|12:29 P.M.|
Hazim POV
Aku: Rayyan? Boleh dengar tak? Kau sedar tak ni?
Rayyan: Aku sedarlah,Zim. Dah siap ke?
Aku: Dah siap. Habis semua darah kau kat aku. Kau darah apa?
Rayyan: A. Haziq sama darah ngan aku. Zim, kau rasa bila aku boleh discharge?
Aku: Sampai kau dah baik pulih dah sebab kita dah tak boleh duduk sini lagi. Lagipun zombie ni bukan duduk saje je.
Rayyan: So kita kena gerak pergi mana?
Aku: Kenapa tanya aku? Kau ni team aku ke?
Rayyan: Ahh! Terasa aku... Kalau nak join kena bayar ke?
Aku: Pfft! Bayar... hehe... Nak buat apa kena bayar. Now we are in ZOMBIELAND. We have to survive.
Rayyan: So maksud kau kita kena merayau tanpa sebab?
Aku: Ada dua sebab. Pertama, survive. Kedua, kita kena cari tempat selamat which is safe zone. Kita ni berada di zon merah.
Rayyan: Kau tahu ke kat mana safe zone tu?
Aku: Manalah aku tahu. Sepatutnya member-member aku dah keluar... Ni semua adik saudara aku yang degil tu.
Rayyan: Apahal pulak?
Aku: Bapa dia ni adalah seorang scientist yang pakar dalam bidang kimia. Dia ni orang kaya and he's the leader of his group. So before the car accident, bapa dia ni nak bawak diorang jalan-jalan kononnya celebrate. Waktu tulah ada pemandu mabuk bawak lori langgar satu family Sya. Sya pun ada sekali dalam kereta tapi entah lah...dia...dia selamat.
Rayyan: Masyaallah... Tuhan dah selamatkan dia... Ajaibnya...
Aku hanya senyum hambar sambil menjahit luka di perut Rayyan buat kali terakhir. Benang tersebut digunting. Aku terfikir, bagaimana Sya mendapat ilmu pengetahuan dalam bidang ni?
Rayyan: Kau fikir apa tu? Rindu dia?
Aku: Aku mana ada rindu. Aku terfikir macam mana kita nak survive tanpa adik aku. Tapi bukan adik kandung aku, aku anak tunggal.
Tanpa melengahkan masa aku memberikan kebenaran Haziq untuk membersihkan Rayyan.
Aku: Aku nak pergi mandi. Lepas kau mandikan dia, bagitau aku. Aku akan tukar cadar. Jangan kena luka dia tu.
Haziq mengangguk.
End of Hazim POV
|Meanwhile...|
Hari ke-15...
Sya membuka map kembali lalu dicatatkan keberadaan mereka. Pelbagai cabaran dapat ditembusi dan kini mereka terpaksa melalui satu terowong gelap. Lampu yang tersangkut di beg bahagian bahu dinyalakan.
Masing-masing mengeluarkan senapang sendiri. Faiz, Kimi, Rafiq dan Fitri telah menjumpai beberapa senjata dan peluru yang dijumpai di mayat dan jugak pada zombie.
Ketika mereka berjalan, mereka terpaksa berjalan dalam keadaan becak. Walaupun mereka tidak senang tetapi diteruskan apabila semua jalan mempunyai penghalangnya.
Sya sendiri tidak mahu memilih jalan ini tetapi apakan daya. Hanya jalan ini mereka dapat keluar dari terowong ini ke kawasan yang berlainan.
Air semakin meningkat sehinggakan mereka terpaksa berenang. Apabila mereka menemui jalan mati, Sya mendengus.
YOU ARE READING
Life in Danger [S1] ☡🔞🔞☡
HorrorKisah 5 pelajar yang mengalami dugaan hidup di mana dunia ini menghadapi virus yang lebih berbahaya selain daripada zombie even termasuk zombie.