MAATS🥀 Bab 8

189 22 4
                                    

Esok lusanya..

Jimin memberitahu Mama dan Papanya bahawa dia ingin mengajak Rosé keluar kerana dia berasa ada betulnya apa yang dikatakan papanya malam itu.

FLASHBACK

Papa: Bagus la kalau macam tu.
Nanti papa tolong selesaikan apa yang patut.

Jimin: Betul ke ni paa?

Papa: Yaa papa akan uruskan semua,
kamu dengan Rosé just relax je okay?
Kalau kamu nak bawak Rosé jalan-jalan ke sebelum kawin ni pergi la.Papa tahu nanti lepas kawin,kamu dah kerja lagi lah kamu busy takde masa nak keluar dengan Rosé kan..?

END OF FLASHBACK

Papa: Haa pergi la takde siapa marah.
Papa dengan mama lagi senang hati,daripada tengok si Rosé tu terkurung je dalam rumah ni.

Mama: Kamu pun tahukan Rosé tuu..

belum sempat mamanya berkata Jimin terus memotong percakapan mamanya

Jimin: Yaa..imin faham Rosé buta dan mama risaukan dia kan?
Ehem..(mengukir senyuman palsu)

Mama: Kamu jaga dia imin..macam mana kamu bawa di keluar macam tu la kamu kena bawa dia balik.Faham.!?

Jimin hanya mengangguk dan senyum kosong.

senyum kosong tu like dia senyum but dia tak kesah dengan ape yang di katakan mamanya itu.

Selepas 10 minit menunggu Rosé akhirnya keluar dari biliknya dan berpakaian gown bunga-bunga.

Papa: Cantiknya bakal menantu papa ni.

Mama: Manisnya kamu sayang~

Jimin pada mulanya melihat Rosé ternganga tapi selepas mendengar pujian mama dan papanya kepada Rosé,dia segera berdiri lalu berkata

Jimin: Dah ke? Jom la..Maa paa Jimin pergi dulu.

Mama & Papa: Iya la.Hati-hati yaa.

Jimin ingin berlalu keluar dan tunggu di kereta papanya tapi..
Oh ya! Untuk pengetahuan korang Jimin takde kereta ya so dia pinjam kereta papa dia.
Jangan tanya aku plak,si Jimin pinjam ketera papa dia tu,dia reti bawak tak.Kalau dia tak reti bawak kereta,buat ape dia pinjam kereta papa dia kan??
Takkan nak suruh Rosé yang buta tu bawak!!?
HAHAHAHAHAHAHA Okay sambung balik.
tapi,langkahnya terhenti apabila mamanya bersuara

Mama: Iminn..tunggu la Rosé.

Jimin *rolling eyes* memusingkan badannya dan memandang mamanya dengan senyuman sambil mengangguk.

Rosé: Mama..papa Rosé pergi dulu ya.

Papa & Mama: Iyaa Rosé hati-hati ya kamu berdua.

Jimin melihat Rosé masih berjalan perlahan dengan tongkatnya yang mengagau-gagau lantai.Jimin
segera memegang kedua belah lengan Rosé dan memimpinnya keluar dengan cepat.

Sampai di luar di kereta papanya,Jimin memakaikan spek mata hitam pada Rosé dan mengambil tongkat Rosé.

Rosé: Apa awak buat ni??
Kenapa saya kena pakai spek? Mana tongkat saya?

Jimin menengking Rosé

Jimin: Eyy!! Kau ni banyak bunyi pulak!!
Jangan banyak tanya boleh tak!?
Kau tu keluar dengan aku tau!! Aku tak nak orang nampak yang kau ni buta faham tak!!?

Rosé terasa hati sangat dengan Jimin kerana dah la Jimin tengking dia lepastu cara Jimin cakap tu seolah-olah Jimin malu yang si Rosé tu buta.

Rosé: Habis tu macam mana saya nak jalan..?

Maaf Andai Aku Tak Sempurna ✔️Where stories live. Discover now