Asajj Ventress

153 25 22
                                    

Ten rozdział dedykuję KingaKenobi
Uwielbiam twoje komentarze, śmiałam się nad nimi jak szalona!

Błękitna łza spłynęła po białej skórze.

Czy mordującą z zimną krwią była uczennica Dooku, obecna łowczyni nagród może płakać?

Tak.

Asajj Ventress przekonała się o tym bardzo boleśnie.

Podniosla wzrok, widząc swoje odbicie na brudnej szybie w budynku naprzeciwko.

Wysoka, chuda i białoskóra. Jej błękitne oczy i ślady łez na policzkach świeciły niczym diody w ciemnej uliczce jednego z niższych poziomów Courscant.

Odcień skojarzył jej się z oczami Matki Talzin, przywódczyni upadłego klanu sióstr nocy.

Upadłego z jej powodu

To przez nią Dooku zapałał żądzą zemsty.

Asajj straciła w życiu wiele.

Jako małe dziecko odebrana matce i uczyniona niewolnicą.

W wieku czternastu lat straciła swojego mistrza, Ky Nareca. Jedyną osobą, która ją rozumiała. Pogrążona w gniewie, przeszła na ciemną stronę.

Jej nowy mistrz Dooku zdradził ją i porzucił. Separatyści pod jego rozkazami wymordowali Klan Sióstr nocy.

Po kolei straciła osoby, na których jej zależało.

A także złudzenia i nadzieję.

To dlatego oczy zabłysły bólem.

Barwy jej łez były także oczy Ahsoki Tano - padawanki Anakina Skywalkera i przez długi okres znienawidzonej przeciwniczki.

Kiedy ją odnalazła i chciała oddać w ręce Zakonu, kierowała się wizją zysku.

Ale togrutanka uświadomiła jej jak wiele je łączy.

Pierwszy przełom w Asajj Ventress nastąpił podczas jej ostatniej bitwy na Dathomirze.

Drugi na Quarzite, gdy zrozumiała sytuację Plumy Sodi.

Trzeci wydarzył się tutaj, na Courscant.

Zdecydowała się prawie bezinteresownie pomóc Ahsoce, ponieważ na jej miejscu zobaczyła siebie.

Obie zdradzone przez swoje ideały, porzucone przez Mistrzów.

Przełom nastąpił ze zrozumieniem, że może pomóc.

Może pomóc osobie, która straciła to samo, uniknąć losu wyrzutka.

Nauczyła się ponosić konsekwencje swoich błędów, idąc ich ścieżką, ale także chronić przed wejściem na nią innych.

Błękitne Wspomnienia Sᴛᴀʀ Wᴀʀs Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz