➳
ℭelou noc strávila Irwen s Amrondem. On jí prozradil, že se do Ascotu nechce vrátit jenom kvůli ní. Pro Irwen byla představa, že Amronda ztratí, hrozně bolestivá, ale byla si vědoma, že se to někdy stane. Amrond se musel někdy vrátit, navíc prostě to nešlo, aby cizinec zůstal navždy mimo domov. Nakonec z těch myšlenek Irwen usnula.
➳
Ráno se probudila ve svém pokoji, nespíš ji tam Amrond donesl, jinak ji nenapadalo, jak by se tak vzala. Oblékla se a šla na snídani. Při cestě na snídani se ale zastavila ještě u Amronda v pokoji, aby zjistila, jestli ještě spí. Nespal, zrovna se převlékl. Vyšel z pokoje za Irwen a dal jí pusu na čelo. Pak se na ni usmál a oba šli společne na snídani.
➳
,,Dobré ráno," pozdravil je král.
,,Dobré," řekli souhlasně.
,,Irwen, dneska tě čeká trochu netradiční den," řekl král.
,,Já vím, měla bych mít výcvik s draky, které jsem zameškala, když jsem se ztratila, ne?" usadila se Irwen na své místo a začala jíst.
,,Ne," zakroutil hlavou král. ,,jelikož jsi porušila pravidla našeho království. Až dojíš, Haleth tě bude očekávat ve společenské místnosti. Amronde, ty tam můžeš jít také, pokud chceš."
Amrond kývl a podíval se na Irwen. ,,Ale tati-" nestihla Irwen ani doříct větu a král ji skočil do řeči: ,,Nechci nic slyšet, neměla jsi porušovat zákony."
Irwen věděla, že otec má pravdu a byla si vědoma svých chyb, Raegel byl velmi spravedlivý.
➳
Po snídani šla Irwen za Halethem a Amrond za ní hned pospíchal.
Došli k velkým dveřím zdobeným různým kvítím. Amrond na ně užasle zíral, nikdy v žádném hradu nebyl, jenom párkrát v tom Ascotském, ale tomu se snad ani neříká hrad, spíše nějaká obří barabizna nebo tak nějak. Za chvíli už bylo z druhé strany dveří slyšet cupitání. Haleth velké zdobené dveře otevřel, nechal Irwen i Amronda vejít a pak je zase zavřel. Místnost byla vyzdobená stejným kvítím, jaké bylo na dveřích, a bylo v ní spoustu židlí a stolů. No prostě společenská místnost pro hodně hostů. K jednomu z nich si Haleth sedl a pobídl elfku s elfem, aby si sedli. ,,Irwen, Vaše Výsosti, s Vámi musím něco opravdu důležitého probrat. Vy, pane Amronde, zde ale můžete zůstat, třeba se Vám to také bude hodit," spustil. Pár vteřin po tom, co to dořekl, do místnosti vstoupila hubená postarší elfí dáma a držela nějaké desky a kabelku. Zešedivělé vlasy měla sepnuté do nízkého drdolu a na sobě měla zelené šaty z drahé látky. ,,Dobrý den," řekla a uklonila se. ,,omlouvám se, že jdu tak pozdě, zapomněla jsem si pár věcí a musela jsem se pro ně vrátit."
,,Nic se neděje, paní Tiafel," řekl Haleth a ukázal na volné místo vedle sebe. Tiafel došla ladně ke stolu a posadila se. Rozložila desky a řekla: ,,No, takže Vy, slečno, budete nejspíš princezna Irwen, a Vy, mladíku..." zarazila se. ,,Váš příchod jsem neočekávala, takže vaše jméno neznám."
,,Amrond," představil se.
,,Takže Amrond a Irwen. Dobrá," řekla Tiafel a začala z desek něco vytahovat. Byla to obrovská mapa říše Ula'ree složená do malého obdélníku, aby se vešla do desek. Tiafel se musela postavit, aby celou mapu dokázala rozložit. Pak sáhla do kabelky a rozložila velký stojan, na který mapu připevnila. Amrond se zmateně podíval na Irwen. Mapu celé říše ještě nikdy nespatřil, to si totiž mohou dovolit jen bohatí. Tiafel znovu sáhla do kabelky a tentokrát vytáhla ukazovátko. ,,Tak," spustila. ,,Jak vidíte toto je mapa Ula'ree, naší krásné říše. Lepší mapu už nejspíš nikde nenajdete."
