MAATS🥀 Bab 10

182 25 2
                                    

Jimin berjalan menuju ke kereta tolak beroda besar yang menjual air bunga berdekatan
di situ.

Sedang Jimin leka membeli air,Rosé duduk keseorangan menunggu Jimin di situ tiba-tiba datang seorang lelaki yang duduk di sebelah Rosé dan menegur Rosé.Namanya Chanyeol.

Chan: Haii.

Rosé yang kepalanya melilau-lilau mencari dari manakah arah suara itu.

Chan: Saya dekat sebelah awak.

Rosé: Jimin ke!!?

Chanyeol membuat muka pelik

Rosé berkata dalam hati

Rosé: "eh tak mungkin Jimin.Jimin mana ada cakap lembut-lembut dengan aku".

Rosé: Aa..awak siapa ya?

Chan: Saya Chanyeol,Maaf la menganggu.Saya nampak awak duduk sorang-sorang jadi saja la saya nak tegur.

Rosé: Ouhh..saya Rosé..

Jimin sudah membeli air dan dia memegang air tersebut 1 pada tangan kiri dan 1 pada tangan kanan.Sedang dia berjalan menuju ke arah Rosé,dia terlihat Rosé bersama lelaki lain.Hatinya panas melihat situasi mereka sedang berbual.Jimin terus berjalan laju  menuju terus ke arah Rosé dan Chanyeol.

Rosé: Saya tak keseorangan pun..saya tengah tunggu..

Belum sempat Rosé menghabiskan ayatnya Jimin tiba dan berkata..

Jimin: Suami dia.

Rosé terkejut Jimin datang secara tiba-tiba dia terpaku mendengar kata-kata Jimin itu.

Chan: Ouhh...Ss..sayaa..

Jimin: Kau nak ape!!? Kacau bini orang!!? Haa!!?

Chan: Bro..relax la..aku nampak dia sorang-sorang
dekat sini..

Jimin: Pastu!!? Kau cari peluang nak kacau bini aku!!?

Chan: Takk..dengar la dulu bro..

Rosé hanya terdiam seribu bahasa dan dadanya berdebar seperti mahu berperang. Eceh!! HAHAHA

Chan: Aku nampak dia sorang-sorang pastu aku saja la duduk sembang dengan dia itu je.

Jimin: Taman ni luas tau!! Kau boleh cari mana-mana pompuan yang kau nak ajak borak tapi,bukan bini aku.

Rosé: Jiminn dah..

Sekali lagi belum sempat Rosé menghabiskan ayatnya Jimin memegang tangan Rosé menariknya berdiri dan berjalan pergi dari situ.

Chan hanya kebingungan lalu berkata

Chan: Rosé? Em..Rosé... *smirk*

Jimin menarik Rosé berjalan sehingga ke kereta papanya.

Rosé: Jimin sakit la tangan saya!!

Jimin melepaskan tangan Rosé secara rentap.

Rosé: Apa kena dengan awak ni Jimin!!?

Jimin: Seronok ke tadi!!?

Rosé: Ape awak cakap ni!!?

Jimin: AKU TANYA SERONOK KE TADI!!! HAA!!?

Muka Rosé merah menahan malu kerana Jimin menengkingnya

Jimin: Aku baru pergi beli air kejap je tau!!? Kau dah seronok sembang dengan tah jantan mana tah!!

Rosé berbisik dengan perlahan

Rosé: Jiminn..cuba awak fikir orang sekeliling awak.Saya dapat rasa diorang tengah pandang kita.

Jimin: PEDULIKAN LA ORANG NAK PANDANG KITA KE APE KE!! SEKARANG NI AKU TENGAH BERCAKAP DENGAN KAU.KAU DENGAR TAK!!?

Rosé yang sudah hilang sabar dengan Jimin juga menguatkan suaranya.

Rosé: JIMIN TOLONGLAH MALU SIKIT DENGAN ORANG SEKELILING!!! DAN KENAPA TIBA-TIBA AWAK JADI MACAM NI!!? MARAH TAK TENTU PASAL..

Jimin juga terkejut mendengar Rosé menengkingnya kembali dia berfikir sejenak sambil memandang orang di sekelilingnya.Jimin berkata dalam hati

Jimin: "Apa kau dah buat Jimin!!? Kau cemburu!!? Mustahil la..tapi,kenapa aku marah sangat bila tengok dia dengan jantan lain!!? Kenapa semua orang pandang aku!!? Aishh!! Baik aku balik."

Sedang Jimin berfikir sejenak Rosé memanggil namanya berulang kali

Rosé: Jimin!!? Jimin!!? Awak dengar tak!!?

Jimin segera memegang lengan Rosé dan menariknya masuk ke dalam kereta.Jimin memandu keretanya dan berlalu pergi.

Dalam perjalanan mereka pulang..
Keadaan di dalam kereta krikk krikk sahaja.

Banyak persoalan yang terlintas di fikiran Rosé dan dia akhirnya berani membuka mulut dan bertanya pada Jimin.

Rosé: Jimin..Saya mintak maaf tapi,
saya tak faham dengan awak?
Kenapa awak marah semacam!?

Jimin menjeling Rosé yang berada
di sebelahnya

Rosé: Jimin..saya tanya awak baik-baik kenapa dengan awak tadi? Takkan pasal lelaki tadi tu just tegur saya awak mengamuk sampai macam ni?

Hati Jimin semakin panas kerana Rosé tak habis-habis mempersoalnya.

Rosé perasan akan sesuatu dan dia berkata dalam hati

Rosé: "Nanti kejap!! Jimin mengamuk
sebab aku bersembang dengan lelaki tadi!!?
Ini maksudnya.."

Rosé: Jiminn..Maaf kalau saya salah cakap tapi,awak jealous kan??

Jimin menggenggam stereng kereta.

Rosé: Jimin jawab pertanyaan saya ni!! Awakk..

Belum sempat Rosé menghabiskan ayat,Jimin
menegkingnya.

Jimin: BOLEH TAK KAU DIAM!!
AKU SERABUT LA!!
KAU INGAT AKU JEALOUS SANGAT KE!!?
MEMANG TAK LAH!! KAU JE YANG PERASAN!!!

Rosé memusing badannya ke arah kanan menghadap tingkap lalu air matanya mengalir.

Rosé hanya berkata-kata di dalam hati.

Rosé: "Saya tahu awak cemburu Jimin..tapi,
awak tak nak mengaku.Susah sangat ke nak mengaku? Susah sangat ke untuk awak mencintai saya? Kenapa susah untuk awak terima saya dalam hidup awak?"

Jimin berkata dalam hati

Jimin: "Aku tak tahu ape kena dengan diri aku tadi but aku rasa tadi tu memang aku jealous tapi,aku tak boleh cintakan kau.Aku tak boleh."

Jangan lupa vote and komen gais!! ( ˘ ³˘)♥

Maaf Andai Aku Tak Sempurna ✔️Where stories live. Discover now