Hoofdstuk 9

0 0 0
                                    

Kerstochtend. Heerlijk. Denkt Nienke. Ze rent naar beneden, en ziet een kerstboom met een paar cadeaus er onder. Ze ziet ook een gedekte tafel met allemaal lekkere dingen erop. 'Goede morgen lieverd.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Hi mam en pap.' Antwoordt Nienke.
Ze eten kun ontbijtje en pakken hun pakketjes uit. 'Wacht! Hier moet Levi bij zijn.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Levi?' 'Ja, 1 van die cadeaus is van hem voor jou.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Ik heb hem uitgenodigd.' Zegt mevrouw van Dijk. "Ding dong" daar is Levi. 'Hi, zijn jullie al begonnen?' Vraagt hij als hij binnen komt. 'Nee natuurlijk niet.' Zegt Nienke. 'Je kijkt niet zo blij.' Gaat ze verder. 'Thijs is bij mijn oma...hoe dan ook, maak je cadeaus open.' Eerst gaat mevrouw van Dijk. 'O wouw Nienke, heb je dit helemaal zelf gekocht? De ze wou ik al zo graag.' Zegt mevrouw van Dijk. 'Ik had een deal met de winkel.' Zegt Nienke. Dan gaat zij. Ze pakt het cadeau van Levi, en leest het kaartje. "Voor mijn kapitein" staat erop. Ze maakt het pakketje open, en ziet een foto van haar in het winkelkarretje die doet alsof ze een kapitein is. 'Levi, dit is zo lief, hoe kom je hieraan?' Vraagt Nienke. 'Nou iemand in de winkel had er een foto van gemaakt, en toen jij aan het afrekenen was, kreeg ik die foto.' Zegt Levi. Nienke geeft hem een knuffel. 'Wat is het?' Vraagt meneer van Dijk. 'Gewoon iets.' Plaagt Nienke hem. 'Nienke lieverd, wat staat er op de foto?' Vraagt mevrouw van Dijk. 'Een roze olifant.' Zegt Levi. Hij en Nienke kijken elkaar aan, en houden een staat wedstrijd.
Als alle pakketjes zijn uitgepakt, gaan Nienke en Levi naar Nienkes kamer. Ze hangt de foto en het kaartje op, en stelt het in als haar achtergrond op haar telefoon. 'Misschien is het beter om naar Thijs toe te gaan, en het proberen goed te maken. Hij probeert het duidelijk ook.' Zegt Nienke. 'Kan je mee?' Vraagt Levi. 'Ja, maar dan moet ik me eerst omkleden.' Zegt Nienke. Ze maakt een beweging met haar hand dat Levi zich om moet draaien. Ze doet een 80's wijde broek aan, met een wit bloesje en een oversized vest. 'Oké ik ben klaar.' Zegt ze.
Ze fietsen naar Levi's huis, en inderdaad zit zijn oma daar met Thijs. 'Hoi oma B.' Zegt Nienke. 'Dag Nienke.' Zegt oma Brugman. 'Thijs, kan ik je even boven spreken?' Vraagt Levi. Thijs knikt. Ze lopen naar boven, en gaan naar Levi's kamer. 'Het spijt me dat ik zo fel reageerde, ik was gewoon boos op...' begint Levi. 'Nee het spijt mij. Ik had je nooit zo moeten verraden.' Onderbreekt Thijs hem. 'Zijn we weer goed?' Vraagt Levi. 'Tuurlijk.' Ze doen zo'n typisch jongens rugklap handshake, en lopen weer naar beneden waar ze oma B Nienke zien leren haken. 'Hé, is het weer goed tussen jullie?' Vraagt Nienke. 'Yep.' Zegt Levi. 'Oh Nienke, wat was je cadeau nou? Levi wou het me niet vertellen.' Vraagt oma B. 'Een roze olifant.' Antwoordt Nienke. Zij en Levi schieten in de lach. 'Waarom hebben zij nog niks?' Vraagt Thijs aan oma B. Ze haalt haar schouders op. 'Thijs, zou jij ook met ons kerst willen vieren vanavond?' Vraagt Nienke. 'Ik vind het een hee lief voorstel, maar ik ga vanavond weer terug zodat ik kerst met mijn familie kan vieren.' Zegt Thijs.  'Oh, ik moest nog helpen met alles klaar te zetten.' Zegt Nienke. 'Bedankt voor het leren haken oma B, tot zo.' Zegt Nienke nog, en fietst naar huis. 'Even serieus. Waarom hebben jullie nog niet?!' Vraagt Thijs.

These arms where made for holding youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu