Kerstavond. Nienke en meneer en mevrouw van Dijk, hebben alles op de tafel gezet voor de gezellige avond. Oma B en Levi bellen aan, en komen binnen, en natuurlijk moest oma B een lekker hapje meenemen. 'Och wat lief. Ik heb er nu al zin in.' Zegt mevrouw Van D.
Oma B leert Nienke nog een beetje haken, meneer van D en Levi hebben het over jongens dingen, en mevrouw van D maakt nog de laatste dingen voor het eten. 'Het eten is klaar.' Zegt mevrouw van D. 'Oh Levi, wacht.' Zegt Nienke voor ze aan tafel gaan. Ze geeft Levi een cadeautje. 'Helemaal zelf gemaakt. Met een beetje hulp van oma B.' Zegt Nienke. Levi maakt het pakketje open en ziet een gehaakte roze olifant sleutelhanger. 'Aw, Nienke, deze is echt heel vet.' Zegt Levi. Hij geeft haar een knuffel, en doet de sleutelhanger aan zijn sleutelbos.
Iedereen gaat aan tafel zitten, en gaat eten. 'Levi mag ik de mayonaise?' Vraagt Nienke met een mond vol. 'Wat? Ik hoor je niet.' Plaagt Levi haar. 'Beste Levi, mag ik alsjeblieft de mayonaise van jou?' Vraagt Nienke met puppy ogen. 'Nou...oké dan.' Zegt hij, en geeft haar de mayonaise. Iedereen zit een beetje te kletsen, en dingen door te geven.
Na het eten, helpt iedereen met afruimen, en zit en staat iedereen een beetje overal en nergens te kletsen. Oma B en mevrouw van D, staan in de keuken te kletsen. 'Kijk ze nou, zijn ze niet schattig samen?' Vraagt oma B. 'Zeker weten. Ik heb een idee...' zegt mevrouw van D en ze fluistert het idee in ons B's oor.'Kom iedereen! Dan gaan we liedjes zingen.' Zegt meneer van D als hij al voor de piano zit.
'O dennenboom o dennenboom, wat zijn je takken wonderschoon...' klinkt het door de kamer. Iedereen slaat hun armen over elkaar heen. Ze staan in een rijtje heen en weer te bewegen.
Ondertussen glippen mevrouw van D en oma B weg om hun plan uit te voeren.
Als iedereen klaar is met liedjes zingen, gaan Nienke en Levi naar Nienkes kamer. Als ze op de trap lopen, pakt Nienke Levi's hand, en sleurt ze hem mee naar haar kamer. 'Ik heb nog nooit zo'n leuke kerst gehad.' Zegt Levi. 'Ik ook niet.' Zegt Nienke. Het is even stil, tot er op de deur wordt geklopt. 'Binnen.' Zegt Nienke. 'Komen jullie even helpen met het toetje?' Vraagt mevrouw van D. 'Ja tuurlijk.' Zegt Levi. Ze lopen naar de keuken om allemaal kleine bakjes met stoofpeertjes te maken.
Iedereen gaat aan tafel zitten voor het toetje. Het is erg stil, omdat iedereen zit te eten, tot oma B zegt: 'misschien is het leuk dat iedereen 1 ding zegt wat die persoon al heel lang wou zeggen, maar het niet durfde.' 'Ja wat een goed idee.' Zegt meneer van D. 'Ik ga eerst. Lieverd, ik vindt je ovenschotel echt helemaal niet lekker.' Zegt meneer van D. 'Ik slaap nog met de knuffel van opa B die hij van mij had gekregen toen hij in het ziekenhuis lag.' Zegt oma B. 'Ik heb een fobie voor zeeën, meren en allemaal van dat soort wateren waarbij je je voeten niet kan zien.' Zegt mevrouw van D. 'Ik heb toen ik 7 was leukemie gehad.' Zegt Levi. 'Ik kijk soms dezelfde film 4 dagen achter elkaar.' Zegt Nienke. 'Nou nu we rond zijn, zullen we dan buiten van de sneeuw genieten?' Vraagt mevrouw van D.
Iedereen loopt naar buiten, en als Nienke en Levi samen naar buiten lopen, zegt iedereen: 'stop!' 'Waarom?' Vraagt Nienke. Ze wijzen omhoog. Nienke en Levi zien dat er mistletoe hangt. 'Kom op jongens, voor de echte kerstgedachten.' Zegt mevrouw van D. Levi en Nienke komen steeds dichter bij elkaar, en brengen voorzichtig hun lippen naar elkaar toe, tot ze elkaar raken. Iedereen juicht. 'Eindelijk!' Roepen ze. Levi en Nienke kijken elkaar recht in de ogen aan, en zoenen weer heel gepassioneerd. Ze lopen hand in hand de sneeuw in, en maken een sneeuwpop. Nienke maakt nog de laatste dingen af als ze ineens een sneeuwbal tegen haar arm krijgt. 'Levi!' Roept ze, pakt een sneeuwbal en gooit die naar Levi. Die 2 sneeuwballen, belanden in een sneeuwballengevecht. Uiteindelijk geeft Nienke op en gaat in de sneeuw liggen. Levi rent naar haar toe, valt op haar, en geeft haar een zoen. Ze gaan weer staan. 'Deze armen zijn gemaakt om jou vast te houden.' Zegt Levi, en omhelst haar.