CHAPTER 4

995 73 15
                                    

Adudu masih menggigil ketakutan manakala kumpulan bbb masih bersembunyi di sebalik semak-samun dgn perasaan terkejut campur takut. Mereka sdg menunggu apa yg ingin diberitahu oleh adudu.

Adudu:D-DIA TU A-ADALAH....




























































































....THE MASK ELEMENTAL!!!!

Semua org sekali lg terkejut dgn apa yg diberitahu oleh adudu. Tak sangka org yg sdg berdiri itu adalah THE MASK ELEMENTAL...org yg PALING DIGERUNI DAN PALING DITAKUTI di serata galaksi. Ini kali pertama bbb dan kwn2nya melihatnya didpn mata mereka sendiri.

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
TME:singkatan kpd THE MASK ELEMENTAL tau...klu readers keliru😁.
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

TME:kenapa terkejut??*smirk*....lebih baik kau lepaskan power sfera tu klu kau tak nk hadiah dari aku.
Adudu:j-jangan hrp a-aku a-akan berikan p-pada kau...probe srg dia!!!
Probe:BAIK...PROBE MEGA PROBE!!

Adudu pun naik ke atas probe dgn sizebot yg masih dlm pegangannya.

TME:haih...sebenarnya aku tak suka cederakan org lain tp demi menyelamat power sfera aku terpaksa~~.TEKNOBOT BERIKAN PD AKU SKRG!!

tiba2 keluar sebuah power sfera dari semak.

Teknobot:BAIK...HIYARGH!!

Bdn teknobot bercahaya dan cahaya itu menghala ke arah THE MASK ELEMENTAL tu. Selepas cahaya itu memudar kelihatan dua bilah pedang yg disarung di belakangnya. Kasutnya berubah menjadi seperti boot robot. Tangannya juga dipakai sarung tgn. Dia mengeluarkan sebilah pedangnya. Pedangnya bkn pedang biasa...pedangnya seperti pedang tenaga k. Kaizo tapi lebih besar.

TME:bagus teknobot...pergi bersembunyi sekarang!!...*death glare adudu* aku minta maaf klu korang cedera teruk.HIYARGH!!!

Teknobot pun menjadi halimunan dan terbang entah ke mana dan TME pun memulakan serangan.

Di tempat bbb dan kwn2

Bbb dan kwn2nya melihat pertarungan itu. Mereka berasa sgt takut dan juga kagum dgn cara TME menyerang musuh.

Fang:he-hebatnya serangan dia😲.
Ying:ya lor...laju plk tu.
Gopal:eee...seramnya aku tgk😨.
Yaya:sekarang ni kita kena buat apa bbb?
Bbb:*tekun melihat pertarungan tu*(dlm hati)mcm pernah dgr suara tu.
Yaya:boboiboy
Bbb:.......
Gopal:dey boboiboy kau termenung apa lg!!*kejutkan bbb*
Bbb:ehakulagipopulardarilandak!!*melatah*...eee kau ni gopal terkejut aku.
Fang:oii...kau panggil aku landak ke hah😬.
Bbb:err...hehehe...sorry👉👈
Ying:sekarang ni kita kena buat apa bbb?
Bbb:hmmm...aku pun tak tau nk buat mcm mn...tp rasanya buat masa sekarang kita lihat saja dulu.
Bbb:ochobot.
Ochobot:ya bbb.
Bbb:cuba kau scan dia dan tgk maklumat apa yg kau dpt.
Ochobot:baik*mengscan*
Gopal:jd apa kau dpt ochobot.
Ochobot:nnt aku bagitau dkt stesen tapops.
Gopal:aik kenapa tak mau cerita dkt sini.
Ochobot:sbb aku mls nk ulang blk nnt dkt stesen tapops.
All-ochobot:-_-'
Ochobot:hehehe😜

Mereka pun kembali melohat pertarungan tu.

Di tempat adudu

Adudu dan probe sdh kelihatan lemah...sizebot tlh diselamatkan oleh teknobot dlm syp2 tanpa disedar adudu. Melihat keadaan adudu dan probe yg sdh tidak bermaya...TME pun memberhentikan serangannya.

