Hoofdstuk 7

0 0 0
                                    

'Jongens...jongens.' Zegt mevrouw van Dijk. Nienke en Levi worden wakker. Als Nienke merkt dat ze op Levi op de bank ligt, schrikt ze, en gaat ze meteen van hem af. 'Ik heb toch al een foto gemaakt.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Mam!' Zegt Nienke. 'Levi!' Roept Nienke. 'Ik ben wakker!' Levi schiet wakker terwijl hij vecht bewegingen maakt. Nienke lacht. 'Oké ninja, je oma zou wel ongerust zijn.' Zegt ze. 'Oh ja, ik moet gaan...bedankt voor de leuke avond. Doei.' Zegt Levi, en rent de deur uit.
'Dus ik begrijp dat jullie het gezellig hadden.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Ja het was gezellig.' Zegt Nienke. Meneer en mevrouw van Dijk geven elkaar zo'n blik waarvan je weet dat ze jullie een leuk stelletje vinden.

'Hi oma, sorry dat ik zo laat ben, we voelen in slaap, en...' legt Levi uit. 'Het geeft niet, ik had al wel zoiets verwacht. Was het gezellig?' Vraagt oma Brugman. 'Ja, we keken een film, hadden pizza besteld, ik deed alsof ik haar vriendje was...' voor Levi zijn zin kon afmaken, onderbrak oma Brugman hem. 'Je deed alsof je haar vriendje was? Vertel.' Zegt ze. 'Nou de pizzakoerier was met haar aan het flirten, en dat vond ze niet fijn, dus deed ik alsof ik haar vriendje was om hem weg te jagen.' Zegt hij. 'Oh, en dat vond je wel leuk zeker.' 'Ja het was...aha, ik zie wat je doet.' Zegt hij. Oma Brugman lacht. 'Oh ja oma, mevrouw van Dijk vroeg of we met hun kerst wouden vieren, ik zie dat ik het aan jou ging vragen.' Zegt Levi. 'Nou wat lief van ze, ik zou dat wel willen, kan je dat even tegen ze zeggen?' Vraagt oma Brugman. 'Ja tuurlijk...ik ben mijn telefoon vergeten, ik ga er wel heen.' Zegt Levi.
Hij fietst naar Nienkes huis, en belt aan. 'Levi?' Zegt Nienke als ze de deur open doet. 'Hoi, ik ben mijn telefoon vergeten, en oma vindt het heel leuk om samen kerst te vieren.' Zegt hij. 'Oh Levi, als jullie toch mee-eten, wil je samen met mij naar de supermarkt om inkopen te doen?' Vraagt Nienke. 'Ja tuurlijk. Ik bel oma even.'
Ze fietsen naar de grote supermarkt in de stad net buiten het dorp. Ze pakken een karretje, en werken het lijstje af. Nienke gaat in het karretje zitten, waardoor Levi extra hard het karretje rond rijd. Als hij plotseling stopt, valt Nienke voorover. 'Hé...' zegt ze. 'Wat moeten we allemaal hebben?' Vraagt Levi. 'Kalkoen, ingrediënten voor herfstkip...' 'is herfstkip niet voor in de herfst?' Onderbreekt Levi haar. 'Ja maar ik had er te veel zin in. Groenten, ijs, stopbrood...' 'zei je nou stopbrood?' Onderbreekt Levi haar weer. 'Ja dat is het toch? En onderbreek me niet steeds.' 'Het is stoKbrood.' Zegt Levi. 'T is hetzelfde. Oké naar de herfstkip spullen.' Zegt Nienke. Ze gaat met 1 voet op de voorkant van het karretje staan, en met haar hand wijst ze naar voren. Levi moet lachen. 'Je bent echt een gekkerd.' Zegt hij. 'Aw, dank je.'

These arms where made for holding youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu