~ Cassandras perspektiv ~
Jag börjar gråta när Oscar kysser mig på kinden, och det kan hända rätt ofta. Jag har aldrig haft såhär jobbigt sen han lämnade mig, det var svårt att sluta gråta när den man älskar mest av allt lämnar en. Jag kände på mig att jag inte skulle få må bra igen, det hade varit jobbigt att gå i skolan. Men nu är jag och Oscar nära vänner igen och jag är glad för det, jag får bara som känsla av att börja gråta när han kysser mig på kinden eller på munnen utan att jag vet om det, han brukade göra så vi var tillsammans.< Hemma hos Cassandra >
Edona kom in genom dörren med dem andra killarna, jag undrade vad hon höll på med. Jag hade bara på mig min pyjamas och sen kommer hon in med killarna, asså hon borde tänka efter ibland, men jag älskar henne ändå för hon är så omtänksam av sig när jag mår dåligt. Egentligen bor jag själv här i huset, så jag får kalla det mitt hus. Eller aa, det är egentligen mitt och Oscars hus.- Jag går till Molly! Skrek jag utifrån hallen.
- Gör så, sa Edona och började skratta när hon gick förbi, hon såg hur jag hoppade till av skräck.
- Ni har skrämt mig tillräckligt! Sa jag och började skratta.Dem har både busringt mig med dolt nummer, som dem oftast brukar göra med alla Foooers.
Jag började gå till Molly efter jag hade kommit ut från huset. Jag hoppas killarna och Edona tar hand om Novalie medan jag är borta. Det tog ett tag att gå till Molly, kanske 45 minuter eller något sånt åt det hållet. Det var höst och snart är det sommarlov, då ska jag åka utomlands med Novalie, och kanske med Oscar om han vill.
< Hemma hos Molly >
- Hej! Sa jag till Molly när hon hade öppnat dörren.
- Hej! Sa hon och kramade mig.Det var ett tag sen jag träffade henne, eftersom hon har varit utomlands ett tag under hösten. Jag tog av mig mina ytterkläder och gick upp till Mollys rum med henne. Vi satt och pratade medan hon flätade mitt hår, vi pratade om hur det gick med fotbollen, jag hoppade av fotbollen för att jag hade inte tid med att ta hand om Novalie och fotbollen samtidigt, och det var rätt jobbigt att göra båda delarna när Oscar lämnade mig.
~ Mollys perspektiv ~
Jag har varit Cassandras bästis i 18 år och hon har berättat precis allting om hur det var att vara tillsammans med Oscar och när dem gjorde slut gick hon till mig och sa att hon inte mådde så bra över det som hände mellan henne och Oscar.- Jag finns här för dig om det är något, säg bara till om ett är något, så hjälper jag dig, sa jag och kramade henne från sidan.
- Oscar kysste mig på kinden innan jag kom, började hon.
- Men lilla vännen då, sa jag och hon la sig på mitt ben.Hon bara grät och grät för Oscar kysste henne, jag lyfte upp henne i mitt knä och sa några ord till henne.
- Gumman, du behöver inte vara orolig, Oscar kommer säkert falla för dig igen nu när han ser hur jobbigt du har det, jag menar, du har ju blivit mamma och har världens finaste dotter, och Oscar saknar det tror jag, sa jag och försökte få henne på bättre humör.
Hon grät när jag sa det men hon torkade tårarna efter jag hade sagt det. Hon kramade mig. Efter vi hade pratat om Oscar gick vi ner till mina föräldrar och sa att vi skulle till Cassandra igen.
~ Oscars perspektiv ~
Jag höll på med Novalie när det ringde på dörren, jag gick till hallen för att öppna.- Heej! Sa Molly och kramade mig.
- Hej, sa jag och backade efter hon hade kramat mig så dem skulle få klä av sig deras ytterkläder.Jag hade gjort iordning fika till dem eftersom Cassandra skulle få bli på bättre humör. Hon kollade på mig och log, världens finaste tjej. Efter dagen var slut gick jag hem, jag hade ett leende på läpparna hela tiden.
Har jag blivit kär i Cassandra igen eller?
Hur kommer det gå? Har Oscar blivit kär i Cassandra igen? Läs vidare så får ni svaret! ♡
YOU ARE READING
Jag föll för dig igen (Oscar Enestad)
FanfictionCassandra är en 18 åring tjej som bor i Stockholm med sin dotter Novalie i ett hus helt själv, hon och hennes pojkvän Oscar flyttade till ett eget hus när Cassandra fick reda på att hon var gravid med Novalie. Oscar gjorde slut med henne när hon be...