Ten rozdział dedykuję Tobie, _The_Godfather_ w podziękowaniu za wyszkolenie Obi Wana oraz pisanie zabawnych i uroczych talksów.
Według wielu łzy są hańbą dla mężczyzny.
A Obi Wan Kenobi płakał.
Płakał za utraconym.
Kątem dłoni otarł wilgotną twarz. Spojrzał na niebieskawy płyn.
Niebieskie oczy, choć o innym odcieniu miał Anakin Skywalker.
Jego były padawan
Jego młodszy brat
Ten sam, który jako dziewięciolatek wpatrywał się z ufnością w mistrza, krnąbrnością i bezczelnością w latach późniejszych.
Teraz oczy Ankina zmieniły kolor na pełen nienawiści złoty.
Były symbolem przemiany - z bezczelnego, choć dobrego młodzieńca w pełnego gniewu i bólu bezwzględnego Sitha.
Wspomnienie pojedynku wywołało nowe łzy, które nie otarte zaczęły skapywać na piasek.
Tamten okres mężczyzna zapamiętał jako najgorszy w jego życiu. Zaczynając od tragicznych zdarzeń na Mandalorze.Przed oczami stanęła mu piękna twarz Satine Kryze.
Wpierw tej wrażliwej dwudziestolatki, którą bronił z mistrzem, chwilę potem dojrzałej, pacyfistyczne nastawiony księżnej Mandalory.
Miała piękne niebieskie oczy, zawsze pełne czułości, gdy na niego patrzyła. Przed innymi twardniały, mieniły się stałą.
Kiedy konała w jego ramionach były pełne skrywanej przez lata, okazywanej jedynie w krótkich przebłyskach miłości, którą go darzyła.
Miłości, którą odwzajemniał
Jej postać nierozerwalnie łączyła się z postacią jego Mistrza, Qui Gon Jinna.
Zdawać by się mogło, że po tylu latach wspomnienie wyblakło.
Ale Mistrz nadal był w jego pamięci, taki, jakiego zapamiętał - silny, opiekuńczy, mający Kodeks i Radę jedi w miejscu, do którego nie dochodzi światło, zapalony badacz i hodowca „ żałosnych form życia”
Cudowny człowiek zabity przez złowieszczego sitha - Dartha Maula, zabraka, którego przeciął na pół rzekomo pozbawiając życia.
Zabraka, który przeżył i dążąc do zemsty zgładził wiele istnień.
W tym Satine Kryze
Doświadczony mężczyzna płakał już całym sobą.
Płakał za utraconym kawałkiem siebie
Wpierw śmierć mistrza w ramionach, później miłości jego życia Satine, w końcu „ śmierć” Anakina po kolei rozrywały mu serce.
Żył wspomnieniami wiedząc, że rozbitej duszy się nie zszyje.
Bo rozbiła się w zbyt wielu miejscach, na zbyt wiele kawałków i odeszła z utraconym.
CZYTASZ
Błękitne Wspomnienia Sᴛᴀʀ Wᴀʀs
أدب الهواةDzielni, niezłomni, walczący o swoje przekonania. Ale każdy miewa chwilę słabości, bohaterowie Gwiezdnych wojen też! Jakie skojarzenia może przywołać błękitny kolor łez? Inspirowane powieścią ,, Roztopiona tęcza'' Kohorty Postacie należą do ©Lucasfi...