CHAPTER 17

646 36 3
                                    

Mask dan boboiboy terkejut melihat kwn2 mereka berada dlm genggaman kapten vargoba.

Bbb:EEE....LEPASKAN KWN2 KAMI VARGOBA!!😠
Kv:HAHAHA.....klu kau nk kwn kau selamat...kau kena bg semua power sfera yg ada dlm stesen ni.
Mask:jgn harap kami akan bg!!
Kv:oh klu begitu ucap selamat tinggal kpd kwn2 kau!!
Yayifago:AAAAAA!!!!!
mask,bbb:TIDAK!!
Mask:tak guna kau amik ni!!....LEMPARAN PEDANG TENAGA!!!

Mask melemparkan pedangnya tepat ke arah tgn k. Vargoba menyebabkan kwn2nya bebas drpd genggaman k. Vargoba. Mereka jatuh ke atas lantai. Pedang milik mask kembali ke arahnya lalu mask menangkapnya dgn mudah. Itu membuatkan k. Vargoba sgt berang.

Kv:tak guna!!...rasakan TARIKAN MAGNET!!

Hal itu menyebabkan byk benda besi bergerak ke arahnya dan berkumpul menjadi satu gumpalan besi.

Kv:HEMPASAN MAGNET!!

Dgn itu byk besi meluru ke arah mask dan boboiboy. Boboiboy bertukar menjadi gempa. Gempa dan mask mengelak dan menghancurkan besi yg meluru ke arah mereka.

Gempa:mask...kau bwk kwn2 kita ke sana sekarang. Biar aku yg halang vargoba!!!
Mask:baiklah!!...nut tlg aku angkat diorang ni!!
Nut:baiklah

Nut pun memapah fang dan gopal manakala mask memapah yaya dan ying. Apabila sampai di tempat komender kokoci....

Mask:mana sai dan shielda komender?
Kk:mereka sdh pergi ke bilik power sfera utk menjaga power sfera yg ada disana. Kita hanya perlu tunggu hingga bantuan tiba.
Mask:korang duduk sini...aku nk pergi tlg boboiboy.
Fang:tapi kami pun nk tlg korang!!
Yayigo:betul tu!!
Amato:saya pun nk tlg jgk.
Mask:tapi korang dan tuan amato dh cedera parah...aku tak sanggup tgk korang cedera lg.
Bbb:AKH!!
All-bbb:BOBOIBOY!!!

Gempa sdh pun lemah dan bertukar menjadi boboiboy semula.

Mask:EEE....TAK GUNA KAU*berlari ke arah kv*RASAKAN NI TETAKAN PEDANG TENAGA BERGANDA!!

Mask pun menyerang kapten vargoba menggunakan kedua2 pedangnya. Perlawanan antara mask dan kapten vargoba amatlah sengit. Mask pun berhneti utk mengambil nafasnya. Melihat keaadan begitu kapten vargoba mengambil kesempatan dan menumbuk mask menggunakan tukul gergasinya menyebabkan mask terpelanting dan menghempap dinding tp nasib dia tidak menebusi dinding itu. Perisai yg ada pada Mask hampir hancur dan rosak akhirnya dia pun terjatuh ke atas lantai. Mask cuba utk bgn berjaya walaupun dia terpaksa memegang perutnya akibat sakit. Tiba2 kapten vargoba berdiri di hadapannya sambil tersenyum sinis.

Kv:heh riwayat kau akan tamat di sini!!...rasakan!!!
Bbb:JANGAN!!!

K. Vargoba pun menghayunkan tukulnya ke arah mask. Mask hanya pasrah kerana dia sdh terlalu lemah akibat dia dihempap ke dinding terlalu kuat. Dia pun menutup mata tetapi dia terasa seperti ditolak oleh seseorang. Membutang matanya kerana boboiboy lah yg menolak mask lalu dia yg terkena pukulan tu. Akibatnya boboiboy cedera parah dan tak mampu menggerakkan badannya. Mask pun berlari ke arah boboiboy walaupun bdnnya masih sakit tp dia tak kisah.

All-mask,bbb:BOBOIBOY!!!
Mask:boboiboy kenapa kau tolak aku?!...sepatutnya aku yg kena bkn kau!!*air mata mulai keluar tp ditahan*
Bbb:aku tak sanggup melihat kwn aku cedera di depan aku.

Mask akhirnya menangis kerana terharu mendengar kata2 boboiboy. Tetapi dia berhenti apabila mendengar suara gelakan.

Kv:HAHAHA....sungguh mengharukan!!!😈
Mask:*bgn sambil mengelap air matanya* *tunduk ke bwh* aku takkan biarkan ini terjadi lagi.
All-mask:huh?!*terkejut melihat mask*
Mask:*masih tunduk* kau dh cederakan kwn2 aku dan AKU AKAN PASTIKAN KAU MENYESAL ATAS PERBUATAN KAU!!! *angkat kepala*

Semua yg ada di situ termasuk laksamana tarung dan amato terkejut melihat muka mask yg agak menyeramkan membuatkan siapa2 yg melihatnya menggigil ketakutan. Mereka tidak pernah melihat mask semarah ini. Matanya yg awalnya berwarna coklat berubah merah ruby dan tgnnya tiba2 mengeluarkan elektrik.

AKHIRNYA KITA BERTEMU KEMBALI {COMPLETE}Where stories live. Discover now