Selesai bersiap,Rosé keluar dari biliknya terlebih dahulu dan dia tercari-cari di mana meja makan.
Mama perasan akan Rosé yang sedang menggagau mencari meja makan,segera mama mendapatkan Rosé.Mama: Rosé mari mama bawa kamu.
Rosé: terima kasih maa..
Mama memimpin Rosé hingga ke meja makan dan membantunya duduk.
Rosé: terima kasih maa..
Mama: sama-sama sayang mama.
Tak lama kemudian Jimin turun dari biliknya dengan berpakaian kemas.
Mama: imin mari duduk makan sekali.
Jimin: Aa..takpe la maa imin nak jumpa Bang Jin,V dengan Jungkook.
Mama: tengok tu..asyik keluar je kamu ni!!
Kalau ia pun makan la sikit mama masak ni.Hm??Jimin memandang Rosé lalu berkata
Jimin: takpe la maa imin tak ada selera la..
Bye maa imin pergi dulu..
(Dia melemparkan senyuman kepada mamanya)Jimin pun berlalu pergi keluar berjumpa kawan-kawannya bersama Bang Jin.
Mama: Aishh!! Budak bertuah ni!! Geram betul la!!
Rosé: Em..sabar je la ye maa..dia ada hal penting la tu..takpe maa Rosé ada temankan mama ni.
Mama: Kalau Rosé nak tahu Jimin tu memang dari kecik macam tu.Degil,nakal kuat memberontak.Perangai dia memang teruk..
Sekarang ni pun mama terfikir macam mana lah Rosé nanti bila dah jadi isteri dia haihhh..Rosé: Mama jangan risau yaa..Doa yang terbaik buat kami dan Rosé janji walau macam mana sekalipun Rosé tak akan tinggalkan Jimin.
Rosé berbisik dalam hatinya..
"itu pun kalau Rosé kuat maa.."Mama mengenggam tangan Rosé di atas meja dengan lemah lembut
Mama: Rosé mama berharap sangat lepas apa yang terjadi ni,mama tahu bukan salah kamu jadi mama berharap sangat-sangat kamu dapat mengubah imin!! Mama percaya kamu boleh.
Mama berkata dalam hati
Mama: "sebab tu mama pilih kamu".Air mata Rosé berlinangan..
Rosé: Maa~ Ni semua salah Rosé maa..
Rosé dah hancurkan hidup dia maa..
Tengok la Rosé ni maa,Rosé ni dah la buta maa..pakaian,makan minum dia maa..Roséé..Roséé..Mama memotong percakapan Rosé
Mama: Kamu tak salah sayang..Mama percaya pasti ada hikmah di sebalik semua ni.
Mama berkata dalam hati
Mama: "mama tak ada pilihan lain ini saja cara untuk imin berubah.Maafkan mama Rosé..
Maafkan mama."Mama cuba menenagkan Rosé dan memujuk Rosé makan bersamanya.
Jangan lupa vote and komen gais!! ( ˘ ³˘)♥
YOU ARE READING
Maaf Andai Aku Tak Sempurna ✔️
Short StoryCerita ini mengisahkan Rosé iaitu seorang perempuan yang tidak sempurna(buta).Dia tinggal sebatang kara selepas kedua ibu bapanya mati dalam kebakaran.Rosé hidup di rumah anak yatim selama 20 tahun dan kini,sepasang suami isteri yang kaya raya mempu...