Sdh 3 minggu berlalu dan sejak mask menyertai tapops lbh byk power sfera tlh dpt diselamatkan berbanding dulu. Hubungan mask dgn kwn2nya iaitu boboiboy yaya fang ying dan gopal semakin akrab. Kumpulan mereka tlh menjadi slh satu kumpulan yg plg terbaik dlm menyelamatkan power sfera. Sekarang bbb dan kwn2 sdg melakukan misi di suatu planet.
Bbb:yaya dgn ying bawa penduduk planet ni ke tempat yg selamat!!
Yayi:baik!!
Bbb:gopal kau pergi ambil blk power sfera tu!!
Gopal:ok!!
Bbb:fang dgn mask tlg aku alihkan perhatian raksasa ni.
Maskfang:baik!!
Bbb:KUASA ELEMENTAL!!...BOBOIBOY GEMPA!!....TANAH PENCENGKAM!!*mencengkam kaki dpn raksasa*
raksasa:RAWRRR!!
Fang:TGN BAYANG!!!....IKAT KAKI DIA!!*mengikat kaki belakang raksasa*
Mask:TETAKAN PDG TENAGA!!...HIYARGH!!!Raksasa itu berjaya ditetak oleh mask tetapi raksasa itu tlh menyerang semula mask menggunakan ekornya menyebabkan mask terpelanting jauh ke dlm hutan sebelum raksasa itu jatuh tersungkur. Bbb yg tlh kembali ke asalnya terkejut. Slps itu kwn2 boboiboy yg lain tlh pun tiba.
Yaya:semua penduduk tlh dibawa ke tempatnyg selamat.
Gopal:dan power sfera juga sdh dpt...jom kita blk yey!!
Ying:kejap mana mask?
Bbb:dia tlh jatuh ke dlm hutan tu. Jom kita pergi cari dia.
All-bbb:jom!Mereka pun mula mencari mask di dlm hutan tu...puas mereka mencari namun mereka gagal menjumpai mask. Perasaan risau mula dirasai oleh mereka terutamanya boboiboy. Stlh lama mencari akhirnya mereka pun keluar dari hutan itu dgn perasaan hampa. Tetapi apabila mereka keluar dari hutan mereka terkejut kerana ada seseorang sdg berdiri berpeluk tubuh dihadapan mereka.
All-mask:MASK?!
mask:kenapa korang lambat sgt?
Gopal:dey kitorang cari kau la.
Yaya:mcm mn kau blh ada dkt sini?
Mask:sejak aku terjatuh dlm hutan...aku pun cari jln keluarlah...tapi bila aku dh keluar korang tak dak plk...jd aku rasa korang mungkin masuk dlm hutan cari aku jd aku pun tunggu lah.
Fang:kenapa kau tak call kitorang?
Mask:saja nk kasi exercise sikit.
Yayifago:-_-'
Bbb:hehehe...terbaik
Mask:dh la jom kita blk.
All-mask:jom!!Boboiboy pun menghubungi ochobot dan portal pun terbuka. Mereka semua masuk ke dlm dan tiba di stesen tapops.
Lt:tahniah kerana tlh menjayakan misi kali ni.
Bbbyayifagomask:*tabik tapops*terima kasih laksmana.Mereka pun keluar dari bilik kawalan. Fang yaya ying dan gopal pergi ke arena latihan manakala boboiboy pergi mencari ayahnya.
Mask plk entah la pergi mn.Bbb:(dlm hati)kenapa aku rasa tak sdp hati ni...rasa mcm akan ada benda buruk berlaku...firasat aku je kot.
Boboiboy pun sambung mencari ayahnya tapi masih tidak jumpa.
Bbb:haih mn ayah ni?
Di suatu tempat
!!!:jd kau dh sampai.
???:ye jd mcm mn saya nk bebaskan kapten?
!!!:ada panel di sana yg mengawal semua pintu ni.
???:baiklah...jgn risau kapten saya akan bebaskan kapten dan kapten blh hapuskan boboiboy.Di situasi boboiboy
Boboiboy povKenapa aku rasa semakin tak sdp hati ni...rasa mcm ada sesuatu yg nk berlaku...ish ...tak blh jd ni aku kena pergi cari kwn2 aku ni.
Boboiboy pov end
BOOM!!!
Slps berapa lama boboiboy berjalan tiba2 dia terdengar seperti letupan. Dia pun bergegas ke tempat tersebut dan tiba di arena latihan. Dia terkejut melihat kwn2nya sdh terbaring lemah di atas lantai. Yaya fang ying dan gopal tidak sedarkan diri. Slps itu tibalah laksamana tarung, komander kokoci, nut,sai, shielda,ochobot,teknobot dan amato. Amato pun berlari menghampiri boboiboy.
YOU ARE READING
AKHIRNYA KITA BERTEMU KEMBALI {COMPLETE}
FanfictionSejak akhir2 ini,markas tempur-A selalu didatangi dengan power sfera hampir setiap hari. Ini membuatkan stesen tapops hairan. Mereka bercadang untuk mencari punca kejadian itu. Yang lagi mengejutkan mereka adalah mereka digemparkan dengan seseorang...