"Cg lama lg ke nk sampai?"-tanya yaya.
"Bertenang wahai anak muda....kita akan sampai tak lama lg"-kata k. Papazola.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Di ruang menunggu"Tak sabarnya nk jumpa tok aba ni!!"-kata putri tak sabar.
"Hehehe...mesti tok aba terkejut tgk kau nnt🤣"-kata boboiboy.
"Mestilah sape je tak terkejut tiba2 cucu dia menghilangkan diri lepastu tiba2 blh jumpa dkt angkasa plk"-kata amato perli.
"Err...hehehe"-kata putri terkekeh2.
"Aku dh blh bau kari amma aku dari sini....mmmm tak sabarnya nk mkn kari amma!!-kata gopal memegang perutnya.
"Kau ni tak habis2 dgn kari kau tu😒"-kata fang rimas dgn perangai kwnnya yg satu ni.
Ya mereka dlm perjalanan ke bumi setelah laksamana tarung memberikan cuti mengejut kpd mereka. Amato juga mengikuti mereka blk ke bumi stlh dipaksa oleh maskmana🤣.
"Pgg kuat2 wahai anak murid kebenaran...kita dh nk sampai ni!!!"-kata k. Papazola.
Akhirnya kapal angkasa milik papazola tlh mendarat di hadapan kokotiam milik tok aba. Terlihat juga pak cik kumar, auntie yang, mak cik wawa, mamazila dan pipi zola serta tok aba yg menunggu ketibaan mereka berasa amat gembira melihat kapal angkasa itu tlh mendarat dgn sempurna. Stlh mendarat pintu angkasa tersebut terbuka dan kelihatan boboiboy dan kwn2 yg lain berlari ke arah keluarga mereka.
"Atok sihat?"-tanya boboiboy masih memeluk tok aba.
"Atok sihat...boboiboy plk mcm mn?"-tanya tok aba plk.
"Hehehe boboiboy ok...tok aba boboiboy ada sesuatu utk atok."-kata boboiboy tersenyum menampakkan gigi.
"Hmm...apa dia boboiboy?"-tanya tok aba hairan.
"Apa khabar abah...lama tak berjumpa dgn abah"-???
Terkejut tok aba melihat satu2nya anak tunggalnya iaitu AMATO yg berdiri dihadapannya.
"Khabar baik amato...rindu abah lama tak tgk abah"-kata tok aba lembut.
"Maafkan amato sbb tak jenguk abah selama bertahun2"-kata amato menunduk sbb bersalah.
"Alaa...tak pe abah fhm kamu sibuk nk menjaga galaksi."-kata tok aba.
"Ada satu lg tok...jom ikut boboiboy"-kata boboiboy menarik tgn atoknya ke arah kapal angkasa. Tok aba hanya ikut saja kata cucunya itu dgn pandangan hairan. Amato pula tersenyum2 lalu mengikuti boboiboy dan tok aba.
"Err...boboiboy apa yg..-"
"Assalamualaikum tok aba...atok sihat?"
Terkejut tok aba mendengar suara itu. Dia menoleh ke arah empunya suara kerana dia amat mengenali suara itu. Dia terkaku melihat siapa pemilik suara itu yg berdiri dihadapannya. Air mata mula memenuhi matanya. Org yg dia rindu selama ni sdg berdiri di hadapannya. Dgn lantas dia memeluk erat cucunya yg selama ini menghilangkan diri akhirnya berada dlm dakapannya. Tok aba menangis semahunya hingga dpt didengari oleh semua. Putri membalas pelukan atoknya dan juga menangis stlh sekian lama tidak melihat atoknya. Boboiboy dan semua yg ada disitu senyum terharu melihat itu. Gopal yg ada di situ pun sdh menangis teresak-esak melihat adegan itu🤣.
"A-atok rindu dgn putri...jgn buat mcm tu dh putri...risau atok dibuatnya"-kata tok aba melepaskan pelukan.
"Baik tok putri takkan buat dh."
"Mcm mn korang blh jumpa dgn putri ni?"-tanya tok aba kpd boboiboy.
"Err...hehehe panjang ceritanya tok😅."-kata boboiboy menggaru pipinya.
