Mama dan Rosé pulang ke rumah
Mama memulas tombol pintu dan memegang tangan Rosé,tangan Rosé pula penuh dengan barang.Jimin yang duduk di ruang tamu mendengar pintu di buka.
Jimin: Yahh!! Mama dah balik ke!!?
Jimin memandang tangan Rosé yang penuh barang
Jimin: Banyaknya barang!! Mari saya tolong..
Menolong mengangkat barang yang di pegang oleh Rosé dan meletakkan barang-barang tersebut di dapur.Mama dan Rosé berehat
di sofa kemudiannya Jimin datang.Jimin: Kenapa mama tak call?? Kalau tak boleh
la imin tolong ambik kan mama dengan Rosé.Mama: Alaa..Mama tak nak susahkan kamu.
Jimin: Mana boleh macam tu maa..
Lain kali call je imin okay..?Mama: Ye laa..Dah dah mama nak naik mandi dulu,
kamu dengan Rosé naik ke rehat² dulu.Jimin&Rosé: Umm..(mengangguk + senyum)
Mama berlalu naik ke atas tinggal lah mereka ber2.
Jimin: Awak..
Rosé: Hm??
Jimin: Saya ingatkan saya nak bawak awak keluar.
Rosé: Sekarang ke!!? Pergi mana..??
Jimin: Yelaa..sekarang la..pergi mana tu ade la..
Rahsia *smirk*Rosé: Okay..'" Bagi saya masa bersiap okay?
Jimin: Okay jom saya bawak awak naik bersiap.
*Selepas 10 minit*
Mereka menaiki kereta dan terus menuju ke tempat yang di rahsiakan oleh Jimin.
Dalam perjalanan,
Jimin membuka radio kereta tetapi dia membuka bluetooth pada telefon bimbitnya dia menekan lagu yang berada di dalam telefon bimbitnya.Rupa-rupanya lagu yang ditekan
oleh Jimin ialah lagu BTS Park Jimin - Promise.Jimin tersenyum memandang Rosé,Rosé pula terlihat sedikit excited dan dia bersuara.
Rosé: Awakk!!! Ini..inii..!!
Jimin: Yaa..Time awak naik kereta papa.
Awak suka??Rosé tersenyum manis dan mengangguk.
Rosé: Masa tu awak siap nyanyikan saya lagu ni lagi tau.Saya ingat lagi pastu ntah kenapa tiba-tiba awak tak nak nyanyi dah.
Jimin teringat balik masa tu dia tak nak mesra dengan Rosé lagi.
Jimin terus menyanyikan lagu promise serentak dengan lagu di radio kereta.
Rosé lagilah tersenyum manis.
Jimin meraut wajahnya dengan penuh lembut.
Sampai di tempat yang dirahsiakan Jimin.
Jimin: Kita dah sampai!!
Rosé: Umm..Dah sampai? Kita dekat mana??
Sampai hati awak,mentang-mentang la saya buta awak rahsiakan dari saya ya!!?
(pura² merajuk)Jimin: Ishh!! Awak ni ape pulak cakap macam tu!! Kita dah sampai tempat kali pertama saya bawak awak
Rosé: kali pertama?? (berfikir)
Jimin saja memberi Rosé hint
Jimin: "cinta yang tulus dan ikhlas.."
Rosé berfikir sejenak tiba-tiba..
Rosé: Haaa!! Biar betul awakk!!??
Taman Bunga!!!!Jimin: Pandaii!!! Dah jom!!
Jimin keluar dari kereta terlebih dahulu dan Jimin memimpin Rosé keluar kereta dan mereka berjalan sehingga ke bangku yang berada betul² di tengah taman yang sama seperti berbulan-bulan yang lalu.
Rosé: Jiminn..
Jimin: Um..Yaa..??
Rosé: Terima kasih la untuk semuanya..Dari first kita berjumpa sampai la sekarang.Saya tahu kisah hidup kita pada mulanya tak indah.Awak pun susah nak terima saya.Awak marah-marah saya yang paling penting saya tahu awak benn..
belum sempat menghabiskan ayatnya,
mulut Rosé di halang oleh jari telunjuk Jimin.Jimin menarik nafas dalam-dalam..
Jimin: Rosé..Saya yang patut mintak maaf..
Saya hina awak,saya guna bahasa kasar pada awak,saya garang-garang dengan awak tapi awak tetap berlembut dan baik.Bila fikir-fikir saya dah banyak buat salah dengan awak.Rosé mengalihkan jari telunjuk Jimin lalu segera memeluk Jimin dengan erat.Jimin yang tidak terkata itu membalas pelukkan Rosé dengan senyuman.
Haa!! Korang rasa Jimin betul-betul dah boleh terima Rosé ke? Korang rasa dia betul-betul dah cintakan Rosé? Siapa pulak si Sunmi tu?
Rosé bahagia ke? Korang rasa cerita ni dah habis ke? Kalau nak tahu korang kena tunggu Bab-bab seterusnya yaa!!Jangan lupa vote and komen gais!! ( ˘ ³˘)♥
YOU ARE READING
Maaf Andai Aku Tak Sempurna ✔️
Short StoryCerita ini mengisahkan Rosé iaitu seorang perempuan yang tidak sempurna(buta).Dia tinggal sebatang kara selepas kedua ibu bapanya mati dalam kebakaran.Rosé hidup di rumah anak yatim selama 20 tahun dan kini,sepasang suami isteri yang kaya raya mempu...