Jak to, že ne, vždyť tahle není ani tak podrobná, řekla si v myšlenkách Irwen při pohledu na mapu. Určitě existují i podrobnější.
,,Ehm," odkašlala si Tiafel. ,,No kde začít... Jistě u Vašeho milovaného království!"
Vašeho? pomyslela si Irwen. Jak to myslela ,,Vašeho"?
Haleth se na Tiafel přísně podíval, on jediný totiž věděl, že je to cizinka, a nikdo jiný se to dozvědět neměl. ,,Tedy našeho, chtěla jsem říct našeho," opravila se , ale už bylo pozdě, i Amrond to slyšel, ale neříkal nic, protože on byl cizinec taky. Irwen ale nemlčela: ,,Odkud jste?"
,,No, heh, jak odkud jsem? Z Tarrinu přece," odpověděla Tiafel. Hodně znervózněla a dívala se zmateně na Haletha. Teď už ale bylo jasné, že je to cizinka a ona věděla, že mladí elfové odhalili její lež. ,,Jsem z Kelny," zašeptala. ,,Ale to tu vůbec nehraje roli." Uhladila si šaty a ukázala ukazovátkem na místo na mapě. ,,Toto je Tarrin, Vaše království," pokračovala. Irwen ale vůbec nedávala pozor, byla zamyšlená. Přemýšlela nad tím, jak se ta elfka mohla dostat z Kelny až do Tarrinu. Tarrin totiž s Kelnou neměl skoro vůbec přátelské vztahy. Stejně tak jako s Ascotem, ale Amrond si vstup do Tarrinu vysloužil. Co asi udělala Tiafel pro to, aby mohla vstoupit do Tarrinu a ještě vejít do hradu, přemýšlela Irwen. Tiafel ukázala na další místo na mapě jižně od Tarrinu. ,,Toto jsou hory Isolé, velmi nebezpečné," pronesla a pak posunula ukazovátko východně od hor. ,,Tohle je Safírové jezero, nejkrásnější jezero, které kdy oči mohou spatřit." Teď ukázala ukazovátkem na les, který byl Irwen moc dobře znám. ,,Roaracský les," řekla Tiafel. ,,Nejnebezpečnější les široko daleko." Amrond se podíval na Irwen a oba se tiše zachechtali. Tiafel teď ukázala východně od Roaracského lesa a spustila: ,,Jediná poušť v říši Ula'ree, proto by se dalo říci, že je i největší, nejnebezpečnější a tak dále. Poušť Morne je plná štírů a jedovatých hadů a pak bůhví jakých jiných potvor." Udělala ukazovátkem kruh na místě, kde ležela poušť a pokračovala s ním dál a tentokrát na sever. ,,Toto je Kelna," spustila. ,,Na jihovýchodu od ní je Ascot a na severu od ní jsou nejnebezpečnější hory," to slovo nejnebezpečnější ještě vždycky zvýrazňovala. ,,Nazývají se Severní ledové a jako na jediném místě v Ula'ree tam můžete potkat volně žijící draky... Jo a ještě jsem zapomněla," posunula ukazovátko trošku na jih od hor. ,,Tato řeka je řeka Polaire." Pak ukázala na malý ostrov. ,,Toto je Wigston," řekla. ,,Jak určitě vidíte, je to jediné království, které se nachází samo na jednom ostrově. Vlastně mu patří ještě část pouště Morne, ale tak tam nikdo nebydlí. Tak a tady je jezero Agité, říká se, že prý v něm žijí příšery, ale tak to jsou asi jen báchorky," uchechtla se a ukázala ukazovátkem na sevení část Wigstonu, dvakrát tam na mapu poklepala a pak posunula ukazovátko úplně na jih Wigstonu. ,,Toto je pohoří Narrac." Pak už skončila s ukazováním souše a přesunula ukazovátko na sever mapy na Zlaté moře, pak na Vnitřní a pak na Bílé. ,,Tak tím vyučování končí," řekla a začala skládat mapu zpět do desek a stojan s ukazovátkem do kabelky. Všechno rychle sbalila, rozloučila se a vyšla z místnosti. Irwen s Amrondem si vyměnili udivené pohledy, zatímco Haleth si spokojeně pobrukoval. ,,Ona je opravdu odborník, lepšího zeměpisáře nenajdete, stejně jako tu její mapu," pronesl. ,,Pozval jsem ji sem jen kvůli vám a to bez králova svolení, prosím, hlavně mu to neříkejte, moc by se rozhněval, řekl jsem mu totiž, že vás budu vyučovat já. Král mi nepovolil, aby vás vyučovala Tiafel, protože si myslí, že ovládá nějakou magii nebo cosi. Navíc říkal, že by trvalo věčnost, než by se k ní dostal dopis s prosbou, zda by nemohla přijet a než by sem vůbec dojela. Ale při pátrání po Vás, Irwen, jsem ji potkal na okraji Roaracského lesa."
