Selepas habis mereka bermain bowling,
mereka bercadang untuk pergi makan.Makan punya makan punya makan,tepat pada pukul 1.00 petang..
Jimin bercadang untuk balik awal.Jin: Alaa..Jungkook tadi tu nasib je kau menang.
Jungkook: Mane ade Bang Jin..Aku memang pro la..Sebab tu tadi dekat café aku dah tanya,betul ke nak main bowling??
Aku kalau main bowling memang aku tak bagi chances laa!!V: Elehhh sudah la kau!! Kalau aku jadi Jimin aku bagi strike dah,score Jimin dengan kau tu takde la jauh beza sangat.
Jimin: Hahahaha..Dah tak payah la gaduh nanti kita repeat okay? Masing-masing pun tak puas hatikan?
Jin: Mesti la!! Mana boleh yang tua kalah dengan yang muda!!
Jungkook: Sedar diri ya Bang Jin HAHAHAHA
Jimin mengambil telefonnya di dalam poket seluarnya dan dia tengok dah pukul 1.00 petang.
Jimin: Korang,aku balik dulu la.
Jungkook: Alaaa..asal?
V: Kau lupa ke papa dia balik rumah harini
Jungkook: Eh!! Bukan pukul 3.00 ke?
Jimin: Ye pukul 3.00 tapi,aku nak balik awal la tunggu dekat rumah terus.
Jin: Alaaa..takpe balik la.Jungkook oi aku dengan V kan ada.
Jungkook: Ha okay la pape chat.
Jimin: Yee~ Dah ah chaw lu.
Mereka membuat gaya salaman dan Jimin pun berlalu pergi.
Jimin sampai di rumah..
Dia membuka pintu dan menjenguk-jenguk satu rumah tetapi,dia tidak nampak kelibat mamanya atau Rosé dan dia berkata dalam hatiJimin: "Mana mama? Mana pompuan tu?
Senyap je.."Jimin berjalan dari pintu sehingga sofa di ruang tamu dan dia lihat Rosé sedang tidur di atas sofa.
Jimin berkata dalam hatiJimin: "Ooo..Sedap kau tidur eh!!? "
Rosé bergerak sedikit sekaligus menyelak rambutnya yang menutup mukanya.Jimin merenung muka Rosé
Jimin: "Cantik jugak kau ni..Baik pun baik..
Tapi,kenapa kau dengar cakap mama?
Mama suruh kau kawin dengan aku tapi,kau tak membantah!!?
Sanggup ke kau kawin dengan orang macam aku?Jimin juga teringat kata-kata Jin dan V tadi.
*Jin: Jimin..Aku boleh cakap 1 je,sekarang kau benci tapi lama-kelamaan nanti kalau kau jatuh hati dengan dia,baru kau tahu.
Jungkook: Aku setuju!!
V: Betul tu Jimin.Jangan benci sangat.*
"Eh!! Asal aku tenung dia lama-lama!!?
Ni tak boleh jadi ni!! Aku dah jatuh hati dekat dia ke!!? Tak!! Tak!! Tak mungkin laa."Sedang Jimin memerhati Rosé,Jimin tidak perasan yang mamanya memerhatikannya dari tangga atas mamanya mengintai Jimin.Mama Jimin tersenyum lebar lalu Mama Jimin turun dari tangga dengan perlahan ke bawah dan sengaja menguatkan suaranya untuk melihat reaksi Jimin.
Mama: Haihh..Mana lah imin tak balik-balik
lagi ni. (pura-pura tidak nampak Jimin)Jimin yang sedang merenung Rosé itu terkejut dan cepat-cepat memandang ke arah mamanya.
Keadaannya seperti gelisah.Jimin: Maa..mama..Imin dah balik la
Mama: Ha itu pun kamu..Kenapa kamu gelisah semacam ni? Kamu buat apa dekat situ?
Jimin: Aa..takde pape maa..
Mama Jimin memanjangkan lehernya untuk menjenguk dan mamanya lihat Rosé tidur di sofa.
Mama: Laa..Rosé tidur dekat situ rupanya..
Mama Jimin mengangkat kening sambil senyum.
Mama: Aa..imin....
Jimin memotong percakapan mamanya
Jimin: Aa..maa..Imin naik atas mandi dulu ya maa.
Mama: Haa pergi la.
Jimin segera naik ke atas.
Mama Jimin tersenyum.
Jangan lupa vote and komen gais!! ( ˘ ³˘)♥
YOU ARE READING
Maaf Andai Aku Tak Sempurna ✔️
Short StoryCerita ini mengisahkan Rosé iaitu seorang perempuan yang tidak sempurna(buta).Dia tinggal sebatang kara selepas kedua ibu bapanya mati dalam kebakaran.Rosé hidup di rumah anak yatim selama 20 tahun dan kini,sepasang suami isteri yang kaya raya mempu...