Kapitel 5

477 15 1
                                    

//Cassie är ett smeknamn till Cassandra\\
~ Oscars perspektiv ~
När jag just hade kommit innanför dörren fick jag ett sms av Cassandra, hon hade skrivit det finaste sms:et jag nånsin hade fått.

Från Cassie: "Hej finaste, jag läste texten du hade skrivit till mig och jag grät sjukt mycket, jag låste in mig på toan för att jag ville vara ifred när jag grät, ärligt talat så har jag inte gråtit såhär mycket förut, ända sen du gjorde slut så har jag blivit såhär, jag har mått dåligare osv, men en sak är jag nöjd över, att få ha en familj med dig, jag vet att vi inte är tillsammans igen men jag älskar dig ♡"

Mina ögon började vattnas av tårar och jag fick ett leende på läpparna. Jag la ifrån mig mobilen och började tänka på den dagen vi träffades.

Efter jag hade tänkt en stund tog jag upp mobilen igen och började skriva till henne.

Till Cassie: "Cassie, jag älskar dig även fast vi inte är tillsammans, men asså vill du bli tillsammans igen eller? ♡"

Det tog några minuter innan hon svarade mig.

Till Cassie: "Oscar, jag har det jobbigt just nu, och jag måste tänka på det för jag vill inte bli lämnad igen ♡"

Jag fick sms:et nästan direkt och jag läste det några gånger innan jag svarade. Jag vet att Cassie har det jobbigt nu och jag antar att det är mitt fel, jag fick en idé om att få Cassie glad igen, jag måste bara höra med killarna och Edona om dem går med på att säga hemligheten nu. Jag ringde Daff och frågade och det gick bra. Nu ska jag bara vänta tills tjejerna kommer hem från Göteborg. Medan jag väntade på att dem skulle komma hem sms:ade jag med Cassie.

Till Cassie: "Jag vet ett sätt att få dig bli gladare, du måste bara vänta ♡"
Det tog en minut sen fick jag ett sms av henne.
Från Cassie: "Åh Oscar, hur länge måste jag vänta? ♡"

Jag skrev till henne och sen väntade jag på att hon skulle komma hem.

Till Cassie: "Jag berättar mer sen när jag vet babe ♡"

~ Cassie's perspektiv ~
Idag skulle vi åka hem till Stockholm för att killarna hade något planerat så vi måste åka hem en dag tidigare. Vi har iallafall varit i Göteborg i två dagar, Mira skulle träffa Omar så hon skulle följa med upp.

När vi hade packat ihop alla kläder osv gick vi till tågstationen på direkten. Tåget kom fem minuter efter vi hade kommit dit och vi var nära på att missa den, vi gick på den och satte oss.

- Ska det bli roligt och träffa Oscar? Frågade Mira.
- Ja, sa jag och log som ett fån. Varför vet jag inte men det beror nog på att jag har fått känslor för Oscar igen, men jag måste tänka på det, för jag är rädd att han ska lämna mig igen.

Nu var det fem minuter kvar tills vi var hemma, jag ringde Oscar och sa att vi var hemma och han var redan där så han såg när vi kom. Jag sprang ut från tåget och hoppade upp i Oscars famn och kramade honom. Varför vet jag inte riktigt, men jag har verkligen saknat honom, även fast det var bara två dagar jag var borta.

Oscar skjutsade oss till studion eftersom det var där killarna var. När jag kom fram till studion fick några Foooers ta kort med mig, jag har blivit känd eftersom jag är mamma till Oscars barn. Vi gick in till studion sen och där satt killarna och Edona väntandes på att vi skulle komma. Omar blev jätte glad när han fick se Mira. Edona hade tydligen kommit hit tidigare än mig.

- Vi har en hemlighet som vi måste berätta, började Edona.
- Du kanske redan vet att det har varit något konstigt med oss, sa OG.
- Aa, ni har något att berätta, sa jag och lyssnade på dem.
- Ja, Edona känner oss och vi var rädd om du skulle bli arg, sa Oscar och kysste mig.

Oscar är ganska rädd om jag blir arg, när vi var tillsammans så blev jag förbannad på en kille som hade gjort saker mot en annan tjej och då blev jag riktigt förbannad på honom, men jag är inte så egentligen, jag blir bara så om jag ser nån trycka ner en annan person.

Jag visste att det var något åt det hållet som hemligheten var om, men jag trodde inte att Edona känner killarna. Är det kanske därför Edona sitter typ och flörtar med OG hela tiden? Edona och Kat är lika vilket jag såg nu när jag tittade på båda.

Det plingade till i min mobil och jag fick ett sms av Oscar, han satt bredvid mig men han ville väll inte säga högt.

Från Oscar: "Vi måste gå om fem minuter, vi måste prata om en sak som jag har tänkt på hela dagen ♡"

Jag kollade på Oscar och nickade till svar.

Hur kommer det gå för Cassie och Oscar? Läs vidare så får ni svaret! ♡

Jag föll för dig igen (Oscar Enestad)Where stories live. Discover now