~ Cassandras perspektiv ~
Oscar och Emma har en hemlighet för mig, som dem inte vågar berätta. Jag vill verkligen veta vad dem håller på med. Jag gick till Oscar och jag stannade rakt framför han.- Du? Jag måste fråga en sak, sa jag försiktigt.
- Okej, berätta, sa Oscar när han såg att jag var ledsen.
- Asså jag vet att du och Emma har en hemlighet för mig, sa jag och tittade ner i golvet.
- Vi har ingen hemlighet, sa han med en konstig röst.Jag såg tydligt på honom att han hade en hemlighet, med Emma. Jag tog upp mobilen och ringde Emma, medan jag ringde henne satt Oscar och pysslade om Novalie. När jag kom ner till vardagsrummet var Oscar och Novalie inte inne, jag tog upp mobilen från min bakficka och sms:ade Oscar.
Till Oscar: "Vart är ni? Jag saknar er ♡"
Det tog inte långt tid innan jag fick ett svar av honom.
Från Oscar: "Vi är på affären, jag tänkte laga tacos ikväll åt dig, saknar dig med ♡"Men vad håller jag på med? Jag skriver till Oscar att jag saknar honom, men vi är inte tillsammans. Jag skakade på mitt huvud och försökte få bort Oscar från mina tankar, men det gick inte tyvärr.
~ Emmas perspektiv ~
Jag var påväg till Cassandra och Novalie, påväg dit träffade jag Oscar och Novalie.- Så du har förlåtit henne? Frågade jag och retades.
- Ja, jag tänker inte få Cassandra på dåligt humör, sa han och tittade på mig.
- Du har iallafall en fin flickvän till mamma, det tycker nog Novalie också, sa jag och knuffade till honom.
- Men.. Började han men jag avbröt honom.
- Ska vi gå till Cassandra nu? Frågade jag och höll i Novalie i min famn.
- Aa, sa han och körde barnvagnen.Något var på tok, det såg man klart och tydligt, på Oscar.
~ Oscars perspektiv ~
Jag suckade så tyst som möjligt, så att inte Emma skulle höra. Hon hörde inte som tur var. Jag tog upp mobilen och skrev till Cassandra.Till Cassandra: "Emma verkar inte veta att vi har gjort slut ♡"
Från Cassandra: "Säg det till henne då ♡"Jag kollade på sms:et hon skrev, jag tittade på Emma och jag tänkte säga att jag och Cassandra har gjort slut.
- Emma, jag och Cassandra har gjort slut, jag gjorde slut med henne för två år sen och jag är riktigt ledsen över att jag lämnade henne, sa jag och hon tittade allvarligt på mig.
- Men Novalie då? Frågade hon osäkert.
- Jag är hennes pappa, och jag är med Cassandra nu, sa jag och log för mig själv som ett fån.När vi kom till Cassandra öppnade hon dörren och hon kramade oss, jag gick till köket för att göra tacos och Cassandra och Edona satt i vardagsrummet med Novalie och pratade.
Maten var klar och vi åt, efter maten gjorde vi ingenting, vi kollade på youtube och hade mysigt. Jag skulle till studion efter klockan 19, så jag gick dit, det var inte så långt till studion från Cassandra, bara några kilometer inne i stan.
- Hur går det med Cassandra? Hör jag en Foooer säga. Jag stannade och började prata med henne.
- Jarå, det går bra, hon mår bara inte så bra just nu, sa jag och hon kollade konstigt på mig.
- Men nej, varför? Frågade tjejen.
- Vi får ta det nån annan dag, sa jag och pussade henne på kinden, sen sprang jag in till dem andra killarna.- Tjena! Sa Felix och gjorde en brohug.
- Hej, sa jag och satte mig på soffan.
- Hur är det Oscar? Frågade Katia när hon såg mig ledsen.
- Jag vet inte hur jag ska göra, Cassandra mår inte så bra efter jag lämnade henne och jag har inte vågat berätta för er om jag får hålla på med musiken och vara pappa samtidigt, sa jag.
- Men lilla gubben, ta med dig Novalie så får jag träffa henne, klart du får vara pappa medan du håller på med musiken, sa Katia och hon fick mig att må bra igen.Vi dansade i en timme och när jag vände mig om så ser jag Cassandra, Novalie och Emma sitta på soffan. Jag går fram och sätter mig bredvid dem, jag kysser Cassandra på kinden och Novalie på näsan. Jag såg på Cassandra att hon var påväg att gråta, så jag kramade henne hårt och länge tills hon hade slutat gråta.
Kommer Cassandra få må bra igen? Det får ni läsa i dem andra kapitlen ♡
YOU ARE READING
Jag föll för dig igen (Oscar Enestad)
FanfictionCassandra är en 18 åring tjej som bor i Stockholm med sin dotter Novalie i ett hus helt själv, hon och hennes pojkvän Oscar flyttade till ett eget hus när Cassandra fick reda på att hon var gravid med Novalie. Oscar gjorde slut med henne när hon be...