~ Cassie's perspektiv ~
Killarna satt som statyer på soffan, helt tysta ända tills Oscar kom in.- Oj förlåt att jag kom försent, skulle göra en sak, sa han när han stängde dörren.
- Du har väl inte gjort något dumt? Frågade Felix och kollade oroligt på honom.
- Felix, nej, det är inte jag som brukar, sa Oscar men jag avbröt honom.
- Det är jag som brukar skära mig, jag kan berätta sen anledningen till att jag gjorde det, sa jag och suckade.När killarna fick höra att jag hade skärt mig blev dem oroliga, dem stod med öppna munnar jätte länge.
- Berätta det ni skulle säga till mig först, så berättar jag anledningen sen, sa jag och satte mig bredvid Oscar. Katia kom in genom bakdörren till studion och sa,
- Juste! Jag har hittat en familj du kan bo hos, eller aa fyra stycken men du får välja, sa hon när hon hade kommit in.
Jag förstod inte vad hon menade så jag gjorde en frågande blick mot henne. Hon reagerade direkt och svarade,
- Du får bo hos nån utav killarna, vem du ska bo hos får du bestämma, sa Katia och jag kramade henne.
Skulle jag få bo hos nån av killarna? Men dem kommer väl tycka att jag är jobbig.
- Jag kan ju inte bo hos Oscar, för han är min pojkvän, sa jag och blev genast generad.
Vad sa jag precis? Åh, nu har jag förstört hela grejen.. Jag är verkligen så kär i Oscar. Han är kär i mig och det har jag vetat om jätte länge, men jag vet inte om jag fick berätta för dem andra killarna om det.
- Cassandra, får jag prata med dig? Frågade Oscar.
- Vad är det? Frågade hon.
- Vad menar du? Undrade han.
- Vi kan inte ta det här, jag vill helst inte gå ut med det, svarade jag och kramade honom.
- Men varför? Jag vet att du inte vill få hat, men du kommer inte få det av killarna, dem är verkligen snälla och kommer inte ge dig hat! Svarade han när jag hade kramat honom.
- Nej men asså jag vet det, sa jag och vände mig om för att jag började gråta.~ Oscars perspektiv ~
Jag vet att Cassie är rätt rädd för att berätta saker om sig själv till andra, speciellt om hur hon hade mått osv. Tillslut fick jag henne att berätta för killarna om vad hon hade gått igenom, hon berättade efter att hon var jävligt kär i mig och att hon inte kan sova pga att hon är så kär i mig. Å då fick jag ett leende, ingen hade nånsin sagt så om mig, Cassie är perfekt, jag fattar inte varför jag gjorde slut med henne för två år den egentligen, det bara hände. Det kanske blev något bråk å så emellan oss ibland men vi tjafsade bara.- Jag förstår om ni hatar mig nu, jag har bara berättat det för Oscar tidigare, men ni får verkligen inte säga vad jag har gått igenom till nån! Hörde jag Cassie säga när jag hade tänkt färdigt.
- Men nej gumman, vi kommer aldrig berätta för någon, och vi skulle aldrig hata dig! Sa jag till henne.Hon fick ett leende på läpparna och det kändes som vi var på G igen, som allra första gången vi träffades på donken, det är ett minne. Jag kan berätta några saker om våra minnen tillsammans lite senare!
- Jag måste gå hem nu, sa hon sedan och gick ut genom dörren.
~ Cassie's perspektiv ~
När jag kom hem till mig igen hade Novalie fått åka till Oscar, det var jätte länge sen Novalie bodde hos honom. När jag hade tagit av mig ytterkläderna gick jag in till badrummet och tog bort sminket och borstade tänderna, jag gick sedan upp på mitt rum och la mig i sängen, plötsligt fick jag ett sms.Från Mitt allt ♡: "Hej, hur kändes det att berätta för killarna idag? Kram din Oscar ♡"
Jag läste meddelandet jag fick av honom och skrev sedan till honom.
Till Mitt allt ♡: "Hej, det kändes bättre än vanligt faktiskt, men inte så bra som när jag berättade det för dig, kram din Cassie ♡"
Imorgon skulle jag ha bestämt mig för vem jag skulle bo hos.
~ Oscars perspektiv ~
Jag sms:ade med Cassie ett bra tag innan hon ringde mig.- Du, kan du komma över ett tag? Frågade hon när jag svarade.
- Jarå, kommer på en gång! Svarade jag och la på.Jag sprang raka vägen till henne och hon öppnade dörren när jag ringde på.
- Hej, vad vare du ville? Frågade jag.
- Inget speciellt, vill bara ha dig här, sa hon och omfamnade mig med en varm kram, hennes kramar är verkligen de bästa!Det är tredje gången jag sover här och jag saknar verkligen att få hålla om Cassie och få kalla henne min igen. Helt plötsligt sa hon,
- Jag har inte haft möjlighet att säga detta till dig när du bara har varit i studion men, kan jag få berätta nu? Frågade hon och log som ett fån.
- Klart du får! Sa jag tittade henne i ögonen.Det där leendet jag får varje gång jag pratar med henne gör mig så obeskrivligt jävla kär.
- Jag saknar alla minnen vi hade, när vi hade planerat att skaffa familj osv, sa hon och la sitt huvud på min mage.
Jag förstod henne jätte väl, alla ord som hon säger till mig är så sjukt fina. Nu kan jag berätta vad vi hade för minnen.
Vi blev tillsammans den 14 augusti och då föll jag för henne direkt, det var inte första gången jag träffade henne men den dagen var helt perfekt. Orkar inte berätta från morgon till kväll hur den dagen såg ut, men jag kan säga att den dagen var perfekt!
Jag och Cassie möttes varje dag i skolan och började umgås mer och mer på dagarna, när hon fyllde 18 hade vi planerat att skaffa familj efter några månader, det blev av att vi skaffade familj, efter Cassie fick Novalie lämnade jag henne och det var det värsta jag hade gjort och jag är så ledsen över det. Våra minnen var seriöst dem bästa minnena man kan ha med sin flickvän.------------
Och nej, Cassie och Oscar är inte tillsammans än, det kommer hända lite saker först, resten får ni veta i nästa kapitel 😉
ESTÁS LEYENDO
Jag föll för dig igen (Oscar Enestad)
FanficCassandra är en 18 åring tjej som bor i Stockholm med sin dotter Novalie i ett hus helt själv, hon och hennes pojkvän Oscar flyttade till ett eget hus när Cassandra fick reda på att hon var gravid med Novalie. Oscar gjorde slut med henne när hon be...