Hoofdstuk 6

0 0 0
                                    

De volgende ochtend gaat Levi om 7:00 uur naar Nienkes huis, om voor haar te zingen. Mevrouw van Dijk en hij, hadden dat afgesproken. Als Levi daar aankomt, doet mevrouw van Dijk de deur al open zodat Nienke niet wakker wordt. 'Hi Levi, zou je ons even willen helpen met haar ontbijt op bed?' Vraagt mevrouw van Dijk. Ons? Denkt Levi. Als hij iets verder de kamer binnen komt, ziet hij een man staan. 'Levi, dit is de vader van Nienke.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Ik neem aan dat jij haar vriendje bent?' Zegt meneer van Dijk. 'Oh...nee, ik ben haar beste vriend.' Zegt Levi. 'Kwam u niet pas op 2e kerstdag terug?' Vraagt Levi. 'Ja dat klopt, daarom is het ook nog een verrassing.' Zegt meneer van Dijk.
Ze lopen naar Nienkes kamer, doen de deur open, en zingen een liedje. 'Happy birthday to you, happy birthday to you...' hoort Nienke. Wacht even, ik hoor mam, Levi en... 'pap!' Roept ze als ze klaar zijn met zingen. 'Hé lieverd.' Zegt meneer van Dijk als hij haar een knuffel geeft.
Van haar ouders krijgt ze 2 concertkaartjes van haar favoriete band. 'Wij laten jullie wel even alleen.' Zeggen meneer en mevrouw van Dijk, en lopen weg. 'Oké, je moet even weten, dat dit niet zo speciaal is als concertkaartjes.' zegt Levi. Hij geeft Nienke zijn cadeau met een bonzend hart. Ze maakt haar cadeautje open, en ziet een gouden ketting met een kleine verfblik hanger eraan. 'Aw...Levi. Van het verfgevecht.' Zegt Nienke. Ze geeft hem een knuffel. 'Kan je hem bij me om doen?' Vraagt ze. 'Natuurlijk.' Zegt Levi.
'En? Hoe staat het?'
'Prachtig.'
'Wacht even...deze winkel maakt alleen écht goud en zilver...dit is veel te duur!'
'Ik heb geen bonnetje, dus hij kan niet terug.'
'Je bent echt geweldig.'
'Weet ik.'
'Kom zitten.' Zegt Nienke en dit een aardbei in Levi's mond. 'Goeie aardbeien.' Zegt Levi.
Als het ontbijt op is, lopen ze naar beneden. 'En? Wat heb je gekregen?' Vraagt mevrouw van Dijk. Nienke laat haar ketting zien. 'Wouw, is dat echt goud? En ja dat een...verfblik?' Vraagt ze. 'Ja en ja.' Zegt Nienke. 'Waarom een verfblik?' Vraagt meneer van Dijk. 'Dat is iets tussen ons.' Zegt Nienke. 'Wouw Levi, dit moest wel heel duur zijn geweest.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Ik had het ervoor over.' Zegt hij. 'Oh Levi, aangezien het over 2 dagen kerst is, zouden jij en je oma het misschien leuk vinden om met ons kerst te vieren?' Vraagt mevrouw van Dijk. 'Ja, dat zou oma heel leuk vinden. Ik ga het haar vragen.' Zegt Levi. 'Oh Nienke, omdat jij niet zo van feestjes houdt, hebben ik en je vader geregeld dat we wel even, met de familie gaan FaceTimen.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Oké.' Zegt Nienke.
'Hi!' Zegt Nienke.
'Oh...Nienke, heb je een vriendje?' Vraagt Nienkes tante. 'Wat?...oh...nee dit is mijn beste vriend, Levi.' Zegt Nienke terwijl Levi in de keuken borrelnootjes in zijn mond propt (wat je dus heel goed ziet op beeld). Nienke en Levi moeten blozen.

Ze nemen afscheid, en hangen op. 'Oké lieverd wat wil je eten?' Vraagt mevrouw van Dijk. 'Ik heb een idee. Anders gaan jij en pap uit eten, en bestellen ik en Levi pizza.' Stelt Nienke voor. 'Ja lekker gezellig, gaan je vader en ik uit eten op jou verjaardag zonder jou.'
'Jullie moeten ook even bijpraten, en dan kunnen ik en Levi even een gezellige avond hebben.' Gaat ze verder. 'Oké, als jij dat wilt.'
Als meneer en mevrouw van Dijk weg zijn en Nienke en Levi pizza hebben besteld, zoeken ze een film uit. 'Wat wil je kijken?' Vraagt Nienke. 'Jij bent jarig, dus jij mag kiezen.' Zegt Levi. 'Oké, dan wordt het "lady and the tramp life action" dus bereid je maar voor.' Zegt Nienke. 'Dat is echt een top film.' Zegt Levi. Ze zitten op de bank als de bel gaat. 'Ik doe wel open.' Zegt Nienke. Ze loopt naar de deur. 'Bestelling voor Nienke lekker ding...hi hottie.' Zegt de bezorger. 'Haal het niet in je hooft gast...' begint Levi terwijl hij naar de deur loopt. 'Ze is al bezet.' Liegt Levi. De bezorger geeft ze de pizza, en gaat beschaamd weer weg. Ze moeten lachen. 'Dank je.' Zegt Nienke. 'No problemo.' Zegt Levi.
'Dit is toch echt heel zielig.' Zegt Nienke. 'Aw, kom hier.' Levi duwt haar tegen zich aan, en Toet alsof ze een puppy is.
Na een tijdje, valt Nienke in slaap in Levi's armen. Hij doet een plukje haar achter haar oor, doet de tv aan, en valt in slaap.

These arms where made for holding youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu