Fang:hah!!...t-tak mungkin itu....
All:THE MASK ELEMENTAL!!!
Semua yg ada di situ terkejut kerana TME berada di hadapan speedbot dan gayanya seperti melindungi sesuatu dgn kedua2 bilah pedangnya.
TME:korang ni tak patut buat mcm tu dkt dia...klu dia rosak mcm mn??*dingin*
Bbb:a-apa kau buat dkt sini hah!?
TME:aku buat apa??...heh kau buat lawak ka...aku nk halang korang la drpd serang power sfera ni!!!Sebelum boboiboy sempat membuka suara TME terus menyerang mereka. Mereka yg tidak sempat mengelak akhirnya terpelanting jauh.
All-TME:ARGHHH!!!*jatuh ke tanah*
Bbb:aduhh...sakitnya.
TME:heh kau sakit?...baru sikit ja.
Fang:erghh.. mcm mn kita nk kalahkan dia?
Yaya:ermmm....ha aku tahu!! Korang ingat lg tak ochobot kata apa??...klu kita jauh teknobot dari dia...senjata dia tak dpt diaktifkan.
Ying:betul kata yaya...sekarang kita kena cari teknobot dan jauhkan dari dia atau lemahkan tenaga teknobot. Boboiboy kau dan fang alihkan perhatian dia...aku yaya dan gopal akan cari teknobot dan dptkan speedbot semula.
All-ying:BAIK!!Akhirnya mereka semua berpecah dan lakukan rancangan mereka. Boboiboy dan fang mengabil alih perhatian TME manakala yaya,ying dan gopal mencari teknobot dan speedbot yg tlh pergi entah ke mn.
Fang:HARIMAU BAYANG...SERANG!!!
TME:heh*smirk* kau ingat serangan mdh tu blh kalahkan aku?Dgn mdhnya TME hapuskan harimau byg fang. Fang dan boboiboy terkejut. Fang terus menyerang tetapi mdh dielak oleh TME. Tetapi apa yg TME tidak perasan ialah boboiboy tlh bertukar menjadi Halilintar lalu mahu menyerangnya tetapi TME lebih pantas lalu mengelak. Sekali lagi fang dan hali terkejut.
S
K
I
PT
I
M
E
(maaf jiha tak tahu nk explain serangan)Fang dan boboiboy sdh terkulai lemah di atas tanah. Walaupun sekuat mnpun mereka cuba tetapi tetap gagal kalahkan dia. Tiba2 senjata yg terdapat pada TME secara tiba2 tidak dpt diaktifkan.
TME:*terkejut*hah...apa dh jadi??!!
???:terlupa sesuatu ke?TME pun mencari suara itu. Dia terkejut apabila melihat ke arah pemilik suara itu. Speedbot berada dlm genggaman yaya manakala teknobot dlm genggaman gopal dan dlm keadaan lemah. TME pun sedar bahawa senjatanya tidak aktif lagi kerana tenaga teknobot sdh lemah. Dia berasa sgt marah melihat keadaan teknobot begitu. Fang dan boboiboy berasa sgt lega kerana mereka tlh menjumpai mereka sebelum mereka menjadi semakin parah.
TME:ap-apa yg korang dh buat dkt dia hah?!😠
Gopal:begini ceritanya......Flashback
Sementara fang dan boboiboy melawan TME. Yaya, ying dan gopal sdg mencari teknobot dan speedbot. Stlh beberapa lama mereka mencari akhirnya mereka jumpa juga teknobot dan speedbot disebalik semak-samun. Kelihatan teknobot seperti sdg menenangkan speedbot yg dlm keadaan takut sehingga tidak sedar akan kehadiran mereka. Yaya,ying dan gopal pun berjalan secara perlahan2 agar tidak disedari oleh dua buah power. Tetapi nasib tidak menyebelahi mereka apabila gopal terpijak satu ranting pokok menyebabkan teknobot menyedari kehadiran mereka. Baru saja teknobot ingin membawa speedbot pergi tiba2 yaya menggunakan kuasanya dan kedua2 power sfera itu jatuh ke tanah. Mereka membiarkan kedua2 power sfera itu dlm keadaan begitu utk melemahkan tenaga teknobot. Lama-kelamaan teknobot pun sdh lemah begitu juga dgn speedbot. Yaya berhenti mengguna kuasanya dan mereka pun pergi mengambil power sfera itu. Tiba2 mereka terdengar boboiboy dan fang menjerit lalu berlari ke arah mereka. Mereka terkejut melihat kedua org sahabat mereka sdh terkulai lemah dan betul tekaan mereka senjata pada TME pun tlh tidak diaktifkan.
End of flashback
TME:berani korang cederakan mereka!!*marah*😠...mari sini aku ajar korang...HIYARGH!!!
S
K
I
PT
I
M
EYaya ying dan gopal sdh pun tewas. Mereka berasa sgt terkejut kerana tanpa sebarang senjata pun TME tetap kuat dan blh berlawan dgn mereka. Boboiboy yg melihat kawan2nya cedera berasa sgt marah.
Bbb:BERHENTI CEDERAKAN KWN2 AKU...BOBOIBOY KUASA TIGA!!
Boboiboy pun pecah kpd halilintar,solar dan gempa. Mereka mula menyerang TME namun nasib tidak menyebelahi mereka dan akhirnya mereka pun tewas dan bercantum semula kpd boboiboy asal. TME pun mengambil sebilah pedangnya dan cuba mengaktifkannya semula kerana teknobot kelihatan seperti sdh tidak lemah lg dan akhirnya pedangnya tlh berjaya diaktifkan. Dia mnghalakan pedangnya ke arah boboiboy.
TME:Inilah akibat mencedarakan kwn aku...sekarang terimalah nasib yg sama!!😠...HIYARGH!!
TME pun meluru ke arah boboiboy dgn pantasnya. Boboiboy hanya menutup mata dan hanya pasrah dgn apa yg bakal diterimanya.
All-TME,bbb:BOBOIBOY!!!
TME:HAH!!Boboiboy yg masih menutup mata berasa hairan kerana dia tidak menerima sebarang kesakitanyg bakal dialaminya. Dia membuka mata dan terkejut melihat sebilah pedang berada seinci di hadapanya. Kwn2nya juga terkejut melihat tindak balas TME itu. Tiba2 TME menjauhkan pedangnya drpd boboiboy menyebabkan boboiboy berasa lega tetapi dia juga hairan mengapa TME tidak menyerangnya. Tiba2 TME menghulurkan tgnnya ke arah boboiboy.
TME:mari aku tlg bangunkan kau.*hulur tgn*
Boboiboy pun menerima huluran itu lalu bgn. Dia dan TME pun membantu kwn2 dia yg lain dan berkumpul dihadapan TME.
TME:maafkan aku sebab aku tlh cedarakan korang dgn teruk sekali. Aku...aku tak mampu kawal perasaan aku td.
Bbb dan kwn2nya terkejut kerana tiba2 TME meminta maaf kpd mereka.
Bbb:eh tak pe2 kami fhm. Kami juga minta maaf sebab dh serang kau dan cederakan kwn kau.*senyum ikhlas*😊
TME:eh tak pe...aku dh maafkan korang😊(dlm hati)dh lama aku tak tgk senyuman tu.
Fang:emm...blh kami tanya sesuatu?
TME:blh...tanyalah apa2😊.
Yaya:kau ke THE MASK ELEMENTAL yg ramai org katakan tu?
Ying:kau asal dari mn?
Gopal:mcm mn kau blh jd kuat mcm ni walaupun kau takde kuasa ataupun senjata?
Bbb:mcm mn kau blh jumpa dgn teknobot?
Fang:mcm mn kau blh jd lg popular?
All-fang:--__--'
Krik krik krik krik
TME:😅...aku jwb satu ye...pertama ye akulah THE MASK ELEMENTAL TU....kedua aku rasa yg ni lebih korang tak payah tau...yg ketiga aku tiap2 hari berlatih supaya prestasi aku sentiasa meningkat...yg keempat aku jumpa dgn teknobot bila dia tiba2 terhempas di planet aku dan yg terakhir aku tu aku pun tak tahu😅. Korang ni pula siapa?
Ying:aku ying✌
Yaya:nama aku yaya...selamat berkenalan
Gopal:aku pula gopal
Fang:aku fang
Bbb:dan aku pula boboiboy...kami anggota tapops.
TME:ooo...jd korang semua anggota tapops rupanya.
Bbb:umm...klu kami nk tanya satu lg blh tak?
TME:apadia yg kau nk tanya?
Bbb:kami dgn org atasan kami tlh berbincang sesuatu....dan kami semua setuju utk mengajak kau jd anggota tapops...jd kau nk sertai tak?
TME:hmm...aku minta maaf...tapi aku perlu tolak tawaran korang.
All-TME:*terkejut*kenapa?
TME:sebab aku tak mau korang dlm bahaya disebabkan aku...aku juga tak mau kehilangan org yg aku syg lg.
Fang:apa maksud kau?
TME:korang akan fhm maksud aku bila masa sdh tiba...klu tak ada apa lg saya minta izin dulu ya...mari teknobot.
Teknobot:ok
TME:oh ya korang blh ambil speedbot dgn korang...oh dan satu lg...teknobot itu lah org yg aku selalu ceritakan dkt kau.
Bbb:ha aku?*tunjuk diri sendiri*
TME :ye kau.
Bbb:kenapa dgn aku?
TME:kau akan tahu tak lama lg boboiboy.Akhirnya TME dan teknobot pun menghilangkan diri. Boboiboy dan kwn2nya yg masih terpinga2 di situ kerana tidak fhm apa yg dikatakan oleh TME. Akhirnya mereka pun menghubungi ochobot utk membuka teleportasi ke tapops. Apabila teleportasi tlh dibuka mereka pun masuk ke dalam dan menceritakan segala yg berlaku kpd laksamana dan komendar. Laksamana dan komendar kelihatan sedikit kecewa kerana TME tlh menolak tawaran mereka. Akhirnya mereka pun pulang ke bilik msg2 utk berehat. Boboiboy masih memikirkan ttg apa yg berlaku kepadanya. Dia juga tidak tahu mengapa apabila dia mendengar suara itu dia akan berasa sgt gembira tetapi apabila dia sdh tiada boboiboy berasa sgt sedih. Akhirnya boboiboy memutuskan utk melupakan semua itu dan tidur di katilnya.
Bersambung...
Assalamualaikum readers...sorry jiha tak update semalam...ada maslah sikit...jd mcm mn dgn chapter ni...ok tak...maaf jih a tak ada idea...kita jumpa lg di chapter seterusnya...jgn lupa vote dan komen ye...~jiha out~
YOU ARE READING
AKHIRNYA KITA BERTEMU KEMBALI {COMPLETE}
FanficSejak akhir2 ini,markas tempur-A selalu didatangi dengan power sfera hampir setiap hari. Ini membuatkan stesen tapops hairan. Mereka bercadang untuk mencari punca kejadian itu. Yang lagi mengejutkan mereka adalah mereka digemparkan dengan seseorang...