De Kazerne blijft een imposant gebouw. Ik bezoek het Nigrum hoofdkwartier nu voor de derde keer en ben nog steeds onder de indruk. De vele ramen van het grote gebouw glimmen in de zon en een rij studenten vormt zich voor het sierlijke hek van het Nigrum hoofdkwartier.
Vandaag zijn de Nigrum gedwongen om buitenstaanders toe te laten tot hun vesting. Toch houden ze precies bij wie er naar binnen gaat. Alleen leerlingen uit het zesde en zevende jaar van de Academie worden toegelaten. Stap voor stap komen Camilla, Kendrick en ik dichterbij het hek. Vier Nigrum bewaken de ingang. Staat je naam niet op hun lijst, dan kom je er niet in. De rij is lang en het controleren van namen gaat eigenlijk net iets te langzaam. Camilla is onrustig en blijft op haar horloge kijken. Camilla hoeft eigenlijk niet in de rij te staan. De Nigrum weten wie ze is. En ik vermoed dat ze zelfs naar binnen had gemogen als haar naam niet op de lijst had gestaan. Ze maakt niet graag gebruik van de voordelen die ze heeft vanwege haar broers positie als Hertog. Dus ze staat al tien minuten met ons in de rij, terwijl ze verveeld op Kendrick's schouders leunt.
Kent mag als enige van ons groepje meedoen aan de open trainingssessie. Ik was verbaasd toen hij me vertelde dat hij graag geselecteerd wil worden voor de Nigrum. Hij wilde altijd Scheikunde gaan studeren, maar heeft dat vanwege zijn verhuizing naar Fameon uit moet stellen. Sinds die tijd heeft hij zich gerealiseerd dat hij toch liever een actievere carrière wil. Hij heeft extra zijn best gedaan om te zorgen dat zijn schouder goed genezen was voor de trainingssessie.
We hebben net de voorkant van de rij bereikt als de Nigrum ons aan de kant drijven. De studenten achter ons wijken ook uiteen en er ontstaat een vrij pad. Ik zie gelijk waarvoor. De Koning en de twee Hertogen lopen op een stevig tempo richting de Kazerne. Een groot deel van de studenten buigt als de Koning hen passeert. Ook Camilla, Kendrick en ik buigen als de drie passeren.
De Koning negeert ons, maar Dovain knikt naar Camilla. Dorian blijft jammer genoeg voor ons staan. Kendrick en Camilla liepen gearmd, maar het moment dat de blik van Hertog Rozelle op Kendrick valt, laat hij snel Camilla's arm los.
'Goed je te zien, zusje. Loop je het laatste stukje met mij mee?' Dorian steekt zijn hand uit en Camilla loopt met tegenzin met hem mee.
Nadat de Nigrum onze namen hebben gecontroleerd, volgen Kent ik hen het grote plein voor de Kazerne op.
'Hij is zo'n eikel.' Kendrick's ogen boren in de rug van Hertog Rozelle. 'Ik snap niet dat ze er nooit wat van zegt.'
Camilla en Kendrick waren alle twee één van de eerste bewoners van Fameon en één van de eerste studenten van de Academie. Ze kenden elkaar nog van de keren dat ze elkaar hadden gezien bij mij thuis, wanneer Camilla voor mij kwam en Kendrick voor mijn broer. In de tijd die ze samen in Fameon hebben doorgebracht, zijn ze hele goede vrienden geworden.
'Was Dorian altijd al zo? Ik kan me weinig van hem herinneren.'
Ik schud mijn hoofd. 'Nee, Dorian is totaal veranderd de laatste jaren. Hij was altijd al heel erg bezig met Camilla. Alles wat hij voor haar deed, deed hij overduidelijk omdat hij veel om haar gaf. Daar is nu helemaal niets meer van te zien. Het enige wat ik nu zie, is een vreselijk arrogante broer die zijn zusje veel te kort houdt.'
'Ik vind het ook zo frustrerend dat Camilla er niet over wil praten. Ik had gehoopt dat het beter zou worden nu jij er bent. Jullie gaan langer terug. Toch weigert ze nog steeds over Dorian te praten.' Kendrick wordt stil als we de Kazerne binnen gaan.
Ik weet uit ervaring dat het gebouw nogal indrukwekkend is als je het voor het eerst ziet. Gevuld met mensen en verlicht door de middagzon ziet de Kazerne er heel anders uit dan tijdens mijn vorige twee bezoeken. Rijen met klapstoeltje staan klaar in de grote open ruimte in het midden van het gebouw. Kendrick en ik worden gescheiden. Hij moet rechtsvoor bij de andere deelnemers van de sessie gaan zitten. Ik ga aan de andere kant van de zaal zitten naast mijn projectpartner van Wiskunde, een Provost genaamd Miles. Hij had ook geen behoefte om mee te doen vanmiddag. We raken aan de praat over van alles en nog wat, maar vanuit mijn ooghoek zie ik Camilla staan. Ze is in discussie met Dorian. Terwijl ik naar haar kijk, draait ze zich plotseling om en loopt naar me toe. Ze ploft op de stoel naast Miles neer. Dorian kijkt haar enigszins verbaasd na.
JE LEEST
Schim achter de Kroon (Vilori #1)
FantasyDe laatste keer dat Avelia haar beste vriend Aiden zag, stond hij nog niet bekend als de Zwarte Koning. De twee konden niet zonder elkaar, totdat het op een dag allemaal compleet misging. Drie jaar later zien ze elkaar weer en blijkt niets meer hetz...