𐰓𐰃: 𐰆𐰴𐰽𐰕: 𐰰𐰇𐰚: 𐱅𐰇𐰼𐰰: 𐰨𐰀: 𐰆𐰞𐰺𐰆𐰺: 𐰼𐰢𐰾: 𐰋𐰃𐰠𐰏𐰀: 𐰴𐰍𐰣: 𐰼𐰢𐰾: 𐰞𐰯: 𐰴𐰍𐰣: 𐰼𐰢𐰾: 𐰉𐰆𐰖𐰺𐰸𐰃: 𐰘𐰢𐰀: 𐰋𐰃𐰠𐰏𐰀: 𐰼𐰢𐰾: 𐰼𐰨: 𐰞𐰯: 𐰼𐰢𐰾: 𐰼𐰨: 𐰋𐰏𐰠𐰼𐰃: 𐰘𐰢𐰀: 𐰉𐰆𐰑𐰣𐰃: 𐰘𐰢𐰀: 𐱅𐰇𐰕: 𐰼𐰢𐰾: 𐰣𐰃: 𐰇𐰲𐰇𐰤: 𐰃𐰠𐰏: 𐰨𐰀: 𐱃𐰆𐱃𐰢𐰾: 𐰼𐰨: 𐰃𐰠𐰏: 𐱃𐰆𐱃𐰯: 𐱅𐰇𐰼𐰇𐰏: 𐰃𐱅𐰢𐰾: 𐰇𐰕𐰃 : 𐰨𐰀 :
~Çok örgütsüz, kabilesiz (düzensiz) yaşayan Göktürkleri düzenleyerek böylece tahta oturmuş. Akıllı, bilgili Kağan imiş. Cesur Kağan imiş. Buyruğundaki(emirleri altındaki kumandanları) de bilge, akıllı imiş şüphesiz. Beyleri de halkı da düz imiş(dosdoğruymuş). Onun için devleti öylece tutmuş(yönetmiş) şüphesiz. Devleti tutup(yönetip), yasayı düzenlemiş.~
🏹3.Bölüm: "Direniş"🏹
Bir insan öleceğini bile bile nasıl devam eder hayatına?
Onu hayata bağlayacak bir amaç kalmadığında nasıl ortadan kaybolmaz tüm ümitleri?
Ölecektim ve gerek zihnim gerekse de bedenimdeki yorgunluk vazgeçişimle beraber o kadar artmıştı ki kendimi, yalnızca Seyit Onbaşının tek başına kaldırabileceği 276 kiloluk ağır bir mermiye dönüşmüş gibi hissediyordum.
Üzerime çöken ağırlıktan nasıl kurtulacağımı bilemiyordum. Çevremde beni kaldırabilecek bir Seyit Onbaşı da yoktu.
Kabullenmiştim.
Oysa bu kadar çabuk kabullenmek; direnmeden, mücadele etmeden teslim olmak bana çok tersti.
Henüz son nefesimi vermemiştim.
Hem... Allah'tan ümit kesilir miydi hiç? Belki de ben kesin öleceğimden bu kadar eminken dahi rabbim benim için bir kurtuluş yolu açacaktı. Belki kurtulacak ve mücadeleme kaldığım yerden devam edebilecektim. Üstelik kitabın bir parçası olarak buraya gelmeme rağmen kitap gözlerimin önünde yandığı takdirde bana bir şey olmamıştı.
Kalk ayağa Asena. Nefes almaya devam ettiğin takdirde hep bir ümit olduğunu ne çabuk unutursun? Silkin, kendine gel! Ablanı, aileni, her daim örnek edindiğin şanlı tarihindeki muazzam atalarını utandırma! Sen ölmeyeceksin! Ölmemelisin! Ölmemek için direnmelisin!
İçimden kendime vermiş olduğum destekle ağırlaşan elimi havaya kaldırdım. Elimin tersiyle gözyaşlarımı sildim. Görüşümü bulanıklaştıran sisten kurtulduktan sonra ellerimi toprak zemine koydum. Yerden destek alıp kendimi kaldırmaya çalıştım. Diz kapaklarımı toprağa dayayıp ayak parmaklarımdan destek aldım.
Yüzüm her hareketimde acıyla buruşuyor, genzimden acı iniltiler yükseliyordu.
O sırada, üzerinde pembe hanfu bulunan bir kız yanıma geldi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaderin Kitabının Efsanesi
Tiểu thuyết Lịch sửGözlerimi yıldızlardan çekmeden buruk bir tebessüm ettim. "Öyle bir yerden geliyorum ki Barlas... Orada her şeyden soğuyor insan ve inan, bu dünyaya ait olan hiçbir şeye inancı kalmıyor." Yaşadığım dünya, geleceğim aklıma gelince sıkıntıyla derin bi...