babama bıraktı, baban durmadan hikayeyi anlatmaya başladı "O zamanlar babamın eski bir evi vardı, annenle fırsat buldukça orada buluşurduk" dedi, biraz ara vererek "Daha sonrasında ilişkimizi yürütemeyerek ayrıldık" dedi. Hikayenin gerisini anlatması için Ayşe'nin annesine baktı "Ayrıldıktan birkaç hafta sonra hamile olduğumu öğrendim ama gurur yaptığım için evlendiğim adamdan başka kimseye birşey söylemedim" dedi. Babam tekrar sözlerine devam ederek "Ben bunu seni işe almadan birkaç gün önce öğrendim, ama sana nasıl anlatmam gerektiğini bilmiyordum gerçekten" dedi. Hikaye bittikten sonra ikimizde sessiz kalmıştık, ben  "Yani şimdi Ayşe benim üvey ablam mı?" diye sordum, annem deminden sonunda konuşarak "Evet öyle, baban bunu bana anlattığı zaman nasıl tepki vereceğini bilemedik ama ikinizin de iyi anlaştığınızı görünce bunun sorun olmayacağını anladık" dedi.

🍓 Hizmetçim🍓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin