MAATS🥀 Bab 9

178 25 0
                                    

Akhirnya sampai juga mereka di taman bunga.Yang lebih menarik adalah di sekeliling taman bunga itu
ada juga beberapa kereta tolak beroda besar yang menjual air yang berperisakan pelbagai jenis bunga.

Jimin memberhentikan kereta dan menutup enjin

Rosé: Kita dah sampai?

Jimin: Ye laaa..Habis tu buat ape aku tutup enjin.
(rolling eyes + nada suara menyampah)

Jimin membuka seatbeltnya lalu dia membuka pintu kereta dia ingin berlalu keluar tetapi bajunya di bahagian lengan di tarik oleh Rosé dengan lembut.

Rosé: Aa..awak..Ss..sayaa..nak tongkat saya boleh?

Jimin: Kau ni kenapa haa!!? Kan aku cakap aku akan pimpin kau,kau tak faham ke!!?

Rosé: Takk..Ss..saya cuu..cumaa..

Jimin: CUMA APENYA!!?

Rosé: Cuma tak nak susahkan awak tu je.
Lagipun awak smart saya ni biase je nanti orang pandang rendah dekat awak.Saya tak nak.

Jimin *smirk* lalu mendekatkan badannya menghadap badan Rosé dan merapatkan bibirnya ke telinga Rosé dan berbisik

Jimin: kau nak aku pimpin kau or dukung kau?
Kau pilih mana satu kau nak. *smirk*

Rosé yang merasa wap mulut Jimin di telingannya
sekaligus jantungnya berdebar segera menolak Jimin nak berkata dengan cemas

Rosé: Aaa..Takpe la saya jalan sendiri!!

Terus meraba pintu kereta membuka pintu kereta dan keluar.

Jimin: Gelabah cehh!! (menjeling + smirk)
Eh!! Suka hati dia keluar sendiri!!? Ishhh!! Tunggu la!!

Rosé cuba untuk berjalan sendiri lalu segera dia di sambar oleh Jimin.Jimin memegang kedua-dua belah lengan Rosé sambil berjalan dengannya.

Jimin: Ishhh!! Kalau aku cakap aku pimpin,
aku pimpin la!! Jangan degil boleh tak!!?

Rosé terkedu hanya membiarkan sahaja dirinya
di bawa oleh Jimin.

Jimin berbisik

Jimin: Asal!!? Kau takut aku dukung kau!!?

Rosé mengenggam tangannya,mukanya
semerah cherry.Boleh di katakan ketika itu dia
tidak cukup nafas kerana malu mendengar kata-kata Jimin yang dibisikkan di telinganya.

Jimin: Memang tak lah aku nak dukung kau!!

Rosé hanya terdiam dan berjalan dipimpin Jimin

Sampai sahaja betul-betul di tengah bunga-bunga yang bewarna-warni dan cantik,Jimin membawa Rosé duduk di bangku yang berada betul-betul di tengah antara  bunga-bunga itu.Rosé hanya tersenyum manis dan menghirup udara segar sekaligus membau bunga-bunga di sekelilingnya.

Jimin berkata dalam hati

Jimin: "Ishh dia ni tak penat ke tersenyum-senyum."

Sedang Rosé leka menghirup udara yang segar,
Jimin mendapat idea ingin menguji Rosé.

Jimin: Oii.

Ntah apa yang Rosé berangan sehingga dia tidak dengar Jimin memanggilnya.

Jimin berkata dalam hati

Jimin: "Amboii kau!! Syok sangat sampai tak dengar yeee!!!?? Nanti kau!!"

Jimin menunduk ke bawah dan mencabut rumput panjang lalu di usiknya ke telinga Rosé,
Rosé merasakan seperti ada benda lalu menepis berulang kali dan menjerit .

Rosé: Haa!!! Ape ni!!? Arghh!! Shuu!! shuu!!

Jimin segera mencekup mulut Rosé takut semua orang memandang mereka berdua.

Jimin: Woii diam la!! Aku la yang buat!!

Rosé: Ouhh..Awak ni jangan la buat macam tu ishh!!

Jimin: Yang kau tu menjerit pahal!!? Kalau semua orang pandang tak ke malu kita nanti!!?

Rosé: Awak nak ape kacau saya??

Jimin teringat kembali ideanya ingin menguji Rosé

Jimin: Ape eh!!? Aaa..Haa!! Tadi kau cakap orang buta walaupun tak boleh melihat tapi boleh bau kan?

Rosé: iya memanglah kenapa?

Jimin: Okay sekarang aku nak uji kau,aku akan
bagi kau bau setiap bunga ros yang aku petik dan kau kena sebut warna bunga ros tu sekali terangkan maksud warna bunga ros tu faham!!? Kalau kau salah sebut warna takpe aku akan bagitahu warna tapi kau masih kena bagitahu maksud warna bunga ros tu okay!?

Rosé: Okay boleh.

Jimin memetik bunga ros bewarna kuning dan dia menghulurkan ke tangan Rosé,Rosé yang membaunya hanya meneka sahaja.

Selepas Rosé meneka beberapa kuntum ros yang berlainan warna di petik oleh Jimin,
Jimin berhenti dan berkata

Jimin: Okay bunga yang terakhir ya.

Rosé: Okay ..

Nasib Rosé malang,dalam banyak-banyak bunga ros yang dipetik Jimin tadi dan diteka olehnya yang betul cumalah 1 iaitu bunga Rosé biru.Jadi kali ni dia berharap dia dapat meneka dengan betul.Buat kali terakhir untuk Rosé meneka,Jimin memetik bunga ros bewarna merah dan di beri pada tangan Rosé

Rosé menghidu dan mengesek jarinya di kelopak bunga ros merah itu tetapi dia masih tidak dapat menekanya jadi Rosé tiada pilihan lain,dia mengigit sedikit kelopak bunga ros merah itu untuk merasanya.Jimin yang melihat Rosé,dia hanya *smirk* sahaja.

Rosé: Haa!! Bunga Ros Merah.!?

Jimin: Wow..Macam mana kau tahu!!?,

Rosé: sebab rasa dia..mungkin?? Saya teka je.
  (senyum macam kerang busuk)

Jimin: So maksud warnanya??

Rosé: Cinta yang tulus dan ikhlas..

Jimin hanya memerhatikan Rosé sahaja

Rosé: atau lebih mudah difaham maksudnya
"aku cinta padamu".

Jimin tergamam mendengar maksud bunga ros merah yang disebutkan oleh Rosé.Jimin merenung lama wajah Rosé,dia seolah-olah melihat bidadari yang memegang sekuntum bunga ros merah di depannya.Tiba-tiba...lamunannya terhenti kerana gangguan suara Rosé yang memanggil namanya.

Rosé: Jimin?? Awak dengar tak apa saya cakap!!?

Jimin: Aa..Haaa!! Kau nak ape!!?

Rosé: Saya tanya awak,awak okay tak kenapa senyap.

Jimin: Ah takde ape la..Eh!! Kau nak air tak!?
Aku nak pergi beli kat sana.

Rosé: Boleh jugak,saya nak air bunga ros merah.

Jimin sekali lagi mendengar perkataan
"bunga ros merah" automatik dia teringat akan maksud bunga ros merah tadi terus dia menggelengkan kepalanya.

Jimin: Aishh..Oo..okay kau tunggu sini jangan nak pergi mana-mana.

Jangan lupa vote and komen gais!! ( ˘ ³˘)♥

Maaf Andai Aku Tak Sempurna ✔️Where stories live. Discover now