"Pendekkan"
Boboiboy pun menceritakan segalanya kpd tok aba. Dari awal mereka berjumpa hinggalah putri mendedahkan identiti sebenarnya. Putri juga menceritakan ttg kuasanya kpd tok aba.
"Oh mcm tu rupanya....haih buat risau atok je"-kata tok aba menggelengkan kepalanya.
"Hehehehe....terbaik👍"
"Dh la jom kita blk...dh nk senja ni."-kata amato.
"Haa jom atok masakan nasi goreng spesial utk korang....makanan kegemaran boboiboy dan putri kn?"
"Wah!!...mestilah nk dh lama tak mkn nasi goreng spesial atok."-kata putri gembira.
Boboiboy tertawa melihat putri begitu. Yg lain hanya senyum dan pulang ke rumah masing2. Pada waktu mlm mereka mkn bersama2 dgn gembiranya. Suasana pd mlm itu amat gembira sekali. Apabila tiba waktu tidur semua pergi ke bilik masing2 kecuali seorang. Dia sdg duduk di atas bumbung rumah sambil melihat pemandangan pd waktu mlm dan merasai angin berterbangan yg amat menyenangkan.
"Apa yg kau buat dkt sini....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Boboiboy?"Terkejut boboiboy mendengar suara itu. Dia pun menoleh ke arah ampunya suara itu.
"Ouh putri tak de apa2 pun...saja melihat bintang2 kt langit ni." Kata boboiboy kembali menatap ke langit. Putri berjalan dan duduk di sblh abgnya. Kepalanya diletakkan di atas bahu abgnya. Boboiboy terkejut tapi membiarkannya.
"Cantikkan pemandangan ni...teringat waktu kita kecil dulu2 selalu menatap bintang2 kt atas sana." Tiba2 putri berkata begitu.
"Hmm.. betul tu rindu plk dgn kenangan2 dulu" kata boboiboy tersenyum masih menatap langit.
"Kn seronok klu kita mcm ni selamanya"
"Betul kata putri"
"Tapi abg klu ada apa terjadi pd putri atau kwn2 kita mcm mn?" Tanya putri risau.
"Tak pe putri jgn risau walau apa pun terjadi abg janji akan lindungi putri dan kwn2 kita dgn apa cara sekali pun. Kau, tok aba, ayah, ochobot dan kwn2 kita yg lain....korang semua adlh keluarga aku. Kita takkan terpisah lg." Kata boboiboy.
"Terima kasih abg kerana lindungi putri dan yg lain2. Putri janji akan lindungi abg juga walau apa pun terjadi. Putri sayang abg." Kata putri memeluk boboiboy erat.
"Abg pun syg putri" kata boboiboy membalas pelukan adiknya.
"Walau apa pun terjadi aku tetap akan melindungi orang yang aku sayang walaupun nyawa terpaksa menjadi taruhan."
-BOBOIBOY/PUTRITAMAT
.
ATAU
.
PERMULAAN?
Di suatu tempat
Seseorang sdg memusnahkan habitat2 di suatu planet menggunakan kuasanya. Mujur sahaja tiada siapa yg tinggal di planet itu.
"HAHAHAHA...KAU INGAT INI SDH TAMAT!?. INI BARU SAHAJA PERMULAAN UTK KAU. DGN KUASA BARU INI TIADA SIAPA YG BLH KLHKAN AKU!!. TUNGGULAH MASA AKAN TIBA UTK AKU BALAS DENDAM ATAS APA KAU SDH BUAT PADAKU. TUNGGULAH KAU BOBOIBOY DAN TIDAK LUPA JUGA PEWARIS 7 ELEMENTAL AKAN KU BALAS DENDAM TERHADAP KAU....HAHAHAHAHA!!!" Katanya sambil memuskahkan habitat di situ.
~TAMAT~
YOU ARE READING
AKHIRNYA KITA BERTEMU KEMBALI {COMPLETE}
FanficSejak akhir2 ini,markas tempur-A selalu didatangi dengan power sfera hampir setiap hari. Ini membuatkan stesen tapops hairan. Mereka bercadang untuk mencari punca kejadian itu. Yang lagi mengejutkan mereka adalah mereka digemparkan dengan seseorang...