TME:kau blh pergi dari sini.
Adudu:apa kau kata??!!*terkejut*
TME:aku kata kau blh pergi dari sini...disebabkan kau dh kelihatan letih...jd aku bg kau peluang utk larikan diri.
Adudu,probe:BETUL KE NI??!!
TME:betullah....~~ke kau nk aku tamatkan riwayat kau~~😈*suara spiko*

Merasakan ada aura hitam...adudu dan probe pun melarikan diri. TME pun berjalan ke arah dua buah power sfera. Kelihatan sizebot berpelukan dgn teknobot kerana takut dgnnya. TME pun menyuruh teknobot menoaktifkan senjata yg ada padanya. Setelah tiada senjata di badannya, dia pun berjalan ke sizebot lalu mengusap badannya dan senyum disebalik mask itu.

TME:hey jgnlah takut...aku takkan apa2kan kau.*suara lembut*
Sizebot:tak pe saya percaya lgpun teknobot dh ceritakan segala....terima kasih kerana selamatkan saya😊.
TME,teknobot:sama2😁.
Teknobot:lgpun ni mmg matlamat utama kami utk menyelamatkan power sfera yg dlm bahaya.
Sizebot:😊
TME:dh2 jom kita bwk sizebot ke markas tempur-A.
Teknobot:jap aku selalu tertanya kenapa tak hantar power sfera yg kita selamatkan tu ke stesen tapops ja??...kn lg sng.
TME:haih kau ni bg kau sng la kau robot...kau lupa ke yg stesen tapops kt angkasa...mn ada oksigen...aku ni manusia mcm mn nk bernafas😒. Lgpun susah kita nk bersembunyi kt situ. Klu terbongkar identiti aku mcm mn?😒
Teknobot:oh lupa pula hehehehe😅
TME:😒...dh jom kita pergi...ha cepatla teknobot bukalah teleportasi.
Teknobot:haih...kau lupa ke yg alat teleportasi tu ada kt kau😐.
TME:oh lupa pula hehehe😛
Teknobot:eleh dia pun dua kali lima ja😒.
TME:hehehehe😝

TME pun meletekkan koordinat dan membuka teleportasi ke markas tempur-A. Mereka pun masuk dan teleportasi itu pun tutup. Tanpa mereka sedari bbb dan kwn2nya tlh mendengar segalanya ttg mereka.

Di tempat bbb dan kwn2

Fang:matlamat utama mereka adalah utk menyelamatkan power sfera dlm bahaya?🤔
Ying:jadi betullah kata laksamana yg kes kemunculan power sfera tu ada kaitan dgn dia.
Yaya:tak sangka dia ni baik rupanya😊...nk tlg power sfera dlm bahaya.
Gopal:dey...walaupun baik tp cara dia serang musuh tu menakutkan*menggigil*😫
Ochobot:tapi aku terkejut sbb dia pun ada kuasa teleportasi mcm aku.
Bbb:korang dgr tak apa dia kata td kenapa dia tak hantar ke stesen tapops😰.
Gopal:mmm....tak silap aku dia kata nnt dia susah nk bersembunyi dan takut identiti dia terbongkar dan.....🤔
Yayifaocho:🤔
All:hah!!*tersedar*
Fang:D-dia kata kt angkasa tak dk oksigen sbb dia...😫
All:MANUSIA!!!😱
Gopal:m-mustahil dia dari bumi!!...mcm mn dia blh sampai ke angkasa plk ni😱.
Bbb:kita kena laporkan kpd laksamana dan komander ttg ni...jom kita pergi kemas brg kita dan blk ke stesen tapops lepastu kita laporkan ttg ni kpd komander.

Mereka pun pulang ke tempat perkhemahan mereka dan mengemas brg2 lalu ochobot membuka teleportasi ke stesen tapops dan mereka semua pun masuk ke dlm.

Bersambung...

Gempa:ha mcm mn readers ok tak citer ni...maaf klu bosan.

Thorn:aik kenapa gempa yg ckp...mn jiha?😯

Solar:haih...kan jiha mula buat citer ni dari pg lg...

Taufan:haah betul tu....jiha fikir pasal citer ni sampai mlm...

Ice:bila dia dh publish ni terus dia kata nk pergi tidur sbb sakit kepala buat citer ni...

Hali:sapa tak sakit bila dia buat cerita dari pg sampai mlm tgh fikir nk buat cerita apa??

Blaze:betul tu.

Thorn:kesiannya jiha😓

Gempa:tak pa lah biarlah dia berehat dulu.

Yaya,ying:jgn lupa komen dan vote ye😘

All:bye2😗....SAYANG READERS😊

AKHIRNYA KITA BERTEMU KEMBALI {COMPLETE}Where stories live. Discover now