~ Oscars perspektiv ~
När jag vaknade på morgonen låg Cassie bredvid mig, hon var ju hemma igår? Hon kan väll inte ha kommit hit och sovit? Men det är skit gulligt, hon är jätte fin när hon sover.- Fan, sa jag lite tyst för att inte väcka Cassandra. Men såklart hörde hon och strök mig på ryggen.
- Vad har hänt Oscar? Frågade hon när hon satte sig upp bredvid mig.
- Nej inget, men hur kom du hit? Frågade jag och kollade med en frågande blick på henne.
- Hahah, har du redan glömt? Frågade hon och började skratta.
- Ja jag tror det, haha, sa jag och kysste hennes kind.Det blev tyst en stund, jag avbröt tystnaden.
- Vad har det tagit åt dig då? Frågade jag och skrattade.
- Vadå? Frågade hon.
- Förut när jag kysste dig grät du, men inte nu, sa jag.
- Nejmen, jag mår faktiskt bättre nu och en kille har hjälpt mig, han sitter jag och pratar med nu, sa hon och skrattade lite.
- Men åh gumman! Sa jag och omfamnade henne med en kram.Efter den långa tystnaden medan vi kramades gick vi ner till köket för att äta frukost, idag hade vi ingenting att göra så vi tog det lugnt. Vi satt och kollade på film hela dagen eftersom vi inte hade något annat för oss.
~ Cassie's perspektiv ~
Jag höll i Oscars hand samtidigt som vi såg filmen, jag märkte inte att vi höll varandra i handen. Det kändes seriöst som att vi var tillsammans igen, att allting var som förut, när jag hade Oscar vid min sida oavsett vad. Jag vet inte om jag kan förlåta Oscar för det han gjorde, men det tror jag nog.- Jo, du Oscar.. Började jag när filmen var slut.
- Ja? Frågade han och kollade frågandes på mig.
- Det som hände förut när du lämnade mig, jag vet inte hur jag ska förklara detta, men jag var faktiskt jäkligt kär i dig när du lämnade mig och jag pratade med Felix om hur jag skulle göra när du hade lämnat mig, om jag skulle gå vidare eller hålla mig till dig även fast du gjorde slut, sa jag och började gråta.
- Men älskling, sa Oscar och omfamnade mig med en varm och mysig kram.Oscar vet hur jag har det just nu och han förstår mig till 120% och mycket mer. Han är pojkvännen många drömmer om, men jag har honom och jag är så jävla glad över det! Oscar är så omtänksam av sig att det inte är sant, han bryr sig väldigt mycket om en om det har hänt något, som när jag bröt benet innan jag blev gravid med Novalie, då hjälpte han mig på alla sätt som gick. Jag älskar honom, så fucking jävla mycket! Nu sitter jag och skriver som om vi var tillsammans igen men nej.. Han vill säkert inte ha mig längre och hittar säkert en annan tjej som förtjänar honom.
Efter filmen skulle Oscar gå hem till honom, vi sa hejdå och jag fick en jätte lång kram av honom innan han gick ut igenom dörren. När han hade gått ut genom dörren suckade jag och tog på mig min pyjamas och gick till badrummet för att göra mig iordning för att sova. Den här dagen har varit sjukt rolig, även fast vi inte gjorde något speciellt. Jag gick upp på mitt rum och såg att jag hade fått ett sms av mamma.
Från mamma: "Du får bo hos Felix eller någon, jag, pappa och Alexandra har flyttat"
Vem skulle jag bo hos nu när min familj har flyttat?
Jag svarade inte på sms:et utan jag la mig ner i sängen och fick ett sms igen, men nu var det från Oscar och då fick jag ett leende på läpparna.
Från Mitt hjärta♡: "Hej gumman, hur mår du? Om det har hänt något så kommer jag över ♡"
Till Mitt hjärta♡: "Kom över snälla, måste berätta en sak ♡"Oscar hade läst sms:et men inte svarat, så jag antar att han var påväg, för han brukar göra så. Några minuter efter hör jag nån stänga ytterdörren på nedervåningen. Oscar kom upp till mitt rum och la sig bredvid mig.
- Vad har hänt? Frågade han och kysste min panna.
- Jag har ingen att bo hos.. Sa jag och tittade ner i täcket.
- Vänta va? Frågade Oscar och blev orolig.
- Mm, mina föräldrar har tydligen flyttat med syrran, sa jag och la mitt huvud på Oscars axel.
- Jag kan ringa Daff och Katia imorgon, sov nu, sa han och kysste mig på kinden.Han strök mitt hår och jag somnade efter ett tag.
|| Nästa morgon ||
Jag vaknade med en sovande Oscar bredvid mig, han var så himla fin när han sover, jag har en bild i min mobil när han sov. Jag gick upp från sängen försiktigt så att jag inte skulle väcka Oscar. Jag tog ut rena kläder från garderoben och tog av mig pyjamasen som jag skulle tvätta. Jag hörde hur Oscar fnissade när jag tog av mig pyjamasen.- Vänd dig om Oscar! Skrek jag och kastade kuddar på honom. Tillslut vände han sig om och jag gick till badrummet för att duscha.
|| 1 timme senare ||
När jag kom ut från badrummet hörde jag Oscar prata med någon i telefon, jag gissade på att det var nån utav killarna, Katia eller Daff. När han hade pratat klart skrattade jag och fick en kram utav honom.- Vem var det? Frågade jag när han hade kramat mig.
- Katia, hon undrade hur du mådde, sa Oscar och log.
- Vart skulle jag bo då? Frågade jag och himlade med ögonen.
- Det får du se, svarade han efter han hade varit tyst.Efter vi hade pratat gick vi till studion och det var fullt med Foooers runt omkring studion. Undra varför, men jag gick bara in till studion.
Vart kommer Cassie få bo? Läs vidare så får du svaret! ♡
YOU ARE READING
Jag föll för dig igen (Oscar Enestad)
FanfictionCassandra är en 18 åring tjej som bor i Stockholm med sin dotter Novalie i ett hus helt själv, hon och hennes pojkvän Oscar flyttade till ett eget hus när Cassandra fick reda på att hon var gravid med Novalie. Oscar gjorde slut med henne när hon be...