Merhaba arkadaşlar yada sevgili okular.Bu kitapta Coldplay'le ilgili size daha çok bilgi vermeyi amaçlıyoruz.Umarım beğenirsiniz.İyİ okumalar.
M&W
**********
Öncelikle çoğu Coldplay hayranının bilidiği bilgilerle başlayalım.Grupta ana vokalist Chris Martin , ana gitarist Jonny Buckland , basçı Guy Berryman ve Will Champion ise davulcu, arka vokalist ve çoklu enstrümentalist görevlerini yapmaktadır.Menajer Phil Harvey, grubun resmî olmayan beşinci üyesi kabul edilir.1998'te nihayet grubun ismini kararlaştırdıktan sonra kayıtlara başladılar.Sonra 3 EP yayımladılar.
Grubun dünyada ilk göze çarpması 2000 yılında Yellow single'lı ile oldu ki bizce önce ki şarkıları da gayet güzel ve o zamana kadar birilerinin gözüne batmamasını ilginç buluyoruz.Aynı yıl içerisinde büyük patlama yaratan aynı zaman da ilk çıkış albümleri olan Parachutes'ı yayımladılar.İkinci albümleri A Rush of Blood to the Head 2002^de yaımlandı ve çok beğenildi.Bir sonraki kayıt X&Y, 2005'te yayınlandı ve 2005 yılında en çok satılan albüm oldu.Tabiki de o albümü de kötüleyenler olmuştu.
Grubun dördüncü stüdyo albümü Viva la Vida or Death and All His Friends 2008'te yayımlandı.Aday gösterildiği çeşitli Grammy Ödülleri'ni elde etti(Bu albüm M&W'nin favori albümüdür.)Sonrasında W'ye kıyak yaparak onun doğum gününde yani 24 Ekim 2011'de Mylo Xyloto'yı yayımladılar.Vee 34 ülkede 1 numara oldu.Birleşik Krallık'ta 2011'in en çok satan rock albümü olma başarısını da elde etti.
Grubun son stüdyo albümü olan Ghost Stories 19 Mayıs'ta çıktı.Bir sonra ki albümün ismi belli Chris bunu bir radyo programında duyurdu.A Head Full of Dreams grubun bir sonra ki albümü olucak.Çalışmalara başlamışlar.Fakat albümün sevincini kursağımızda da bırakmayı başarıyorlar
Bir dahaki bölümde yeni bilgilerle görüşmek üzere....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Coldplay Hakkında
FanfictionColdplayer'ın yazımından Coldplay'le ilgili haberler ve bilgiler. © Tüm hakları saklıdır.