➳
,,Nezdála se ti nějaká zvláštní?" zeptala se Irwen Amronda, protože se jí na Tiafel fakt něco nezdálo.
,,Ne, proč?" řekl Amrond.
,,Nevím, připadala mi... prostě zvláštní," odpověděla.
Jelikož byl už skoro čas oběda, tak Irwen s Amrondem zamířili do kuchyně pomoci Gaemonovi a Filaurii s přípravou jídla.
➳
Oběd byl vynikající, jako vždy. Gaemon s Filaurií nikdy nezklamali. ,,Vynikající jídlo, opravdu," chválil je Amrond, pak se zvedl a vzal Irwen za ruku. Vyvedl ji z paláce ven až ke stájím. ,,Kam mě to vedeš?" ptala se zmateně Irwen.
,,Doufal jsem, že k tomu nedojde, ale," řekl zklamaně Amrond. ,,Musím domů."
Musí domů? Už?! Irwen bylo v tu chvíli ouzko. ,,Už?" zeptala se smutně.
,,Ano, už, fakt," odpověděl. ,,Věř mi, že nikdy bys nechtěla zažít hněv mého otce. Už teď se mě bude vyptávat, kde jsem byl. Ani nevím, jak mu to vysvětlím, zabije mě, když mu řeknu, že jsem opustil Ascot."
,,Mohl bys tu zůstat navždy," snažila se ho Irwen přemluvit.
,,Nemůžu, celý Ascot by se mě vyšel hledat. Mohlo by to rozpoutat válku mezi naším a vaším královstvím," odvětil Amrond. Přeci jenom on nebyl zas tak nedůležitý pro Ascot, byl součástí lovecké skupiny a nástupcem jeho otce Celethira.
Společně šli ještě za králem a královnou, aby se Amrond mohl rozloučit. Král ani královna mu v tom nebránili, nepřirostl jim nějak zvlášť k srdci, i přestože přivedl jejich dceru zpět domů, navíc věděli, že je to správné. Mladí elfové se ještě zastavili v kuchyni, kde Irwen zabalila Amrondovi něco na cestu a skoro plakala.
Amrond vyvedl svého koně ze stáje a vzal si jídlo, které mu Irwen sbalila na cestu. ,,Děkuju," řekl.
,,Já chci jet s tebou, Amronde," řekla Irwen. ,,Ať mi klidně hrozí smrtelné nebezpečí, já chci být prostě s tebou."
Amrond se k ní naklonil a políbil ji. ,,Já vím," pronesl. ,,Ale bude lepší, když zůstaneš tady. V Ascotu bych o tebe měl opravdu velký strach, takhle jsi sice daleko, ale vím, že jsi v naprostém bezpečí."
Naposledy Irwen pohladil po vlasech a pak pobídl Mercuryho, aby se dal do klusu. Irwen se ještě koukala směrem kudy Amrond odjel, dokud nebyl tak daleko, že už ho neviděla. Snad dojede vpořádku domů, přála si Irwen a koukla se na nebe. Pak se otočila a šla do stájí.
ČTEŠ
Irwen - elfí princezna
FantasyIrwen je mladá elfka, žijící v největším elfském království v říši Ula'ree jménem Tarrin. Každý den musí procházet různými výcviky, aby se mohla stát pravou elfskou bojovnicí a pomáhat ve válkách, až do jednoho dne... ***omlouvám se, jestli jsou v p...