|7:10 A.M.|
Sya telah pun bersiap sedia dengan keputusannya. Walaupun dia berasa dirinya tidak bersedia untuk berhadapan dengan zombie-zombie tersebut, tetapi digagahkan hatinya untuk mengekalkan niatnya untuk ke sana.
Sya telah berdoa kepada Tuhan agar segala urusannya dipermudahkan serta dapat berjalan dengan lancar. Sya dapat merasa kan dirinya diperhatikan oleh seseorang lalu ditolehkan kepalanya. Sya menyangkakan Hazim tetapi hakikatnya bukan, ia adalah Razman.
Sya:Raz, kau dah bangun?
Razman: Sampai hati kau,Sya. Sanggup kau buat macam ni pada kami. Kau tak suka kitorang ikut kau?
Sya mula menjeling kerana itulah ayat yang selalu didengar sewaktu dia kecil. Dia tidak mahu berkata apa lalu dia memberikan Razman peluang untuk meluahkan rasa amarahnya.
Razman: Kenapa kau buat macam ni? Kau dah berjanji kat kitorang yang kau takkan melarikan diri dari kami. Kau...boleh terangkan apa salah kami?
Sya menghembus nafasnya lalu dijawab soalan tersebut.
Sya: Kalau kau dah habis cakap,sila beritahu aku.
Razman: Aku memang dah habis cakap.
Sya: Okay, aku bukan nak larilan diri or tinggalkan korang...there's nothing to do with my statement. Hear me out,will you?
Razman: I am.
Sya: Aku kena pergi ke Scientist Lab di Singapura. Perjalanannya amat jauh so aku tak nak paksa korang ikut tapi memang aku tahu korang akan cepat mengeluh.
Razman: Untuk pengetahuan kau, who said that?
Sya: Uh... Ikmal dan Mizan.
Tiba-tiba Rose masuk ke dalam bilik tersebut dalam keadaan mamai.
Rose: Hello? Kenapa ni? Sya,kau nak pergi mana?
Razman: She's about to leave us alone.
Rose: Wait...what? You promised us that you wouldn't leave us alone anymore! And now you break the promise for what? Just because you hate us?!
Sya: Rose... I didn't mean that. I have my reason. Raz, you're the one who's raising up your voice till Rose woke up. Now, I command you to tell her everything.
Razman memberitahu hal sebenar kepada Rose. Rose berfikir sejenak.
Rose: If that so...kalau kau pergi, aku pun pergi. No matter how much you were saying 'NO'...but I will keep coming.
Sya: Don't make me break your leg,Rose.
Rose: Well,do it. If you have your sympathy. But in the other way I will tell everbody and force them to follow you. So make your own choice. Kau rela aku dan Razman ikut atau SEMUA?
Sya mengetap gigi menahan geramnya.
Sya: Fine! You leave me no choice,Rose. But if I'm dead, you are on your own. Surviving by yourself.
Rose: Deal. I'm gonna pack it right away.
Razman: Aku pun!
Sya beralih ke tingkapnya lalu mengeluh. Sya terpandang sekeping kertas besar seolah-olah kertas lukisan tetapi ianya adalah map.
Sya: Huh? A map... Pen mana eh?
Sya merangkak sambil mencari pen. Sya menggenggamkan pen tersebut lalu bangun. Sya amat terperanjat kerana Rose berada di hadapannya.
YOU ARE READING
Life in Danger [S1] ☡🔞🔞☡
УжасыKisah 5 pelajar yang mengalami dugaan hidup di mana dunia ini menghadapi virus yang lebih berbahaya selain daripada zombie even termasuk zombie.